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  • 인원

    3-5 명

    BGG추천: 3-4 명
  • 게임시간

    45-60 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

Sea Shanties는 3-5명의 플레이어를 위한 해적을 주제로 한 전략 게임입니다. 선수들은 칸부스해를 항해한 가장 유명한 선장이 되기 위해 경쟁할 것이다. 그렇게 함으로써 플레이어는 귀중한 전리품을 약탈하고, 독특한 해상 전투 기술자를 사용하여 다른 선장들로부터 약탈을 당하며, 데이비 존스가 자신의 목숨을 앗아간다면 그들의 유산이 될 판잣집을 만드는 목표를 완수하게 된다.

씨 샨티스의 친환경 디자인은 캔버스에 인쇄된 역동적인 보드 타일을 활용한다. 십수억 개가 넘는 보드 구성이 있는데, 이것은 여러분이 절대로 같은 보드에서 두 번 플레이할 수 없다는 것을 의미합니다!

플레이어는 15명의 승무원과 초안에 의해 선택된 출발 섬에서 선박 토큰으로 시작한다. 플레이어는 헌터의 술집에 5개의 추가 승무원 토큰을 가지고 있습니다.

모든 캡틴 순번은 액션, 베리, 콜렉트(ABC)의 세 단계로 이루어집니다. 조치 단계에서 주장은 최대 5개의 조치를 취할 수 있다. 사용 가능한 다섯 가지 동작은 세일(배 토큰을 보드의 인접한 사각형으로 이동, 바람 화살표를 이용), 플런더(플레이어 보드의 승무원 토큰을 배 토큰이 차지하는 섬에 배치), 포기(배 토큰이 점유하지 않는 섬에서 토큰을 모두 제거하고 헌터 태번(Punter's Tavern)이다.헌터스 태번에서 플레이어 보드로 선원 토큰 1개를 레이스합니다. 그리고 Sea Battle(배틀이 인접한 사각형에 있을 경우 다른 선장의 것과 전투를 시작합니다.)

행동 단계가 끝난 후, 선장은 그들이 가지고 있던 전리품을 배에 묻을 수 있습니다. 해전에서는 전리품을 약탈할 수 없다. 이 단계가 끝나면 플레이어는 자신이 통제하는 전리품을 생산하는 섬마다 1개씩을 수집하고, 특정한 종류의 전리품을 묻었을 때 발라드를 수집하며, 특정한 목적을 달성했을 때 1절을 수집할 수 있다.

해전은 죄수의 딜레마(Dilemah)로 증강된 것이다. 함장은 배틀 다이얼에서 함장의 플래카드(술집이나 섬에서는 아님)에 있는 승무원 토큰의 숫자 0과 숫자 사이의 숫자를 비밀리에 선택한다. 그들은 동시에 그들의 선택된 번호를 공개할 것입니다. 가장 높은 숫자가 이기면 두 선택된 숫자의 차이에 해당하는 루저 토큰을 약탈할 수 있다. 승자는 또한 선원들을 선술집에 동등하게 넘겨야 한다. 마지막으로, 이긴 사람은 공포 전리품을 받게 됩니다. 상대방이 낮은 숫자를 선택할 수 있다는 것을 알고 대원 모두를 전투에 투입합니까?

판잣집이 모두 열리면 가장 높은 명실상부한 포인트를 획득한 플레이어가 승리합니다!

—출판사의 설명
Sea Shanties is a pirate-themed strategy game for 3-5 players. Players will compete to be the most renowned captain to ever sail the Kanvus Sea. In doing so, players will plunder islands for valuable loot, pillage loot from other captains using a unique sea battle mechanic, and complete objectives to write shanties that will become their legacy once Davy Jones takes his toll.

Sea Shanties' environmentally friendly design utilizes dynamic board tiles printed on canvas. There are over a duodecillion different configurations of the board, meaning you will never play on the same board twice!

Players start with 15 crew and a ship token on a starting island, selected by a draft. Players have 5 additional crew tokens in Hunter's Tavern.

Every captain's turn has three phases - Actions, then Bury, then Collect (ABC). During the action phase, captains may take up to 5 actions. The five available actions are Sail (Move their ship token to an adjacent square on the board, utilizing wind arrows), Plunder (place crew tokens from your player board onto an island that your ship token occupies), Abandon (remove all of your tokens from an island that your ship token does not occupy and place them in Hunter's Tavern), Recruit (place one crew token from Hunters Tavern onto your player board), and Sea Battle (initiate a battle with another captain's if their ship is in an adjacent square).

After the action phase, captains may Bury their loot that they had on their ship. Buried loot cannot be pillaged in sea battles. Once that phase is done, players may then Collect 1 loot per loot-producing island they control, collect any Ballads if they have buried the most of a particular type of loot, and collect one verse if they completed the specified objective on it.

Sea Battles are an augmented Prisoner's Dilemmah. Captains will secretly select a number on the battle dial between 0 and the number of crew tokens they have on their captain's placards (not on in the tavern or on islands). They will simultaneously reveal their selected numbers. The highest number wins and may pillage loot tokens from the loser equal to the difference of the two selected numbers. The winner will also have to surrender crew to the tavern equal to the difference. Lastly, the winner gets a Fear loot chit. Do you send all of your crew to battle, knowing that the opposer might select a low number and you lose most of your crew?

Once all of the shanties have been sung, the player with the most Renown Points wins!

—description from the publisher

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