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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Johan Beyens
-
아티스트
Foob
-
인원
게임 소개
플레이어는 데스워처스 지하감옥 깊숙한 감방에서 시작합니다. 그들의 목적은 탈출을 위해 지하 감옥과 덫을 항해하는 것입니다. 이를 막기 위해 데스워처는 자신의 저주를 보내어 플레이어들을 사냥하고 접촉 즉시 죽인다. 선수가 죽으면 데스워처의 미니언으로 변신한다. 이 선수는 다른 선수를 죽였을 때 득점을 해야 이길 수 있습니다. 플레이어들은 게임보드 위에서 움직일 때 스탠드를 사용하고, 자신의 점수와 소유물을 기록하기 위해 캐릭터 시트를 사용한다.
던전은 비모듈식 지도로 표현되는데, 길이도 다양한 경로와 미개척 방들이 있으며 플레이어가 막다른 골목에 진입할 때만 드러난다. 이를 통해 플레이어들의 유연한 계획 수립 필요성이 보장된다. 지하실을 통과하는 경로를 계획하고 공개된 방과 다른 플레이어의 행동에 따라 계획을 수정하는 것은 각 플레이어의 몫이다.
차례로 선수들은 먼저 그들이 어떻게 움직이는지 선택해야 한다. 관심을 덜 끌고 더 많은 보물을 찾기 위해 천천히 그리고 교묘하게 혹은 더 많은 땅을 덮기 위해 빠르고 무모하게.
그런 다음 그들은 그 혹은 그녀에게 그 라운드에서 무슨 일이 일어나는지 보기 위해 던전 다이를 굴린다. 이것은 움직임의 선택에 큰 영향을 받을 것입니다.
마지막으로 플레이어가 몬스터 카드를 뽑거나 데스워처의 하인이 된 플레이어가 살아있는 플레이어를 잡을 때 발생하는 함정이나 전투와 같은 장애물을 처리해야 한다.
—디자이너의 설명
던전은 비모듈식 지도로 표현되는데, 길이도 다양한 경로와 미개척 방들이 있으며 플레이어가 막다른 골목에 진입할 때만 드러난다. 이를 통해 플레이어들의 유연한 계획 수립 필요성이 보장된다. 지하실을 통과하는 경로를 계획하고 공개된 방과 다른 플레이어의 행동에 따라 계획을 수정하는 것은 각 플레이어의 몫이다.
차례로 선수들은 먼저 그들이 어떻게 움직이는지 선택해야 한다. 관심을 덜 끌고 더 많은 보물을 찾기 위해 천천히 그리고 교묘하게 혹은 더 많은 땅을 덮기 위해 빠르고 무모하게.
그런 다음 그들은 그 혹은 그녀에게 그 라운드에서 무슨 일이 일어나는지 보기 위해 던전 다이를 굴린다. 이것은 움직임의 선택에 큰 영향을 받을 것입니다.
마지막으로 플레이어가 몬스터 카드를 뽑거나 데스워처의 하인이 된 플레이어가 살아있는 플레이어를 잡을 때 발생하는 함정이나 전투와 같은 장애물을 처리해야 한다.
—디자이너의 설명
Players start in a cell, deep in the Deathwatchers dungeon. Their objective is to navigate the dungeon and it’s traps to escape. To prevent this, the Deathwatcher sends his curse to hunt the players, killing them on contact. If a player should die, he transforms into a minion of the Deathwatcher. This player can still win by scoring points when he kills other players. Players use standees to move on the gameboard and a charactersheet to keep track of their scores and possessions.
The dungeon is represented by a non-modular map which has several routes of varying length with unexplored rooms that are only revealed when a player enters them and are either a dead end or not. This ensures the need for flexible planning by players. It is up to each player to plot a route through the crypt and modify their plan according to revealed rooms and the actions of other players.
In their turn players must first choose how they move. Either slowly and sneaky to attract less attention and find more treasure or fast and reckless to cover more ground.
Then they roll the dungeon die to see what happens to him or her that round. This will be highly influenced by the choice of movement.
Lastly they must deal with obstacles like traps or combat which occurs when a player draws a monster card or when a player that became a servant of the Deathwatcher catches a still living player.
—description from the designer
The dungeon is represented by a non-modular map which has several routes of varying length with unexplored rooms that are only revealed when a player enters them and are either a dead end or not. This ensures the need for flexible planning by players. It is up to each player to plot a route through the crypt and modify their plan according to revealed rooms and the actions of other players.
In their turn players must first choose how they move. Either slowly and sneaky to attract less attention and find more treasure or fast and reckless to cover more ground.
Then they roll the dungeon die to see what happens to him or her that round. This will be highly influenced by the choice of movement.
Lastly they must deal with obstacles like traps or combat which occurs when a player draws a monster card or when a player that became a servant of the Deathwatcher catches a still living player.
—description from the designer
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