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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Daniel King
-
아티스트
Jonathan Bobrow
-
인원
게임 소개
이 주사위 게임은 블링크스 시스템을 위해 고안되었으며, 경쟁자들이 주사위를 가지고 결과에 베팅할 수 있습니다.
채점:
각 블링크는 얼굴에 표시된 포인트(1-6점)만큼 가치가 있습니다. 동일한 액면 값을 가진 Blink가 두 개 이상 있는 경우, 중복된 값은 각각 10입니다. 예를 들어, 4, 5, 6을 가진 선수는 15점(4 + 5 + 6)을 얻은 반면, 3 4s를 가진 선수는 24점(4 + 10 + 10)을 얻었다.
윈 조건:
총점이 가장 높은 선수가 승자입니다.
이 게임은 2명 이상 플레이할 수 있지만, 경쟁 게임을 위해서는 플레이어당 최소 5개의 블링크로 플레이하는 것이 좋습니다. 또한, 좀 더 흥미로운 게임을 위해 배치를 시작하도록 실험해보세요. 마지막으로, 고급 플레이를 위해 각 플레이어가 게임당 한 번만 다시 롤 액션을 사용하도록 제한합니다.
설정:
12개 이상의 깜박임
5-10분.
테이크어웨이 주사위는 위젯을 사용하여 플레이합니다. 깜박임을 클러스터에 함께 넣고 주사위 위젯에 설정합니다. 플레이어 순서를 결정한 다음 깜박임을 한 번 클릭하여 모든 주사위를 굴립니다.
주사위 굴리기
게임플레이:
차례가 되면, 각 선수들은 다음과 같은 행동을 취한다. 먼저 클러스터의 모든 주사위를 다시 굴릴 수 있습니다(그러나 그럴 필요는 없습니다). 그런 다음 클러스터에서 Blink를 제거하고 직접 클레임을 해야 합니다.
회전 시작 시 모든 블링크를 성단에서 법적으로 제거할 수 있는 것은 아닙니다. 반대쪽 면의 이웃과 함께 깜빡이는 것은 “locked,”이고, 만약 제거된다면 성단을 두 조각 이상으로 쪼개버릴 것이다.
잠긴 깜박임의 예
마지막 블링크가 청구될 때까지 플레이어들은 차례로 번갈아 가며 플레이한다. 이 시점에서, 선수들은 점수를 합산한다.
이 게임은 블링크 위젯으로 합니다.
—출판사의 설명
채점:
각 블링크는 얼굴에 표시된 포인트(1-6점)만큼 가치가 있습니다. 동일한 액면 값을 가진 Blink가 두 개 이상 있는 경우, 중복된 값은 각각 10입니다. 예를 들어, 4, 5, 6을 가진 선수는 15점(4 + 5 + 6)을 얻은 반면, 3 4s를 가진 선수는 24점(4 + 10 + 10)을 얻었다.
윈 조건:
총점이 가장 높은 선수가 승자입니다.
이 게임은 2명 이상 플레이할 수 있지만, 경쟁 게임을 위해서는 플레이어당 최소 5개의 블링크로 플레이하는 것이 좋습니다. 또한, 좀 더 흥미로운 게임을 위해 배치를 시작하도록 실험해보세요. 마지막으로, 고급 플레이를 위해 각 플레이어가 게임당 한 번만 다시 롤 액션을 사용하도록 제한합니다.
설정:
12개 이상의 깜박임
5-10분.
테이크어웨이 주사위는 위젯을 사용하여 플레이합니다. 깜박임을 클러스터에 함께 넣고 주사위 위젯에 설정합니다. 플레이어 순서를 결정한 다음 깜박임을 한 번 클릭하여 모든 주사위를 굴립니다.
주사위 굴리기
게임플레이:
차례가 되면, 각 선수들은 다음과 같은 행동을 취한다. 먼저 클러스터의 모든 주사위를 다시 굴릴 수 있습니다(그러나 그럴 필요는 없습니다). 그런 다음 클러스터에서 Blink를 제거하고 직접 클레임을 해야 합니다.
회전 시작 시 모든 블링크를 성단에서 법적으로 제거할 수 있는 것은 아닙니다. 반대쪽 면의 이웃과 함께 깜빡이는 것은 “locked,”이고, 만약 제거된다면 성단을 두 조각 이상으로 쪼개버릴 것이다.
잠긴 깜박임의 예
마지막 블링크가 청구될 때까지 플레이어들은 차례로 번갈아 가며 플레이한다. 이 시점에서, 선수들은 점수를 합산한다.
이 게임은 블링크 위젯으로 합니다.
—출판사의 설명
This dice game is designed for the Blinks system allowing competitors to take dice and bet on results.
SCORING:
Each Blink is worth the amount of points shown on its face (1-6). If you have more than one Blink with the same face value, the duplicates are instead worth 10 each. For example, a player with a 4, a 5, and a 6 has scored 15 points (4 + 5 + 6), while a player with 3 4s has scored 24 points (4 + 10 + 10).
WIN CONDITION:
The player with the highest point total is the winner.
While this game can be played with more than 2 players, it's recommended that you play with at least 5 Blinks per player for a competitive game. Also, experiment with starting arrangements for more interesting games. Finally, for more advanced play, limit each player to using the re-roll action only once per game.
SETUP:
12+ Blinks
5-10 Min.
Takeaway Dice is played using Widgets. Place your Blinks together in a cluster and set them all to the Dice Widget. Determine player order, then single- click a Blink to roll all the dice.
Rolling the dice
GAMEPLAY:
On their turn, each player takes the following actions. First, they may (but don't have to) re-roll all the dice in the cluster. Then they must remove a Blink from the cluster and claim it for their own.
Not all Blinks can be legally removed from the cluster at the start of a turn. Blinks with neighbors on opposing faces are “locked,” as are Blinks that, if removed, would fracture the cluster into more than 2 pieces.
Examples of locked Blinks
Players take turns in succession until the last Blink has been claimed. At this point, players add up their score.
This Game is played with Blinks Widget.
—description from the publisher
SCORING:
Each Blink is worth the amount of points shown on its face (1-6). If you have more than one Blink with the same face value, the duplicates are instead worth 10 each. For example, a player with a 4, a 5, and a 6 has scored 15 points (4 + 5 + 6), while a player with 3 4s has scored 24 points (4 + 10 + 10).
WIN CONDITION:
The player with the highest point total is the winner.
While this game can be played with more than 2 players, it's recommended that you play with at least 5 Blinks per player for a competitive game. Also, experiment with starting arrangements for more interesting games. Finally, for more advanced play, limit each player to using the re-roll action only once per game.
SETUP:
12+ Blinks
5-10 Min.
Takeaway Dice is played using Widgets. Place your Blinks together in a cluster and set them all to the Dice Widget. Determine player order, then single- click a Blink to roll all the dice.
Rolling the dice
GAMEPLAY:
On their turn, each player takes the following actions. First, they may (but don't have to) re-roll all the dice in the cluster. Then they must remove a Blink from the cluster and claim it for their own.
Not all Blinks can be legally removed from the cluster at the start of a turn. Blinks with neighbors on opposing faces are “locked,” as are Blinks that, if removed, would fracture the cluster into more than 2 pieces.
Examples of locked Blinks
Players take turns in succession until the last Blink has been claimed. At this point, players add up their score.
This Game is played with Blinks Widget.
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