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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
1-15 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Kat Costa
-
아티스트
Kat Costa
-
인원
게임 소개
오버라이드는 두 명의 플레이어를 위한 추상적인 게임입니다. 목표는 간단하다: 다섯 번 연속으로 너의 색깔을 맞추자. 흥미로운 것은 당신과 당신의 상대는 주어진 차례에서 자신의 것이 아닌 서로의 말을 통제하는 선택권을 가지고 있다는 것이다.
모든 30개의 피라미드는 5×5개의 보드에서 시작됩니다. 각 턴마다, 플레이어는 보드의 빈 사각형으로 피스를 가져오거나 이미 보드에 있는 피스를 직교로 한 칸씩 움직일 수 있다. 더 큰 조각은 두 색상의 작은 조각들을 덮을 수 있다; 같은 크기의 적층이나 더 작은 크기의 적층들은 허용되지 않는다. 다른 피스를 덮는 피스는 솔로 피스처럼 직교로 움직이는 공정한 게임입니다. 선수들은 자신의 색깔이나 반대 색깔로 이러한 동작을 할 수 있다. 같은 정사각형 위에 있는 두 개 또는 세 개의 조각으로 이루어진 그룹이 5연속 골의 목적을 위해 가장 높은 색으로 계산됩니다. 피라미드는 4면이 더 큰 피라미드로 둘러싸여 있기 때문에 일시적으로 차단될 가능성이 있다. 플레이어들은 상대의 마지막 동작을 직접 취소할 수는 없지만 매우 유사한 보드 상태를 만들 수는 있다. 예를 들어, 4개의 노란색 피라미드가 연속으로 있고, 활성 플레이어가 중간 노란색 피라미드를 일렬로 옮기면, 다음 플레이어는 중간 노란색 피라미드를 다시 제자리로 옮길 수 없지만, 동일한 중간 노란색 피라미드를 보드에서 정사각형으로 가져올 수 있다.
대각선 또는 직교로 5개의 줄을 연속으로 만든 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다. 반대되는 색의 두 줄이 동시에 생성될 경우, 활성 플레이어가 승리합니다.
5×5개의 격자와 30개의 피라미드(각각 15개의 색상)가 필요합니다.
—디자이너의 설명
모든 30개의 피라미드는 5×5개의 보드에서 시작됩니다. 각 턴마다, 플레이어는 보드의 빈 사각형으로 피스를 가져오거나 이미 보드에 있는 피스를 직교로 한 칸씩 움직일 수 있다. 더 큰 조각은 두 색상의 작은 조각들을 덮을 수 있다; 같은 크기의 적층이나 더 작은 크기의 적층들은 허용되지 않는다. 다른 피스를 덮는 피스는 솔로 피스처럼 직교로 움직이는 공정한 게임입니다. 선수들은 자신의 색깔이나 반대 색깔로 이러한 동작을 할 수 있다. 같은 정사각형 위에 있는 두 개 또는 세 개의 조각으로 이루어진 그룹이 5연속 골의 목적을 위해 가장 높은 색으로 계산됩니다. 피라미드는 4면이 더 큰 피라미드로 둘러싸여 있기 때문에 일시적으로 차단될 가능성이 있다. 플레이어들은 상대의 마지막 동작을 직접 취소할 수는 없지만 매우 유사한 보드 상태를 만들 수는 있다. 예를 들어, 4개의 노란색 피라미드가 연속으로 있고, 활성 플레이어가 중간 노란색 피라미드를 일렬로 옮기면, 다음 플레이어는 중간 노란색 피라미드를 다시 제자리로 옮길 수 없지만, 동일한 중간 노란색 피라미드를 보드에서 정사각형으로 가져올 수 있다.
대각선 또는 직교로 5개의 줄을 연속으로 만든 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다. 반대되는 색의 두 줄이 동시에 생성될 경우, 활성 플레이어가 승리합니다.
5×5개의 격자와 30개의 피라미드(각각 15개의 색상)가 필요합니다.
—디자이너의 설명
Override is an abstract game for two players. The goal is simple: get five in a row in your color. What makes it interesting is that you and your opponent each have the option of controlling each other's pieces rather than your own on any given turn.
All 30 pyramids begin off the 5×5 board. Each turn, a player may bring a piece onto an empty square on the board or move a piece that is already on the board one space orthogonally. Larger pieces can cover up smaller pieces of either color; same-size stacking and smaller-on-larger stacking is not permitted. Pieces covering up other pieces are fair game to move orthogonally just like solo pieces. Players may make these moves with either their own color or the opposing color. A group of two or three pieces on the same square count as the top color for purposes of the five-in-a-row goal. It is possible for a pyramid to be temporarily blocked in due to its being surrounded on four sides by larger pyramids. Players are not allowed to directly undo an opponent's last move, but they are allowed to create a very similar board-state. For instance, if there are four yellow pyramids in a row and the active player moves a medium yellow pyramid out of line, the next player is not allowed to move the medium yellow pyramid back into place, but is allowed to bring an identical medium yellow pyramid from off the board into that square.
The first player to create a line of five in a row, diagonally or orthogonally, wins the game. In the case of two lines of opposing colors simultaneously being created, the active player wins.
Requires a 5×5 grid and 30 pyramids: fifteen each in two colors.
—description from the designer
All 30 pyramids begin off the 5×5 board. Each turn, a player may bring a piece onto an empty square on the board or move a piece that is already on the board one space orthogonally. Larger pieces can cover up smaller pieces of either color; same-size stacking and smaller-on-larger stacking is not permitted. Pieces covering up other pieces are fair game to move orthogonally just like solo pieces. Players may make these moves with either their own color or the opposing color. A group of two or three pieces on the same square count as the top color for purposes of the five-in-a-row goal. It is possible for a pyramid to be temporarily blocked in due to its being surrounded on four sides by larger pyramids. Players are not allowed to directly undo an opponent's last move, but they are allowed to create a very similar board-state. For instance, if there are four yellow pyramids in a row and the active player moves a medium yellow pyramid out of line, the next player is not allowed to move the medium yellow pyramid back into place, but is allowed to bring an identical medium yellow pyramid from off the board into that square.
The first player to create a line of five in a row, diagonally or orthogonally, wins the game. In the case of two lines of opposing colors simultaneously being created, the active player wins.
Requires a 5×5 grid and 30 pyramids: fifteen each in two colors.
—description from the designer
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