-
BGG랭킹
BGG전체 : 6773
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.14 / 5
-
디자이너
Karl-Heinz Schmiel
-
아티스트
William Bricker, Harald Lieske
-
인원
게임 소개
고대 로마에서, 조공인은 정치와 군사적으로 그들을 대표하기 위해 사람들에 의해 선출된 매우 존경 받는 사람들이었다. 트리뷴에서 플레이어는 강력하고 야심찬 귀족 가문의 역할을 맡는다. 그들은 여러 파벌에 영향력을 행사하고 지배력을 행사함으로써 호민관의 높은 지위를 얻기 위해 승리의 길을 닦으려 한다.
더 자세히 말하자면, 트리뷴은 작업자 배치와 세트 콜렉션의 조합입니다. 매 라운드마다 플레이어는 카드를 모으고 목표를 달성하며 당파를 장악하기 위해 자신의 팔로워를 보드에 번갈아 배치한다. 파벌을 제어하고 그 이점을 사용하려면 해당 그룹의 카드 세트를 두 개 이상 재생해야 합니다. 상대가 더 많은 카드를 포함하거나 더 높은 값의 합을 가진 이 파벌의 다른 세트를 플레이할 때까지 해당 파벌을 계속 지휘합니다.
경기 시작 시 선택한 승리 조건 카드(선수 수에 따라 달라짐)에서 선수가 필요한 수의 목표를 달성하면 그 플레이어가 승리하게 된다. 이 변형에서는 플레이어가 일정 수의 파벌 마커를 수집하여 다양한 성과 —의 완료에 따라 현재 — 포인트를 가장 많이 보유한 사람이 승리할 때 게임이 종료됩니다.
이번 호민관 에디션에는 디자이너 칼하인츠 슈미엘의 새로운 메커니즘과 요소가 포함된 트리뷴: 프리머스 인터 파레스 베이스 게임과 트리뷴 확장판이 포함되어 있습니다.
더 자세히 말하자면, 트리뷴은 작업자 배치와 세트 콜렉션의 조합입니다. 매 라운드마다 플레이어는 카드를 모으고 목표를 달성하며 당파를 장악하기 위해 자신의 팔로워를 보드에 번갈아 배치한다. 파벌을 제어하고 그 이점을 사용하려면 해당 그룹의 카드 세트를 두 개 이상 재생해야 합니다. 상대가 더 많은 카드를 포함하거나 더 높은 값의 합을 가진 이 파벌의 다른 세트를 플레이할 때까지 해당 파벌을 계속 지휘합니다.
경기 시작 시 선택한 승리 조건 카드(선수 수에 따라 달라짐)에서 선수가 필요한 수의 목표를 달성하면 그 플레이어가 승리하게 된다. 이 변형에서는 플레이어가 일정 수의 파벌 마커를 수집하여 다양한 성과 —의 완료에 따라 현재 — 포인트를 가장 많이 보유한 사람이 승리할 때 게임이 종료됩니다.
이번 호민관 에디션에는 디자이너 칼하인츠 슈미엘의 새로운 메커니즘과 요소가 포함된 트리뷴: 프리머스 인터 파레스 베이스 게임과 트리뷴 확장판이 포함되어 있습니다.
In ancient Rome, tribunes were highly esteemed individuals elected by the people to represent them politically and militarily. In Tribune, players take on the role of a powerful and ambitious patrician family. By applying influence and manipulating controls over the various factions, they attempt to pave their way to victory in order to attain the high office of the tribune.
In more detail, Tribune is a combination of worker placement and set collection. Each round, players take turns positioning their followers on the board to collect cards, achieve objectives, and attempt to take over factions. To gain control of a faction and use its benefits, you must play a set of at least two cards from that specific group. You remain in command of that faction until an opponent plays another set of this faction that either contains more cards or has a higher sum of values.
As soon as a player meets the required number of objectives on the victory condition card selected at the start of the game (with that card being dependent on the number of players), that player wins the game. Alternatively, you can forgo the use of a condition card and play with a point-value option; in this variant, the game ends when a player has collected a certain number of faction markers, and whoever has the most points at this time — based on the completion of various achievements — wins.
This edition of Tribune includes the Tribune: Primus Inter Pares base game and Tribune Expansion while featuring new mechanisms and elements from designer Karl-Heinz Schmiel.
In more detail, Tribune is a combination of worker placement and set collection. Each round, players take turns positioning their followers on the board to collect cards, achieve objectives, and attempt to take over factions. To gain control of a faction and use its benefits, you must play a set of at least two cards from that specific group. You remain in command of that faction until an opponent plays another set of this faction that either contains more cards or has a higher sum of values.
As soon as a player meets the required number of objectives on the victory condition card selected at the start of the game (with that card being dependent on the number of players), that player wins the game. Alternatively, you can forgo the use of a condition card and play with a point-value option; in this variant, the game ends when a player has collected a certain number of faction markers, and whoever has the most points at this time — based on the completion of various achievements — wins.
This edition of Tribune includes the Tribune: Primus Inter Pares base game and Tribune Expansion while featuring new mechanisms and elements from designer Karl-Heinz Schmiel.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
648
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
474
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
406
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
379
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18