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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
0+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Aron West
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아티스트
Kwanchai Moriya
-
인원
게임 소개
이것은 카타콤의 플레이매트 버전을 위한 2018 킥스타터 캠페인의 스트레치 골 모음입니다. 여기에는 6개의 기본 게임 히어로, 6개의 히어로, 5개의 몬스터, 4개의 카타콤 로드, 더 많은 룸 카드, 3개의 앤티언트, 더 많은 아이템, 더 많은 주문을 위한 대체 규칙이 포함되어 있다.
감독관이 장애물 위에 설치하고 영웅들을 향해 날갯짓을 할 수 있는 스톤 트랩과 같은 완전히 새로운 개념들도 게임에 추가되었다. 난폭함을 유도하는 공격에 영웅이 맞으면 그 영웅은 이제 아군 사격을 할 수 있다는 새로운 수식어도 생겼다.
게임에 더 많은 무작위성을 추가할 수 있다. 이것은 영웅들이 가져온 토큰 백의 형태를 취할 수 있으며, 다음 차례에 그려진 이동을 수행할 수 있다. 무작위성은 또한 새로운 죽음의 향약과 카타콤브 로드에 추가되었다. 죽음은 새로운 죽음의 카드를 가져다 준다. 영웅이 데스 카드 아이콘으로 공격을 받으면, 그들은 데스 카드 아이콘을 그려서 그 효과를 적용합니다. 이러한 영향은 “건강을 얻는 것에서부터 “즉사”까지 다양하다.
마지막으로 이 확장에는 마운트 개념이 추가됩니다. 마운트는 와이번스 와일미어 확장의 와이번스와 비슷한 역할을 한다. 마운트는 순간이동하여 룬으로 이동할 수 있으며, 히어로가 마운트에 올라가 있는 동안 근거리 또는 발사체 동작을 할 수 있습니다. 영웅은 마운트를 두드릴 수 없지만 마운트의 피해는 항상 영웅에게 돌아간다. 마운트는 기수 없이 조종할 수 있으며, 몬스터가 탈 수 없습니다.
감독관이 장애물 위에 설치하고 영웅들을 향해 날갯짓을 할 수 있는 스톤 트랩과 같은 완전히 새로운 개념들도 게임에 추가되었다. 난폭함을 유도하는 공격에 영웅이 맞으면 그 영웅은 이제 아군 사격을 할 수 있다는 새로운 수식어도 생겼다.
게임에 더 많은 무작위성을 추가할 수 있다. 이것은 영웅들이 가져온 토큰 백의 형태를 취할 수 있으며, 다음 차례에 그려진 이동을 수행할 수 있다. 무작위성은 또한 새로운 죽음의 향약과 카타콤브 로드에 추가되었다. 죽음은 새로운 죽음의 카드를 가져다 준다. 영웅이 데스 카드 아이콘으로 공격을 받으면, 그들은 데스 카드 아이콘을 그려서 그 효과를 적용합니다. 이러한 영향은 “건강을 얻는 것에서부터 “즉사”까지 다양하다.
마지막으로 이 확장에는 마운트 개념이 추가됩니다. 마운트는 와이번스 와일미어 확장의 와이번스와 비슷한 역할을 한다. 마운트는 순간이동하여 룬으로 이동할 수 있으며, 히어로가 마운트에 올라가 있는 동안 근거리 또는 발사체 동작을 할 수 있습니다. 영웅은 마운트를 두드릴 수 없지만 마운트의 피해는 항상 영웅에게 돌아간다. 마운트는 기수 없이 조종할 수 있으며, 몬스터가 탈 수 없습니다.
This is a collection of stretch goals from the 2018 Kickstarter campaign for the playmat version of Catacombs. It includes alternate rules for the six base game heroes, six more heroes, five more monsters, four more Catacomb Lords, more room cards, three more antients, more items, and more spells.
There are also entirely new concepts added to the game, like stone traps that the overseer can set up on top of the obstacles and flick at the heroes. There is also a new reckless modifier: when a hero is hit with an attack that induces recklessness, that hero is now capable of friendly-fire.
More randomness can be added to the game. This can take the form of a token bag heroes draw from, and are able to perform the drawn move on a subsequent turn. Randomness is also added with the new Death antient/Catacomb Lord. Death brings a new deck of death cards. When a hero is hit with an attack with the death card icon, they draw one and apply its effect. These effects range from “gain two health” to “instant death”.
Finally, this expansion adds the mounts concept. Mounts act similarly to the wyverns of the Wyverns Wylemiur expansion- with some key differences. Mounts can teleport to runes, and then allow the hero riding to perform a melee or projectile act while on top of the mount. Heroes cannot be knocked of mounts, however, damage to mounts always passes to the hero. Mounts can also be controlled without a rider, and cannot he ridden by monsters.
There are also entirely new concepts added to the game, like stone traps that the overseer can set up on top of the obstacles and flick at the heroes. There is also a new reckless modifier: when a hero is hit with an attack that induces recklessness, that hero is now capable of friendly-fire.
More randomness can be added to the game. This can take the form of a token bag heroes draw from, and are able to perform the drawn move on a subsequent turn. Randomness is also added with the new Death antient/Catacomb Lord. Death brings a new deck of death cards. When a hero is hit with an attack with the death card icon, they draw one and apply its effect. These effects range from “gain two health” to “instant death”.
Finally, this expansion adds the mounts concept. Mounts act similarly to the wyverns of the Wyverns Wylemiur expansion- with some key differences. Mounts can teleport to runes, and then allow the hero riding to perform a melee or projectile act while on top of the mount. Heroes cannot be knocked of mounts, however, damage to mounts always passes to the hero. Mounts can also be controlled without a rider, and cannot he ridden by monsters.
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