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  • 인원

    1-13 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-60 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

"옛 2D 턴 기반 포병 게임의 맥락에서 카드 제도 및 프로그래밍 파티 게임!­

로켓 캣츠(Rocket Cats)는 가볍고, 접근하기 쉽고, 흥미로운 전략 게임으로, 고양이 팀이 배신자 가족(로모우나 줄리캣)을 죽이려고 한다. 배신자 9명의 목숨을 먼저 앗아간 팀이 승리합니다!

하지만 이 가족들은 거물급 총들을 데려오고 있어. 드론 공격, 성스러운 수류탄, 로켓 발사기, 끈적끈적한 폭탄, 네이팜 공격, 폭발물 화살 등등!

각 턴마다 5장의 카드를 초안하여 앞에 프로그래밍한 다음(각 카드의 상단 또는 하단 동작을 선택) 혼란이 펼쳐지는 것을 관찰합니다. 매 회전이 끝난 후, 발사체는 중력이나 운동량에 의해 움직이며 공중고양이는 땅으로 떨어진다.

명심해 적과의 접촉에서 살아남는 계획은 없어 당신이 조심스럽게 놓은 수류탄은 당신의 동료에 의해 부딪힐 수 있습니다. 천장 선풍기에서 밀려나면서 전력 질주가 무효가 될 수도 있습니다. 당신의 적은 당신을 너무 세게 때려서 당신의 팀을 공격하기 시작할 수 있습니다!

로켓 캣츠는 웜스 아마겟돈과 스콜티드 어스 같은 구식 2차원 횡스크롤 포격 게임에 대한 우리의 사랑에서 탄생했다. 우리는 이 게임들의 재미있고 혼란스러운 흥분을 보드게임으로 바꾸고 싶었습니다. 여러분이 모든 것이 여러분이 계획한 대로 되지 않을 수도 있다는 것을 알고 있는 게임입니다. 이것은 절반의 재미입니다!

—디자이너의 설명
"A card drafting and programming party game in the vein of old 2D turn-based artillery games!"

Rocket Cats is a light-hearted, accessible, and exciting strategy game (with an easy to learn Party Mode) where teams of cats try to take out their traitorous family member (either Romeow or Julicat). The first team to take all 9 lives of their traitor wins the game!

But these families are bringing in the big guns. We're talking drone strikes, holy hand grenades, rocket launchers, sticky bombs, napalm strikes, explosive arrows, and more!

Each turn, you will draft 5 cards, program them out in front of you (choosing the top or bottom action of each card), then watch the chaos unfold. After each turn, projectiles move (either due to gravity or due to their momentum) and airborne cats fall toward the ground.

Just remember, no plan survives contact with the enemy. Your carefully placed grenade might be run into by your own teammate. Your sprint could be negated as you're pushed off the ceiling fan. Your enemy could slap you so hard you spin around and start attacking your own team!

Rocket Cats was born out of our love for old-school, 2-dimensional, side-scrolling artillery games like Worms Armageddon and Scorched Earth. We wanted to take the fun, chaotic excitement from these games and transform it into a boardgame. A game where you know things probably won’t end up exactly as you planned… which is half the fun!

—description from the designer

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