-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Jonathan Bobrow
-
아티스트
Justin Lamb
-
인원
게임 소개
골절은 플레이어가 각 턴마다 보드 전체를 골절하고 다시 만드는 새로운 종류의 영역 통제 게임이다. 단순한 규칙 집합으로부터 놀랍도록 복잡한 전략이 나온다.
설정:
블링크를 모든 플레이어에게 고르게 분배합니다(플레이어당 최소 4번 블링크). 각 플레이어는 팀 색상을 선택하고 두 번 클릭하여 블링크를 해당 색으로 설정합니다. 모든 플레이어가 설정되면 색상으로 구분된 시작 배열로 모든 블링크를 다시 결합합니다.
게임플레이
이 게임의 목적은 블링크를 행복하게 만드는 것입니다.” 블링크가 행복해지려면 다음과 같아야 합니다.
a) 다른 두 개 이상의 타일을 만지고
b) 색칠을 하지 않고
차례가 되면, 한 선수가 군집을 두 개의 작은 군집으로 나누고 분리함으로써 골절을 일으킨다. 군집은 크기가 동일할 필요는 없습니다. 하나의 깜박임만 이동하도록 선택할 수 있으며 자신의 색상뿐만 아니라 모든 타일을 이동할 수 있습니다.
골절은 테이블 위에 평평하게 있는 상태에서 제자리로 미끄러져 들어가고 나올 수 있어야 합니다. 그들은 또한 보드를 2등분 할 수 없습니다.
그런 다음 플레이어는 그들이 선택한 방식으로 두 클러스터를 다시 연결합니다. 플레이어가 움직임을 마치면 시계 방향으로 다음 플레이어에게 패스합니다.
윈 조건:
게임은 턴의 마지막에 플레이어가 자신의 모든 색깔 블링크를 행복하게 만들 때 종료된다. 중립 블링크를 사용하는 게임에서는 중립 블링크를 모두 행복하게 만들어야 합니다.
이 게임은 세계 최초의 스마트 테이블 상판 게임 시스템인 블링크스와 함께 합니다.
—출판사의 설명
설정:
블링크를 모든 플레이어에게 고르게 분배합니다(플레이어당 최소 4번 블링크). 각 플레이어는 팀 색상을 선택하고 두 번 클릭하여 블링크를 해당 색으로 설정합니다. 모든 플레이어가 설정되면 색상으로 구분된 시작 배열로 모든 블링크를 다시 결합합니다.
게임플레이
이 게임의 목적은 블링크를 행복하게 만드는 것입니다.” 블링크가 행복해지려면 다음과 같아야 합니다.
a) 다른 두 개 이상의 타일을 만지고
b) 색칠을 하지 않고
차례가 되면, 한 선수가 군집을 두 개의 작은 군집으로 나누고 분리함으로써 골절을 일으킨다. 군집은 크기가 동일할 필요는 없습니다. 하나의 깜박임만 이동하도록 선택할 수 있으며 자신의 색상뿐만 아니라 모든 타일을 이동할 수 있습니다.
골절은 테이블 위에 평평하게 있는 상태에서 제자리로 미끄러져 들어가고 나올 수 있어야 합니다. 그들은 또한 보드를 2등분 할 수 없습니다.
그런 다음 플레이어는 그들이 선택한 방식으로 두 클러스터를 다시 연결합니다. 플레이어가 움직임을 마치면 시계 방향으로 다음 플레이어에게 패스합니다.
윈 조건:
게임은 턴의 마지막에 플레이어가 자신의 모든 색깔 블링크를 행복하게 만들 때 종료된다. 중립 블링크를 사용하는 게임에서는 중립 블링크를 모두 행복하게 만들어야 합니다.
이 게임은 세계 최초의 스마트 테이블 상판 게임 시스템인 블링크스와 함께 합니다.
—출판사의 설명
Fracture is a new kind of territory control game where players fracture and rebuild the entire board on each turn. From a simple set of rules emerge surprisingly complex strategies.
SETUP:
Distribute Blinks evenly to all players (minimum 4 Blinks/player). Each player chooses a team color and sets their Blinks to that color by double-clicking. Once all players are set, recombine all Blinks into a starting arrangement with colors segregated.
GAMEPLAY
The object of this game is to make your Blinks “happy.” In order for a Blink to be happy, it must be:
a) touching at least two other tiles, AND
b) not touching a tile of its own color
On their turn, a player makes a fracture by splitting and separating the cluster into two smaller clusters. The clusters can be of any size; they do not have to be equal. You can choose to only move a single Blink, and you can move any tile, not just the ones of your own color.
Fractures must be able to be slid into and out of place while remaining flat on the table. They also cannot split the board into more than 2 halves.
The player then reconnects the two clusters in any way they choose. Once a player has finished their move, play passes to the next clockwise player.
WIN CONDITION:
The game ends when, at the end of a turn, a player has made all of their own color Blinks happy. In games with neutral Blinks, they must make all neutral Blinks happy as well.
This game is played with Blinks, the world's first smart tabletop game system.
—description from the publisher
SETUP:
Distribute Blinks evenly to all players (minimum 4 Blinks/player). Each player chooses a team color and sets their Blinks to that color by double-clicking. Once all players are set, recombine all Blinks into a starting arrangement with colors segregated.
GAMEPLAY
The object of this game is to make your Blinks “happy.” In order for a Blink to be happy, it must be:
a) touching at least two other tiles, AND
b) not touching a tile of its own color
On their turn, a player makes a fracture by splitting and separating the cluster into two smaller clusters. The clusters can be of any size; they do not have to be equal. You can choose to only move a single Blink, and you can move any tile, not just the ones of your own color.
Fractures must be able to be slid into and out of place while remaining flat on the table. They also cannot split the board into more than 2 halves.
The player then reconnects the two clusters in any way they choose. Once a player has finished their move, play passes to the next clockwise player.
WIN CONDITION:
The game ends when, at the end of a turn, a player has made all of their own color Blinks happy. In games with neutral Blinks, they must make all neutral Blinks happy as well.
This game is played with Blinks, the world's first smart tabletop game system.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
202
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
715
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
499
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
402
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
625
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
637
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
747
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
947
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1031
-
2024-11-13
-
Lv.11