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BGG랭킹
BGG전체 : 9360
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
60-180 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Charlotte Dowling, Oliver Josiah
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아티스트
Ben Flores, Bellafquih Mohammed, Fabian Parente, Katerina Poliakova, Carl Stjärnlov
-
인원
게임 소개
세상을 바라본 지 얼마나 됐죠?
인간은 언제나 연약한 존재였고 인간의 기억은 두 배로 그랬다.
그들이 집을 만드는 곳마다 의심이 들끓고, 한때 성전 벽을 형성했던 돌들이 이제 그들의 화로에 줄지어 서고, 당신의 모든 자손들은 잠을 잔다.
상관없어. 의심을 떨쳐버리고 사원을 재건하고 옛 동맹들을 깨우려면 시간이 좀 걸릴 거야. 충실한 견습생 몇 명만 남았지만 충분할 거야.
결국, 당신은 나약한 인간이 아닙니다, 그리고 누가 신의 뜻을 거역할 수 있습니까?
Theurgy에서 당신과 다른 다섯 명은 잊혀진 신의 역할을 맡아서 당신을 기리기 위해 사원을 짓기 위해 경쟁합니다. 차례가 끝날 때 다음 세 가지 승리 조건 중 하나를 충족하면 승리한다.
공식 신앙이 되라: 수도에 하나 포함한 X개의 사원을 건설하라.
당신의 소명을 성취하라: X+1개의 사원을 짓고 당신의 비밀 목표를 달성하라.
땅에 펼쳐라: 보드 위 아무 곳에나 X+2 사원을 지어라.
우승 조건에 맞게 정확한 사원 수는 플레이어 수에 따라 다릅니다.
여러모로 더기는 자신의 영역을 개척해 경쟁자의 영역을 훼손해야 하는 고전적인 지역 통제 전략 게임이다. 하지만, 이것을 이루기 위해, 선수들은 또한 현명하게 관리하고 카드를 뽑아야 한다. 믿을 수 없는 기적을 행하고, 몬스터들의 서사적인 조합을 풀어내며, 플레이어들은 그들 스스로에게 놀라운 우위를 줄 수 있는 기발한 방법을 찾을 수 있다.
순번은 다음 네 가지 동작 중 하나를 선택하는 것으로 구성됩니다.
순례: 견습생과 추종자들을 정착지에서 정착지로 이동시킵니다. 그러는 동안, 당신의 견습생들은 거주민들을 개종시키라고 설교하거나 경쟁자들의 악의를 막기 위해 괴물들과 싸울 수 있습니다.
말씀을 퍼뜨리세요: 주변 정착촌에서 당신의 문화적 영향력을 증가시키기 위해 믿음 토큰을 놓거나 바꾸세요. 당신의 종교가 이미 그 지역의 문화에 깊이 뿌리내렸다면 절을 짓는 것이 훨씬 쉬워질 것이다.
신의 개입: 손에서 카드를 꺼내어 기적을 행하거나 중앙에서 사용할 수 있는 카드 중에서 소환할 몬스터를 선택합니다. 또한 플레이어는 이미 소환한 몬스터들의 능력을 활성화시켜 플레이어&스쿼의 무리가 커질수록 더 강력한 개입을 할 수 있다.
신앙을 시험하라: 지역 주민들이 그들의 신앙을 시험할 때 어떤 신을 의지하는지 보기 위해 당신이 선택한 정착에서 변칙적인 사건을 촉발하라. 정착지에서 추종자들의 분포, 각 신들의 문화적 영향, 그리고 그곳에 존재하는 회의론의 수준은 모두 어떤 종교의 신전이 지어질지 그리고 어떤 종교의 신전이 철거될지를 결정하는 역할을 한다.
가장 성공적인 신들은 그들의 개입을 가장 잘 측정할 수 있는 신들이며, 그들의 차례를 이용하여 그들의 영향력을 은밀히 숨기고 있을 것 같지 않은 장소에서 추종자들을 세운다.
—출판사의 설명
인간은 언제나 연약한 존재였고 인간의 기억은 두 배로 그랬다.
그들이 집을 만드는 곳마다 의심이 들끓고, 한때 성전 벽을 형성했던 돌들이 이제 그들의 화로에 줄지어 서고, 당신의 모든 자손들은 잠을 잔다.
상관없어. 의심을 떨쳐버리고 사원을 재건하고 옛 동맹들을 깨우려면 시간이 좀 걸릴 거야. 충실한 견습생 몇 명만 남았지만 충분할 거야.
결국, 당신은 나약한 인간이 아닙니다, 그리고 누가 신의 뜻을 거역할 수 있습니까?
Theurgy에서 당신과 다른 다섯 명은 잊혀진 신의 역할을 맡아서 당신을 기리기 위해 사원을 짓기 위해 경쟁합니다. 차례가 끝날 때 다음 세 가지 승리 조건 중 하나를 충족하면 승리한다.
공식 신앙이 되라: 수도에 하나 포함한 X개의 사원을 건설하라.
당신의 소명을 성취하라: X+1개의 사원을 짓고 당신의 비밀 목표를 달성하라.
땅에 펼쳐라: 보드 위 아무 곳에나 X+2 사원을 지어라.
우승 조건에 맞게 정확한 사원 수는 플레이어 수에 따라 다릅니다.
여러모로 더기는 자신의 영역을 개척해 경쟁자의 영역을 훼손해야 하는 고전적인 지역 통제 전략 게임이다. 하지만, 이것을 이루기 위해, 선수들은 또한 현명하게 관리하고 카드를 뽑아야 한다. 믿을 수 없는 기적을 행하고, 몬스터들의 서사적인 조합을 풀어내며, 플레이어들은 그들 스스로에게 놀라운 우위를 줄 수 있는 기발한 방법을 찾을 수 있다.
순번은 다음 네 가지 동작 중 하나를 선택하는 것으로 구성됩니다.
순례: 견습생과 추종자들을 정착지에서 정착지로 이동시킵니다. 그러는 동안, 당신의 견습생들은 거주민들을 개종시키라고 설교하거나 경쟁자들의 악의를 막기 위해 괴물들과 싸울 수 있습니다.
말씀을 퍼뜨리세요: 주변 정착촌에서 당신의 문화적 영향력을 증가시키기 위해 믿음 토큰을 놓거나 바꾸세요. 당신의 종교가 이미 그 지역의 문화에 깊이 뿌리내렸다면 절을 짓는 것이 훨씬 쉬워질 것이다.
신의 개입: 손에서 카드를 꺼내어 기적을 행하거나 중앙에서 사용할 수 있는 카드 중에서 소환할 몬스터를 선택합니다. 또한 플레이어는 이미 소환한 몬스터들의 능력을 활성화시켜 플레이어&스쿼의 무리가 커질수록 더 강력한 개입을 할 수 있다.
신앙을 시험하라: 지역 주민들이 그들의 신앙을 시험할 때 어떤 신을 의지하는지 보기 위해 당신이 선택한 정착에서 변칙적인 사건을 촉발하라. 정착지에서 추종자들의 분포, 각 신들의 문화적 영향, 그리고 그곳에 존재하는 회의론의 수준은 모두 어떤 종교의 신전이 지어질지 그리고 어떤 종교의 신전이 철거될지를 결정하는 역할을 한다.
가장 성공적인 신들은 그들의 개입을 가장 잘 측정할 수 있는 신들이며, 그들의 차례를 이용하여 그들의 영향력을 은밀히 숨기고 있을 것 같지 않은 장소에서 추종자들을 세운다.
—출판사의 설명
How long has it been since last you cast your gaze upon the world?
Mortals always were such feeble things, and mortal memories doubly so…
Doubts swarm in every place they make their homes, stones that once formed temple-walls now line their hearths, and all your earthly offspring slumber.
No matter. It should be short work to cast out the doubts, rebuild the temples, and awaken some of your old allies. Only a few faithful acolytes remain, but they will suffice.
After all, you are not some feeble mortal, and who could defy the will of a God?
In Theurgy, you and up to five others take on the role of half-forgotten gods and compete to have temples built in your honour. A player wins if, at their end of their turn, they have met one of three winning conditions:
Become the Official Faith: Build X temples, including one in the Capital.
Fulfil Your Calling: Build X+1 temples and meet your secret objective.
Spread Across the Land: Build X+2 temples anywhere on the board.
The exact number of temples you need to build for the winning conditions varies with the player count.
In many ways, Theurgy is a classic area control strategy game in which you must carve out your territory and undermine the territory belonging to your rivals. However, to achieve this, players must also manage and draft cards wisely. By performing incredible miracles, unleashing epic combinations of monsters, and cleverly utilising their deity’s unique power, players can find ingenious ways to give themselves a surprising edge.
A turn consists of choosing one of the following four actions:
Pilgrimage: move acolytes and followers from settlement to settlement. Along the way, your acolytes can preach to convert the resident population or fight off monsters to protect your following from the ill will of your rivals.
Spread the Word: place (or replace) a faith token to mark your growing cultural influence in the surrounding settlements. It will be far easier to construct temples if your religion is already deeply rooted in the region's culture.
Divine Intervention: perform a miracle by playing a card from your hand or choose a monster to summon from the cards available in the central area. A player may also activate the abilities of monsters they have already summoned, so that the larger a player’s horde, the more powerful their interventions become.
Test the Faith: trigger an anomalous event in a settlement of your choice to see which god the locals turn to when their faith is tested. The distribution of followers in a settlement, each deity’s cultural influence, and the level of scepticism present there all play a role in determining which religion's temple will be constructed – and which torn down…
The most successful deities are those best able to time their interventions and use their turns to sneak their influence under the radar and establish followings in the most unlikely of places.
—description from the publisher
Mortals always were such feeble things, and mortal memories doubly so…
Doubts swarm in every place they make their homes, stones that once formed temple-walls now line their hearths, and all your earthly offspring slumber.
No matter. It should be short work to cast out the doubts, rebuild the temples, and awaken some of your old allies. Only a few faithful acolytes remain, but they will suffice.
After all, you are not some feeble mortal, and who could defy the will of a God?
In Theurgy, you and up to five others take on the role of half-forgotten gods and compete to have temples built in your honour. A player wins if, at their end of their turn, they have met one of three winning conditions:
Become the Official Faith: Build X temples, including one in the Capital.
Fulfil Your Calling: Build X+1 temples and meet your secret objective.
Spread Across the Land: Build X+2 temples anywhere on the board.
The exact number of temples you need to build for the winning conditions varies with the player count.
In many ways, Theurgy is a classic area control strategy game in which you must carve out your territory and undermine the territory belonging to your rivals. However, to achieve this, players must also manage and draft cards wisely. By performing incredible miracles, unleashing epic combinations of monsters, and cleverly utilising their deity’s unique power, players can find ingenious ways to give themselves a surprising edge.
A turn consists of choosing one of the following four actions:
Pilgrimage: move acolytes and followers from settlement to settlement. Along the way, your acolytes can preach to convert the resident population or fight off monsters to protect your following from the ill will of your rivals.
Spread the Word: place (or replace) a faith token to mark your growing cultural influence in the surrounding settlements. It will be far easier to construct temples if your religion is already deeply rooted in the region's culture.
Divine Intervention: perform a miracle by playing a card from your hand or choose a monster to summon from the cards available in the central area. A player may also activate the abilities of monsters they have already summoned, so that the larger a player’s horde, the more powerful their interventions become.
Test the Faith: trigger an anomalous event in a settlement of your choice to see which god the locals turn to when their faith is tested. The distribution of followers in a settlement, each deity’s cultural influence, and the level of scepticism present there all play a role in determining which religion's temple will be constructed – and which torn down…
The most successful deities are those best able to time their interventions and use their turns to sneak their influence under the radar and establish followings in the most unlikely of places.
—description from the publisher
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