-
BGG랭킹
BGG전체 : 18933
WARGAMES : 3478
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.80 / 5
-
디자이너
Mark Woloshen
-
아티스트
Knut Grünitz, Randy Lein
-
인원
게임 소개
프레리 아프라메!
1885년 북서부 반란
이 게임은 1885년 캐나다 북서부 반란의 작전 처리이다. 메티스(반쪽의 원주민과 반쪽의 유럽인)는 오타와 연방정부와 함께 자신들의 우려를 인정받기 위해 임시정부를 세웠다.
연방 정부는 덕 호수의 메티스 정착지에 위치한 모든 무기를 몰수하기 위해 마운티 분견대를 명령한다. Mounties는 Metis와 원주민의 부대와 만났고 처음에는 그냥 이야기가 있었다. 하지만, 토론이 진행되는 동안 총 한 자루가 발사되었고 몇 분 안에 전투가 시작되었다! 마운티스는 25%의 사상자를 내고 후퇴했다.
반란이 확산되는 것을 막기 위해, 오타와 정부는 신속하게 5,000명의 병력을 파견하고, 대부분은 거의 완성된 캐나다 태평양 철도에 의해 수송된다. 4개월 후 몇 차례의 전투 후, 정부는 반란을 성공적으로 진압했다 - 만약 그들이 진압하지 않았다면, 이것은 그들의 최악의 두려움이었고, 북서부 전체가 반란을 일으켜 정부를 수년간 바쁘게 했을지도 모른다.
이 게임에서 기본적인 군사 단위는 대대이다. 이 작전에 참여한 모든 대대와 북서부 기마 경찰 분견대, 지역 민병대, 포병, 개틀링 건 등이 대표적이다. 메티스, 숲 크리, 평원 크리와 마주하고 있다. 부대는 대대로 뭉칠 수도 있고, 아니면 부서질 수도 있다. 사기는 대대로서 나아지고 기동력은 대대로서 나아진다. 각각의 강점은 50명의 남자를 나타냅니다. 주요 반란군들과 정부 지도자들이 대표되며 그들은 게임에 중요한 영향을 미친다.
이 지도는 서쪽의 에드먼턴과 캘거리에서 퀘이아큐트까지 캐나다의 대초원 지역을 보여준다.동쪽의 아펠리. 지도 눈금은 16진수까지 11마일이고, 각 회전은 일주일을 나타냅니다. 지도는 22 x 34입니다. 또한 24페이지 분량의 규칙집과 다수의 차트, 표, 조직 시트도 있다.
게임 스케일
단위 크기:
대대
힘 포인트 1개 = 50명
각 육각은 지름이 11마일이다.
각 경기 순번은 일주일을 나타냅니다.
1885년 북서부 반란
이 게임은 1885년 캐나다 북서부 반란의 작전 처리이다. 메티스(반쪽의 원주민과 반쪽의 유럽인)는 오타와 연방정부와 함께 자신들의 우려를 인정받기 위해 임시정부를 세웠다.
연방 정부는 덕 호수의 메티스 정착지에 위치한 모든 무기를 몰수하기 위해 마운티 분견대를 명령한다. Mounties는 Metis와 원주민의 부대와 만났고 처음에는 그냥 이야기가 있었다. 하지만, 토론이 진행되는 동안 총 한 자루가 발사되었고 몇 분 안에 전투가 시작되었다! 마운티스는 25%의 사상자를 내고 후퇴했다.
반란이 확산되는 것을 막기 위해, 오타와 정부는 신속하게 5,000명의 병력을 파견하고, 대부분은 거의 완성된 캐나다 태평양 철도에 의해 수송된다. 4개월 후 몇 차례의 전투 후, 정부는 반란을 성공적으로 진압했다 - 만약 그들이 진압하지 않았다면, 이것은 그들의 최악의 두려움이었고, 북서부 전체가 반란을 일으켜 정부를 수년간 바쁘게 했을지도 모른다.
이 게임에서 기본적인 군사 단위는 대대이다. 이 작전에 참여한 모든 대대와 북서부 기마 경찰 분견대, 지역 민병대, 포병, 개틀링 건 등이 대표적이다. 메티스, 숲 크리, 평원 크리와 마주하고 있다. 부대는 대대로 뭉칠 수도 있고, 아니면 부서질 수도 있다. 사기는 대대로서 나아지고 기동력은 대대로서 나아진다. 각각의 강점은 50명의 남자를 나타냅니다. 주요 반란군들과 정부 지도자들이 대표되며 그들은 게임에 중요한 영향을 미친다.
이 지도는 서쪽의 에드먼턴과 캘거리에서 퀘이아큐트까지 캐나다의 대초원 지역을 보여준다.동쪽의 아펠리. 지도 눈금은 16진수까지 11마일이고, 각 회전은 일주일을 나타냅니다. 지도는 22 x 34입니다. 또한 24페이지 분량의 규칙집과 다수의 차트, 표, 조직 시트도 있다.
게임 스케일
단위 크기:
대대
힘 포인트 1개 = 50명
각 육각은 지름이 11마일이다.
각 경기 순번은 일주일을 나타냅니다.
Prairie Aflame!
The Northwest Rebellion of 1885
This game is an operational treatment of Canada's Northwest Rebellion of 1885. The Metis (half Native and half European) set up a provisional government to try and get recognition of their concerns with the federal government in Ottawa.
The federal government orders a detachment of Mounties to confiscate any weapons located at the Metis settlement of Duck Lake. The Mounties were met by a force of Metis and Natives and initially there was just talk. However, during the course of the discussion a gun was discharged and within minutes, the battle was on! The Mounties retreated, having taken 25% casualties - the rebellion was on.
To prevent the rebellion from spreading, the government in Ottawa quickly dispatches a military force which would grow to 5,000 troops, most transported by the nearly complete Canadian Pacific Railway. After 4 months and several battles later, the government had successfully suppressed the rebellion - if they had not, and this was their worst fear, the whole Northwest might have erupted in rebellion, keeping the government busy for years.
The basic military unit in the game is the battalion. All the battalions that participated in the campaign are represented, as are the various Northwest Mounted Police detachments, local militias, artillery, and Gatling guns. They are faced by the Metis, the Woods Cree, and the Plains Cree. Units can remain together as battalions, or they can break down. Morale is better as a battalion, while mobility is better as a breakdown unit. Each strength point represents 50 men. The main rebel and government leaders are represented and they have an important effect on the game.
The map shows the area of the Prairies in Canada from Edmonton and Calgary in the west to QuíAppelle in the east. Map scale is 11 miles to the hex, and each turn represents one week. The map is 22 x 34. There is also a 24 page rulebook, and a number of charts, tables, and organizational sheets as well.
Game scale
Unit sizes:
Battalion
1 Strength Point = 50 men
Each hex equals 11 Miles across.
Each game turn represents one week.
The Northwest Rebellion of 1885
This game is an operational treatment of Canada's Northwest Rebellion of 1885. The Metis (half Native and half European) set up a provisional government to try and get recognition of their concerns with the federal government in Ottawa.
The federal government orders a detachment of Mounties to confiscate any weapons located at the Metis settlement of Duck Lake. The Mounties were met by a force of Metis and Natives and initially there was just talk. However, during the course of the discussion a gun was discharged and within minutes, the battle was on! The Mounties retreated, having taken 25% casualties - the rebellion was on.
To prevent the rebellion from spreading, the government in Ottawa quickly dispatches a military force which would grow to 5,000 troops, most transported by the nearly complete Canadian Pacific Railway. After 4 months and several battles later, the government had successfully suppressed the rebellion - if they had not, and this was their worst fear, the whole Northwest might have erupted in rebellion, keeping the government busy for years.
The basic military unit in the game is the battalion. All the battalions that participated in the campaign are represented, as are the various Northwest Mounted Police detachments, local militias, artillery, and Gatling guns. They are faced by the Metis, the Woods Cree, and the Plains Cree. Units can remain together as battalions, or they can break down. Morale is better as a battalion, while mobility is better as a breakdown unit. Each strength point represents 50 men. The main rebel and government leaders are represented and they have an important effect on the game.
The map shows the area of the Prairies in Canada from Edmonton and Calgary in the west to QuíAppelle in the east. Map scale is 11 miles to the hex, and each turn represents one week. The map is 22 x 34. There is also a 24 page rulebook, and a number of charts, tables, and organizational sheets as well.
Game scale
Unit sizes:
Battalion
1 Strength Point = 50 men
Each hex equals 11 Miles across.
Each game turn represents one week.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
604
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
455
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
390
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
361
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18