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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Bill Bolhuis, Craig Hancock, Irv Silberman
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아티스트
-
인원
게임 소개
POD는 "의 약자입니다.방향의 힘.
네모난 격자 판을 따라 움직이는 다른 움직임 규칙을 가진 말들이 있다는 점에서 체스 같은 게임입니다. 각 플레이어는 상대방이 이기기 위해 잡아야 하는 "king"(커뮤니케이션 앤드 커맨드 포드, 또는 C.P.)를 가지고 있다. 그 보드는 가로 15칸, 세로 15칸, 세로 5칸, 세로 5칸, 세로 15칸이다. 그리고 반복되는 패턴의 벽이 움직임을 제한합니다. 기본적인 운동 역학은 (개별적으로 " 인용문이라고 함) 각 조각이다.Pods")는 "라는 주어진 수의 세그먼트를 이동합니다.방향 변경" 또는 DC의 인용문. 예를 들어, D.C.가 3개인 작품은 (물론 벽에 따라) 원하는 만큼 앞으로 이동한 다음 원하는 만큼 공간을 남겨두었다가 다시 앞으로 나갈 수 있습니다. 포드는 DC의 모든 수를 역추적 없이 이동시켜야 한다
DC의 기본적인 움직임 기계 외에도, 많은 작품들은 움직이는 동안 한 조각을 뛰어넘을 수 있는 점프 포드(JP)나 DC의 움직임 수에 따라 선택권이 있는 가변 방향 전환 포드(V.D.C.P)와 같은 추가적인 움직임 능력을 가지고 있다.
기본 게임 (9개의 포드)과 4개의 팟이 추가된 고급 버전이 있다. 그들은 훨씬 더 발전된 버전을 제공한다.9개의 보드 부품이 비표준 방식으로 설정된 POD 피너클&인용문) 4인용 게임을 위해 두 세트를 조합할 수도 있으며, 각 플레이어의 피스를 다른 플레이어와 구별할 수 있는 방법이 있다면 원하는 만큼 더 많은 플레이어 세트를 조합할 수 있다.
네모난 격자 판을 따라 움직이는 다른 움직임 규칙을 가진 말들이 있다는 점에서 체스 같은 게임입니다. 각 플레이어는 상대방이 이기기 위해 잡아야 하는 "king"(커뮤니케이션 앤드 커맨드 포드, 또는 C.P.)를 가지고 있다. 그 보드는 가로 15칸, 세로 15칸, 세로 5칸, 세로 5칸, 세로 15칸이다. 그리고 반복되는 패턴의 벽이 움직임을 제한합니다. 기본적인 운동 역학은 (개별적으로 " 인용문이라고 함) 각 조각이다.Pods")는 "라는 주어진 수의 세그먼트를 이동합니다.방향 변경" 또는 DC의 인용문. 예를 들어, D.C.가 3개인 작품은 (물론 벽에 따라) 원하는 만큼 앞으로 이동한 다음 원하는 만큼 공간을 남겨두었다가 다시 앞으로 나갈 수 있습니다. 포드는 DC의 모든 수를 역추적 없이 이동시켜야 한다
DC의 기본적인 움직임 기계 외에도, 많은 작품들은 움직이는 동안 한 조각을 뛰어넘을 수 있는 점프 포드(JP)나 DC의 움직임 수에 따라 선택권이 있는 가변 방향 전환 포드(V.D.C.P)와 같은 추가적인 움직임 능력을 가지고 있다.
기본 게임 (9개의 포드)과 4개의 팟이 추가된 고급 버전이 있다. 그들은 훨씬 더 발전된 버전을 제공한다.9개의 보드 부품이 비표준 방식으로 설정된 POD 피너클&인용문) 4인용 게임을 위해 두 세트를 조합할 수도 있으며, 각 플레이어의 피스를 다른 플레이어와 구별할 수 있는 방법이 있다면 원하는 만큼 더 많은 플레이어 세트를 조합할 수 있다.
POD stands for "Power Of Direction."
A chess-like game, in that there are pieces with different movement rules moving around a square-grid board. Each player has a "king" (the Communication and Command Pod, or C.C.P.) that must be captured for the opponent to win. The board is 15-by-15 squares, divided into 9 5x5 sections. And there is a repeating pattern of walls that restrict movement. The basic movement mechanic is that each piece (individually called "Pods") moves a given number of segments, called "Direction Changes" or D.C.'s. For example, a piece with 3 D.C.'s could move forward as many spaces as it wants (subject to walls of course), then left as many spaces as it wants, and then forward again. Pods must move their entire number of D.C.'s without backtracking.
In addition to the basic movement mechanic of D.C.'s, many of the pieces have additional movement abilities, such as the Jump Pod (J.P.) that can jump over one piece during its movement, or the Variable Direction Change Pod (V.D.C.P.) which has a choice as to how many D.C.'s it may make when it moves.
There is a basic game (nine pods), and an advanced version which adds four more pods. They give an even more advanced version (which they call "POD Pinnacle") in which the nine board parts are set up in a non-standard way. You can also combine two sets together for a four-player game (assuming the pieces are of four different colors), and presumably, you could combine even more sets together for as many players as you want, as long as you have some means of distinguishing each player's pieces from the others.
A chess-like game, in that there are pieces with different movement rules moving around a square-grid board. Each player has a "king" (the Communication and Command Pod, or C.C.P.) that must be captured for the opponent to win. The board is 15-by-15 squares, divided into 9 5x5 sections. And there is a repeating pattern of walls that restrict movement. The basic movement mechanic is that each piece (individually called "Pods") moves a given number of segments, called "Direction Changes" or D.C.'s. For example, a piece with 3 D.C.'s could move forward as many spaces as it wants (subject to walls of course), then left as many spaces as it wants, and then forward again. Pods must move their entire number of D.C.'s without backtracking.
In addition to the basic movement mechanic of D.C.'s, many of the pieces have additional movement abilities, such as the Jump Pod (J.P.) that can jump over one piece during its movement, or the Variable Direction Change Pod (V.D.C.P.) which has a choice as to how many D.C.'s it may make when it moves.
There is a basic game (nine pods), and an advanced version which adds four more pods. They give an even more advanced version (which they call "POD Pinnacle") in which the nine board parts are set up in a non-standard way. You can also combine two sets together for a four-player game (assuming the pieces are of four different colors), and presumably, you could combine even more sets together for as many players as you want, as long as you have some means of distinguishing each player's pieces from the others.
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