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BGG랭킹
BGG전체 : 7452
ABSTRACTS : 395
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.91 / 5
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디자이너
James Ernest
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아티스트
James Ernest, John Kovalic
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인원
게임 소개
캠든(Camden)은 카드를 그려서 타일 역할을 하는 게임으로, 고도로 추상화된 스트리트 마켓을 형성합니다. 이 게임이 타일 레이어링 장르의 다른 게임들과 다른 점은 카드가 보드의 거의 모든 방향과 어디에나 배치될 수 있다는 것이다. 카드는 모서리에서 만질 수 있고, 카드의 모서리는 다른 카드의 측면에 닿을 수 있다.
플레이어는 카드로 형성된 상점을 구매하고 이후 턴이 시작될 때마다 상점에서 수익을 거두면서 전진한다. 카드의 기호는 그릴 때 가장 큰 상점을 파괴하거나 비우거나 플레이어에게 보너스 지불을 주거나 효과를 촉발할 수 있다.
승리는 가장 먼저 50점에 도달한 선수가 달성한다.
수익은 당신의 가게의 품질에서 나오지만 다른 플레이어들은 그 가게를 바꾸기 위해 타일을 플레이할 수 있기 때문에, 전체적인 결과는 Cheapass의 Hip Pocket Games 시리즈 중 가장 인기 있는 게임 중 하나가 될 수 있다. 이 게임은 원래 2002년 고대 그리스 시장을 테마로 아고라로 출시되었다.
플레이어는 카드로 형성된 상점을 구매하고 이후 턴이 시작될 때마다 상점에서 수익을 거두면서 전진한다. 카드의 기호는 그릴 때 가장 큰 상점을 파괴하거나 비우거나 플레이어에게 보너스 지불을 주거나 효과를 촉발할 수 있다.
승리는 가장 먼저 50점에 도달한 선수가 달성한다.
수익은 당신의 가게의 품질에서 나오지만 다른 플레이어들은 그 가게를 바꾸기 위해 타일을 플레이할 수 있기 때문에, 전체적인 결과는 Cheapass의 Hip Pocket Games 시리즈 중 가장 인기 있는 게임 중 하나가 될 수 있다. 이 게임은 원래 2002년 고대 그리스 시장을 테마로 아고라로 출시되었다.
Camden is a game about drawing and laying cards (acting as tiles) to form a highly abstracted street market. What sets the game apart from other games in the tile-laying genre is that the cards can be placed almost anywhere on the board and in almost any orientation. Cards may touch at corners, and the corner of one card may touch the side of another.
Players advance by purchasing stores formed by the cards and collecting revenue from those stores at the beginning of each subsequent turn. Symbols on cards may trigger effects when drawn, either destroying or emptying the largest store, or giving players bonus payouts.
Victory is achieved by the first player to reach 50 points.
Since revenue comes from the quality of your store, but other players can play tiles to alter that store, the overall result is a cutthroat mind-bender, making it one of the most popular games of Cheapass's Hip Pocket Games series. The game was originally released as Agora in 2002, with the theme of an ancient Greek marketplace.
Players advance by purchasing stores formed by the cards and collecting revenue from those stores at the beginning of each subsequent turn. Symbols on cards may trigger effects when drawn, either destroying or emptying the largest store, or giving players bonus payouts.
Victory is achieved by the first player to reach 50 points.
Since revenue comes from the quality of your store, but other players can play tiles to alter that store, the overall result is a cutthroat mind-bender, making it one of the most popular games of Cheapass's Hip Pocket Games series. The game was originally released as Agora in 2002, with the theme of an ancient Greek marketplace.
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