-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Matthew Ward, Ray Weiss
-
아티스트
-
인원
게임 소개
폭력적인 학교 마스터 전술 시리즈(VSTS)는 존 영과 그의 SPI용 PRESTAGS 시리즈에서 영감을 받았다. 이 시리즈는 17세기 파이크 & 샷 전술이 발전하고 연합 무기의 시대가 도래할 때까지 이 기간 동안 전쟁이 비교적 적게 변했기 때문에 가능하다.
VSTS 게임 중 첫 번째 풀 게임은 현대에는 스파르타로 알려진 라세다메몬에 초점을 맞춘다. 라세모니아는 청동기 시대 붕괴 이후 펠로폰네소스 반도에 대한 헤게모니를 확립하면서 고대 그리스 세계의 지배적인 육상 강국이었다. 수년간의 내부 투쟁과 음모의 끝에 스파르타는 오늘날 펠로폰네소스 동맹이라고 불리는 지역을 가로질러 동맹을 맺는 폭군들을 진압하는 국경에서 나왔다.
스파르타와 스쿼의 역사에서 4개의 중요한 전투들은 미니티아에서 수렁에 빠지지 않고 깨끗하고 정확하며 플레이 가능한 형식으로 제시된다. 단순한 지휘 체계는 부대의 이동을 허용하고 전투 중 부대에게 혜택을 주거나 전투 시 불리한 결과를 초래하지만, 이는 때때로 지도자의 자질을 악화시킬 수 있다. VSTS의 각 육각은 육각에서 육각으로 약 100미터를 나타냅니다. 각 육각 크기 단위는 평균 및/또는 말의 회사/제곱을 나타냅니다. 각 턴은 실시간 5분을 나타냅니다. 테베, 코린토스, 아테네, 마케도니아, 그리고 다른 지역의 단위가 게임에 표현된다.
-게시자 웹 사이트의 설명
VSTS 게임 중 첫 번째 풀 게임은 현대에는 스파르타로 알려진 라세다메몬에 초점을 맞춘다. 라세모니아는 청동기 시대 붕괴 이후 펠로폰네소스 반도에 대한 헤게모니를 확립하면서 고대 그리스 세계의 지배적인 육상 강국이었다. 수년간의 내부 투쟁과 음모의 끝에 스파르타는 오늘날 펠로폰네소스 동맹이라고 불리는 지역을 가로질러 동맹을 맺는 폭군들을 진압하는 국경에서 나왔다.
스파르타와 스쿼의 역사에서 4개의 중요한 전투들은 미니티아에서 수렁에 빠지지 않고 깨끗하고 정확하며 플레이 가능한 형식으로 제시된다. 단순한 지휘 체계는 부대의 이동을 허용하고 전투 중 부대에게 혜택을 주거나 전투 시 불리한 결과를 초래하지만, 이는 때때로 지도자의 자질을 악화시킬 수 있다. VSTS의 각 육각은 육각에서 육각으로 약 100미터를 나타냅니다. 각 육각 크기 단위는 평균 및/또는 말의 회사/제곱을 나타냅니다. 각 턴은 실시간 5분을 나타냅니다. 테베, 코린토스, 아테네, 마케도니아, 그리고 다른 지역의 단위가 게임에 표현된다.
-게시자 웹 사이트의 설명
The Violent Schoolmaster Tactical Series (VSTS) is (again) inspired by the late John Young and his PRESTAGS series for SPI. VSTS will cover all eras of warfare from the beginning of history until the 17th century. This series is possible because warfare changed relatively little between this period until the wars of the 17th century developed Pike & Shot tactics and the era of combined arms started to develop.
The first full game in the VSTS set of games focuses on Lacedamemon, otherwise known to us in the modern era as Sparta. Lacedemonia was the dominant land power in the ancient Greek world, establishing its hegemony over the Peloponnese peninsula sometime after the collapse of the Bronze Age. After years of internal struggle and intrigue, Sparta emerged from it’s borders putting down tyrants creating allies across the region forming what today is called the Peloponnese league
4 critical battles in Sparta’s history are presented in a clean, accurate, and playable format which promises not to get bogged down in minutia. A simple command system sees leaders able to allow units to their move and grant benefits to units in combat, or units suffering from adverse results in combat, though this can sometimes result in the worsening quality of the leader. Each hex in VSTS represents about 100 meters from hexside to hexside. Each single hex-sized unit represents a company/squadron of 100-150 mean and/or horses. Each turn represents 5 minutes of real time. Units from Thebes, Corinth, Athens, Macedonia, and several others localities are represented in game.
-description from publisher's website
The first full game in the VSTS set of games focuses on Lacedamemon, otherwise known to us in the modern era as Sparta. Lacedemonia was the dominant land power in the ancient Greek world, establishing its hegemony over the Peloponnese peninsula sometime after the collapse of the Bronze Age. After years of internal struggle and intrigue, Sparta emerged from it’s borders putting down tyrants creating allies across the region forming what today is called the Peloponnese league
4 critical battles in Sparta’s history are presented in a clean, accurate, and playable format which promises not to get bogged down in minutia. A simple command system sees leaders able to allow units to their move and grant benefits to units in combat, or units suffering from adverse results in combat, though this can sometimes result in the worsening quality of the leader. Each hex in VSTS represents about 100 meters from hexside to hexside. Each single hex-sized unit represents a company/squadron of 100-150 mean and/or horses. Each turn represents 5 minutes of real time. Units from Thebes, Corinth, Athens, Macedonia, and several others localities are represented in game.
-description from publisher's website
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
530
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
341
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18