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Saipan & Tinian: Island War Series, Volume I (2010)
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    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    0-0 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.71 / 5

게임 소개

사이판 티니안, 섬 전쟁 시리즈 - 1권
마이클 테일러에 의해

사이판은 1944년 여름 미국의 사이판 침공과 점령을 모의한 것이다. 니미츠 제독의 화강암 II 작전의 일환으로 마리아나 점령은 북부군 상륙부대와 남부군 상륙부대로 나뉘었다. NTLF에서는 사이판과 티니안이 목표였으며, 사이판은 즉각적인 목표였고, 티니안은 두 번째 목표였다. STLF의 목표는 괌이었다. 사이판의 포획은 전에 둘 다 미국 해군과 일본 해군과 중국 기준으로 항공기의 제외하고는 미국 지상 항공기 향토 일본까지 갈 강력한 모함에 기반을 둔 공군 부대 있었다. 사이판 점령 이후 미국 해군만이 강력한 항공모함을 보유했고, 강력한 지상 폭격기들은 일본을 가차없이 폭격할 수 있었다.

티니안(Tinian)은 1944년 여름 미국의 티니안 점령을 모의한 것이다. 티니안은 미국 해병대의 첫 번째 해안 대 해안 작전이었고 네이팜탄을 적군에 대항하여 사용한 첫 번째 작전이었다. 티니안은 점령 후 B-29 기지로 발전했다. 티니안의 B-29는 2만9000개의 임무를 수행했으며 전쟁 말까지 일본에 15만7000톤의 폭탄을 투하했다.에놀라 게이", "Box Car"는 히로시마와 나가사키와의 경기이다.

사이판 게임 구성 요소:
17& x 22& 지도
270 양면 게임 카운터

티니안 게임 구성 요소:
11& x 17& 지도
180 양면 카운터

게임 규모:
단위 크기: 소대, 중대 및 대대
축척: 16진수 축척: 1/2마일
게임 턴: 각 턴은 12시간을 나타냅니다.

섬 전쟁 시리즈 게임 시스템은 제2차 세계 대전 중 태평양에서 벌어진 지상 전투를 시뮬레이션한 것이다. 이 시스템의 각 게임은 태평양 섬들 중 하나에서 연합군과 일본 제국군 사이의 전투를 나타낸다.
시리즈는 Vol로 시작한다. I - 사이판/티니안이며 괌 - Vol.도 포함됩니다. II , 그리고 Attu & Kiska - Vol. Ⅲ.

각 게임에는 두 가지 규칙이 제공됩니다. 첫 번째 게임에는 퍼시픽 아일랜드 시리즈의 모든 게임에 공통적으로 적용되는 표준 규칙이 포함되어 있다. 두 번째 세트에는 특수 규칙, 초기 배포 및 강화 일정을 포함하는 시스템의 각 게임에 대한 배타적 규칙이 포함되어 있습니다. 일반적으로 부대 규모는 대대이지만 중대 및 소대 편대가 있다. 배타적 규칙에 명시되지 않은 한, 시간 척도는 한 차례에 1/2일이다.

시리즈에서 다루는 전투의 특성상 모든 해공군이 추상적이다. 각 경기의 주안점이 지상전이라는 의미다. 이 게임은 두 명의 플레이어를 위해 설계되었지만 여러 명의 플레이어를 수용할 수 있다. 예를 들어, 한 선수는 미국 해병대와 경기를 할 수 있고, 한 명은 미국 육군과 경기를 할 수 있고, 세 번째는 일본팀과 경기를 할 수 있다.

이 게임 시리즈는 SPI의 아일랜드 전쟁 시리즈와 GRD/GDW의 유로파 시리즈를 포함한 여러 다른 게임 시스템에 기반하거나 영감을 받았지만, 많은 개념들이 상당히 독창적이다. 수비수의 전술적 상황은 "확률에 반하는"로 묘사될 수 있는데, 이는 수비수를 연기하는 선수가 전술적으로 경기를 이기기가 매우 어려울 것이라는 것을 의미한다. 승리 조건은 수비수가 역사적인 상대보다 더 좋은 경기력을 발휘해 승리할 수 있도록 설계됐다. 이것은 또한 공격수가 많은 실수를 할 여유가 없기 때문에 많은 부담을 준다.

게임 기능은 다음과 같습니다.
1. 제한된 지능
2. 상륙 작전
3. 야간 규칙
4. 반자이 공격
5. 해안 방어 부대
6. 해안가 및 교체
7. 요새
8. 날씨
Saipan & Tinian, Island War Series - Volume I
by Michael Taylor

Saipan is a simulation of the American invasion and capture of Saipan in the summer of 1944. Part of Admiral Nimitz's Operation Granite II, the seizure of the Marianas was divided into two parts, the Northern Troops Landing Force (NTLF) and the Southern Troops Landing Force (STLF). Saipan and Tinian were the objectives for the NTLF, with Saipan being the immediate objective and Tinian the second. The STLF objective was Guam. Before the Capture of Saipan both the US Navy and the Japanese Navy had powerful carrier based air forces, and with the exception of China based aircraft, no US land based aircraft could reach homeland Japan. After the capture of Saipan only the US Navy had a powerful carrier based air arm, and powerful land based bombers could now bomb Japan relentlessly.

Tinian is a simulation of the American invasion and capture of Tinian in the summer of 1944. Tinian was the first US Marine Corps sized shore-to-shore operation and it was the first time napalm was used against enemy troops. After its seizure Tinian was developed into the greatest B-29 base in the war. B-29s from Tinian flew 29,000 missions and dropped over 157,000 tons of bombs on Japan by the end of the war, including the two atomic bomb missions flown by the "Enola Gay" and "Bocks Car" against Hiroshima and Nagasaki.

Saipan Game Components:
17" x 22" map
270 Double-sided game counters

Tinian Game Components:
11" x 17" map
180 Double-sided counters

Game scale:
Unit size: Platoon, Company, and Battalion
Scale: Hex scale: 1/2 mile
Game Turn: Each turn represents 12 hours

The Island War Series game system is a simulation of ground combat in the Pacific during World War II. Each game in the system represents a battle between Allied and Imperial Japanese forces on one of the many Pacific Islands.
The series begins with Vol. I - Saipan/Tinian and will also include Guam - Vol. II , and Attu & Kiska - Vol. III.

Two sets of rules are provided with each game. The first contains the Standard Rules that are common to all the games in the Pacific Island Series. The second set contains the Exclusive Rules for each game in the system, which includes Special rules, the Initial Deployment and the Reinforcement Schedule. Generally the unit scale is battalion, but there are company and platoon formations represented. The time scale, unless noted in the Exclusive rules, is 1/2 day per turn.

Due to the nature of the battles covered in the series, all naval and air forces are abstract. This means the main focus of each game is ground combat. The games are designed for two players, but can accommodate multiple players. For example, one player can play the US Marines, one can play the US Army, and the third plays the Japanese.

This series of games is loosely based on or inspired by several different game systems, including SPI's Island War series and GRD/GDW's Europa series, but many concepts are quite original. The tactical situation for the defender can be described as "against the odds", which means it will be very difficult for the player playing the defender to win the game tactically. The victory conditions are designed in such a way that the defender can win by performing better than his historical counterpart. This also puts a lot of pressure on the attacker because he cannot afford to make many mistakes.

Game features include:
1. Limited intelligence
2. Amphibious Landings
3. Night rules
4. Banzai attacks
5. Coastal Defense units
6. Beachheads and Replacements
7. Fortifications
8. Weather

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