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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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-
인원
1-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-5 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Jonathan Bobrow
-
아티스트
Jonathan Bobrow
-
인원
게임 소개
폭탄 여단은 플레이어가 생존하기 위해 그들의 빠른 반사신경과 용기에 의존해야 하는 긴장감 넘치는, 높은 확률의 게임이다. 정말 단 한 가지 규칙이 있습니다: 폭발하지 마세요.
설정:
모든 블링크를 함께 연결하고 1번을 길게 누르면 모두 설정 모드로 전환됩니다. 설정 모드에서 블링크는 느리게 이동하는 무지개를 표시합니다. 블링크를 시작 배열로 정렬한 다음 블링크를 두 번 클릭하여 폭탄으로 만듭니다. 주변의 모든 블링크는 자동으로 쉴드가 됩니다.
전술한 바와 같이 시작 배치는 간단할 수 있지만, 더 크거나 더 복잡할 수도 있고 여러 개의 폭탄을 포함할 수도 있다.
게임플레이:
플레이어는 폭탄을 한 번 눌러 번갈아 가면서 스플래킹‘sparking’ 불꽃이 터질 때마다 폭탄이 폭발할 확률이 높아집니다. 또한 폭탄이 점화될 때마다 회전 속도가 빨라집니다.
폭탄의 불꽃 튀기기
시간을 정확하게 측정할 수 있다면, 빛이 방패를 향할 때만 불을 붙여야 합니다. 폭탄이 방패로 폭발하면 그 방패가 피해를 입는다.
폭탄이 터져 방패가 손상됨
실드가 녹색에서 노란색, 주황색에서 빨간색으로 색상을 변경함으로써 손상을 나타냅니다. 4 데미지를 입히는 방패가 파괴되며, 무지개 무늬가 번쩍인다. 파괴된 실드를 보드에서 제거해야 합니다.
방패가 없는 쪽에서 폭탄이 폭발하면 밤‘Blow’를 일으킨 플레이어는 게임에서 탈락합니다. 폭발한 폭탄을 두 번 클릭하여 재설정하십시오.
폭탄은 빈 쪽에서 터진다.
윈 조건:
다른 선수들이 모두 폭파된 후 남은 마지막 선수가 승자다.
이 게임은 세계 최초의 스마트 테이블 상판 게임 시스템인 블링크스와 함께 합니다.
—출판사의 설명
설정:
모든 블링크를 함께 연결하고 1번을 길게 누르면 모두 설정 모드로 전환됩니다. 설정 모드에서 블링크는 느리게 이동하는 무지개를 표시합니다. 블링크를 시작 배열로 정렬한 다음 블링크를 두 번 클릭하여 폭탄으로 만듭니다. 주변의 모든 블링크는 자동으로 쉴드가 됩니다.
전술한 바와 같이 시작 배치는 간단할 수 있지만, 더 크거나 더 복잡할 수도 있고 여러 개의 폭탄을 포함할 수도 있다.
게임플레이:
플레이어는 폭탄을 한 번 눌러 번갈아 가면서 스플래킹‘sparking’ 불꽃이 터질 때마다 폭탄이 폭발할 확률이 높아집니다. 또한 폭탄이 점화될 때마다 회전 속도가 빨라집니다.
폭탄의 불꽃 튀기기
시간을 정확하게 측정할 수 있다면, 빛이 방패를 향할 때만 불을 붙여야 합니다. 폭탄이 방패로 폭발하면 그 방패가 피해를 입는다.
폭탄이 터져 방패가 손상됨
실드가 녹색에서 노란색, 주황색에서 빨간색으로 색상을 변경함으로써 손상을 나타냅니다. 4 데미지를 입히는 방패가 파괴되며, 무지개 무늬가 번쩍인다. 파괴된 실드를 보드에서 제거해야 합니다.
방패가 없는 쪽에서 폭탄이 폭발하면 밤‘Blow’를 일으킨 플레이어는 게임에서 탈락합니다. 폭발한 폭탄을 두 번 클릭하여 재설정하십시오.
폭탄은 빈 쪽에서 터진다.
윈 조건:
다른 선수들이 모두 폭파된 후 남은 마지막 선수가 승자다.
이 게임은 세계 최초의 스마트 테이블 상판 게임 시스템인 블링크스와 함께 합니다.
—출판사의 설명
Bomb Brigade is a tense, high-stakes game of chance where players must rely on their quick reflexes and courage to survive. There is really only one rule: don’t blow up.
SETUP:
Connect all the Blinks together and long press one, sending them all into setup mode. In setup mode, Blinks display a slowly shifting rainbow. Arrange the Blinks into a starting arrangement, then double-click a Blink to turn it into a Bomb. All neighboring Blinks will automatically become Shields.
Starting arrangements can be simple, as shown above, but can also be larger or more complicated and include multiple bombs.
GAMEPLAY:
Players take turns ‘sparking’ the Bomb by pressing it once. With every spark, there is an increasing chance that the Bomb will explode. In addition, each time the Bomb is sparked the spinning gets faster and faster.
Sparking the Bomb
If you can time it correctly, you should try to only spark the Bomb when its light is facing a shield. If the bomb explodes into a Shield, that Shield takes damage.
Bomb explodes, damaging Shield
Damage is indicated by a Shield changing color from green to yellow to orange to red. A Shield that takes 4 damage is destroyed, and displays a flashing rainbow pattern. Destroyed Shields should be removed from the board.
If the Bomb explodes on a side with no Shield, the player who sparked the Bomb ‘blows up’ and is out of the game. Double-click the exploded Bomb to reset it.
Bomb explodes on an empty side
WIN CONDITION:
The last player remaining after all others have been blown up is the winner.
This game is played with Blinks, the world's first smart tabletop game system.
—description from the publisher
SETUP:
Connect all the Blinks together and long press one, sending them all into setup mode. In setup mode, Blinks display a slowly shifting rainbow. Arrange the Blinks into a starting arrangement, then double-click a Blink to turn it into a Bomb. All neighboring Blinks will automatically become Shields.
Starting arrangements can be simple, as shown above, but can also be larger or more complicated and include multiple bombs.
GAMEPLAY:
Players take turns ‘sparking’ the Bomb by pressing it once. With every spark, there is an increasing chance that the Bomb will explode. In addition, each time the Bomb is sparked the spinning gets faster and faster.
Sparking the Bomb
If you can time it correctly, you should try to only spark the Bomb when its light is facing a shield. If the bomb explodes into a Shield, that Shield takes damage.
Bomb explodes, damaging Shield
Damage is indicated by a Shield changing color from green to yellow to orange to red. A Shield that takes 4 damage is destroyed, and displays a flashing rainbow pattern. Destroyed Shields should be removed from the board.
If the Bomb explodes on a side with no Shield, the player who sparked the Bomb ‘blows up’ and is out of the game. Double-click the exploded Bomb to reset it.
Bomb explodes on an empty side
WIN CONDITION:
The last player remaining after all others have been blown up is the winner.
This game is played with Blinks, the world's first smart tabletop game system.
—description from the publisher
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