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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
4-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Rikkati
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아티스트
モリ (mor!)
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인원
게임 소개
《산도니》 (San Doni) 포르트 생드니(Porte Saint-Denis)는 파리를 배경으로 한 직장인 배치 게임이다. 이 게임은 4명의 플레이어만을 위해 설계되었다. 플레이어는 작업 단계에서 자원을 얻거나 전환하기 위해 노동자들을 4개의 개선문으로 보낸 다음 건설 단계에서 건물과 성벽을 건설하는 데 자원을 소비한다.
가변적인 비용과 근로자 가용성이 특징입니다.
각 관문에는 6개의 활동 장소가 있습니다. 이 중 5개의 지점을 통해 리소스를 확보하거나 변환할 수 있습니다. 맨 왼쪽에서 오른쪽으로 그 효과가 커집니다.
직원을 보내는 비용은 비용 카드로 무작위로 정해져 있습니다. 행동 지점에는 여섯 개의 지점이 있습니다. 맨 왼쪽에서 오른쪽으로 갈수록 비용이 많이 듭니다. 당신은 어느 빈자리에나 근무자를 배치할 수 있지만, 그렇게 하면 우측으로 향하는 모든 장소의 비용이 저렴해집니다.
대문에 보낸 인부들은 누군가가 대문의 가장 오른쪽 장소로 인부를 보낼 때까지 돌아오지 않으며, 이 경우 가장 오른쪽인 근로자는 대문의 영향력, 즉 회차당 소유주 수입을 얻고, 다른 모든 인부들은 대문에 복귀한다. 그런 다음 새로운 비용 카드가 배치됩니다.
건축 단계에서 당신은 자원을 사용하여 동전을 얻고 건물과 성벽을 건설할 수 있습니다. 건물마다 고유의 능력이 있으며, 성벽은 승리 포인트를 부여합니다. 가장 먼저 통과한 선수는 원하는 만큼 이러한 행동을 취한다. 동전을 제외하고 이 단계가 끝나면 쓰지 않은 자원은 모두 손실되기 때문에 이번 라운드에 필요한 자원은 얼마나 되는지, 인력을 어디로 보내야 하는지 미리 계획을 세워야 한다.
경기가 끝날 때, 가장 높은 득점자가 승리합니다.
사용자 요약
フランスの市門ににワーカーを派遣して影響力を獲得し、建物や城壁を建築するゲームです。ワーカープレイスメントですが、資源の持ち越しはできず、毎ラウンドでアクションをパスした順に建築を行うのが特徴です。
출판사 요약
가변적인 비용과 근로자 가용성이 특징입니다.
각 관문에는 6개의 활동 장소가 있습니다. 이 중 5개의 지점을 통해 리소스를 확보하거나 변환할 수 있습니다. 맨 왼쪽에서 오른쪽으로 그 효과가 커집니다.
직원을 보내는 비용은 비용 카드로 무작위로 정해져 있습니다. 행동 지점에는 여섯 개의 지점이 있습니다. 맨 왼쪽에서 오른쪽으로 갈수록 비용이 많이 듭니다. 당신은 어느 빈자리에나 근무자를 배치할 수 있지만, 그렇게 하면 우측으로 향하는 모든 장소의 비용이 저렴해집니다.
대문에 보낸 인부들은 누군가가 대문의 가장 오른쪽 장소로 인부를 보낼 때까지 돌아오지 않으며, 이 경우 가장 오른쪽인 근로자는 대문의 영향력, 즉 회차당 소유주 수입을 얻고, 다른 모든 인부들은 대문에 복귀한다. 그런 다음 새로운 비용 카드가 배치됩니다.
건축 단계에서 당신은 자원을 사용하여 동전을 얻고 건물과 성벽을 건설할 수 있습니다. 건물마다 고유의 능력이 있으며, 성벽은 승리 포인트를 부여합니다. 가장 먼저 통과한 선수는 원하는 만큼 이러한 행동을 취한다. 동전을 제외하고 이 단계가 끝나면 쓰지 않은 자원은 모두 손실되기 때문에 이번 라운드에 필요한 자원은 얼마나 되는지, 인력을 어디로 보내야 하는지 미리 계획을 세워야 한다.
경기가 끝날 때, 가장 높은 득점자가 승리합니다.
사용자 요약
フランスの市門ににワーカーを派遣して影響力を獲得し、建物や城壁を建築するゲームです。ワーカープレイスメントですが、資源の持ち越しはできず、毎ラウンドでアクションをパスした順に建築を行うのが特徴です。
출판사 요약
サン・ドニ (San Doni) Porte Saint-Denis is a worker placement game set in Paris. The game is designed for four players only. Players send their workers into four triumphal gates to gain or convert resources during action phase, then they spend resources to construct buildings and ramparts during construction phase.
The distinctive features are variable cost and worker availability.
Each gate has six action spots. Five of these spots enable you to gain or convert resources. From the leftmost spot to right, its effect becomes greater.
The cost to send a worker is randomly determined by cost card. There are six spots which corresponds to action spots. From the leftmost spot to right, it becomes more costly. You may place a worker on any vacant spot, but doing so makes all spots rightward cheaper.
You should note that workers you sent to a gate don't return until someone send a worker to the rightmost spot of the gate, in which case the rightmost worker contributes to the gate's influence, earning its owner income per round, and all other workers on the gate return. Then a new cost card is placed.
During building phase, you may spend resources to gain coins, and construct a building and ramparts. Each building has its unique ability, and ramparts grants you victory points. The first player who has passed, takes these actions as many as they desire. Except for coins, all unspent resources are lost at the end of this phase, so you must plan ahead how many resources you need this round and where you should send your workers.
At the end of the game, the highest scorer wins the game.
user summary
フランスの市門ににワーカーを派遣して影響力を獲得し、建物や城壁を建築するゲームです。ワーカープレイスメントですが、資源の持ち越しはできず、毎ラウンドでアクションをパスした順に建築を行うのが特徴です。
publisher's summary
The distinctive features are variable cost and worker availability.
Each gate has six action spots. Five of these spots enable you to gain or convert resources. From the leftmost spot to right, its effect becomes greater.
The cost to send a worker is randomly determined by cost card. There are six spots which corresponds to action spots. From the leftmost spot to right, it becomes more costly. You may place a worker on any vacant spot, but doing so makes all spots rightward cheaper.
You should note that workers you sent to a gate don't return until someone send a worker to the rightmost spot of the gate, in which case the rightmost worker contributes to the gate's influence, earning its owner income per round, and all other workers on the gate return. Then a new cost card is placed.
During building phase, you may spend resources to gain coins, and construct a building and ramparts. Each building has its unique ability, and ramparts grants you victory points. The first player who has passed, takes these actions as many as they desire. Except for coins, all unspent resources are lost at the end of this phase, so you must plan ahead how many resources you need this round and where you should send your workers.
At the end of the game, the highest scorer wins the game.
user summary
フランスの市門ににワーカーを派遣して影響力を獲得し、建物や城壁を建築するゲームです。ワーカープレイスメントですが、資源の持ち越しはできず、毎ラウンドでアクションをパスした順に建築を行うのが特徴です。
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