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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Rowan Clark
-
아티스트
Rowan Clark
-
인원
게임 소개
화학 원소들은 우리를 포함한 우리 주변의 모든 것들을 구성하고 있다. 이제 Elementals Unlized로 이전과는 전혀 다른 요소를 사용할 수 있으며, Battle, Steel, Block and Heal을 통해 승리를 거둘 수 있습니다! 주기율표에 생명을 불어넣는 게임!
주기율표의 32가지 화학 원소가 특징이며, 각각의 원소들은 화학적, 물리적 특성, 역사를 바탕으로 한 디자인과 기술을 통해 고유한 문자(원소)로 변모했다. 또한 이 속성들은 엘리멘탈이 배틀로 분류되는지 여부를 결정한다: 다른 플레이어와 결투, 스틸: 화학 전장 또는 숨겨진 다른 플레이어로부터 훔치려 합니다; 차단: 도둑질을 막아봐!; 치료: 카드들로 당신의 손을 보충하세요.
게임 방법:
각 플레이어는 다른 플레이어에게 숨겨져 있는 4장의 카드를 사용하여 시작합니다.
첫 번째 플레이어는 카드를 뽑고, 어떤 엘리멘탈을 가지고 있느냐에 따라 배틀, 스틸, 힐링을 할 수 있습니다. 이 일의 성공 여부는 카드의 레벨과 엘리멘탈의 기술에 달려 있습니다. 플레이어가 카드를 사용한 후에는 플레이어 앞에 있는 화학 전장으로 이동하여 모든 플레이어가 볼 수 있게 됩니다. 그러나 케미컬 전장의 카드는 여전히 플레이어들의 총득점에 반영된다.
배틀 엘리멘탈은 게임의 전사이며 다른 플레이어와 결투하는 데 익숙합니다. 활성 플레이어가 전투 요소 카드를 사용할 때 선택한 상대방도 전투 요소 카드를 생성해야 합니다. 다른 엘리멘탈&rsquo의 특수 스킬이 유리하지 않은 한 배틀 엘리멘탈이 동시에 공개되고 최상위 레벨의 카드가 승리합니다. 승자는 상대편의 배틀 엘리먼트를 숨겨둔 손에 받은 후 사용한 카드를 케미컬 전장에 넣는다. 상대가 카드 배틀을 가지고 있지 않을 때, 활동 중인 플레이어는 상대방의 숨겨진 손에서 랜덤 카드를 가져갈 수 있다.
스틸 엘리멘탈은 게임의 도둑이며 다른 플레이어’ 카드를 훔치는 데 사용됩니다. 카드는 숨겨진 손과 무작위로 선택한 카드, 또는 플레이어가 원하는 카드를 선택할 수 있는 케미컬 배틀필드에서 도난당할 수 있습니다. 상대가 차단 카드를 가지고 있지 않으면 Steal Elemental은 성공할 수 있습니다.
블록 엘리멘털은 게임의 경찰이며 카드 도난을 막기 위해 사용됩니다. 플레이어가 숨겨진 손에서 훔치려 할 때 블록 엘리먼트는 항상 모든 스틸 엘리먼트를 중단시킵니다. 그러나 블록 엘리먼트는 블록 레벨이 스틸 엘리먼트의 레벨보다 높을 때만 케미컬 전장에서의 도용을 방지할 수 있습니다. 반대 의견을 훔치기 시도 차단 카드와 훔치다 카드로 동시에 다음 player&rsquo에 움직였다. 매우 화학 전적지 공개됨 사용해야 한다. 엘리멘탈 스킬 2배 스틸의 경우 2개의 블록 카드를 사용해야 합니다. 플레이어의 손에 블록 카드만 있으면 덱에서 다른 카드를 선택하여 즉시 플레이할 수 있다.
힐 엘리멘탈은 게임을 지원하고 엘리멘탈 스킬에서 별도로 지정하지 않는 한 데크 위에서 새 카드를 꺼내올 수 있습니다.
플레이어가 배틀을 요청받거나 도둑맞을 때 적절한 보복 카드가 없을 때(배틀 대 배틀, 블록 대 스틸) 덱에서 최상위 카드를 가져갈 수 있다. 플레이어가 사용할 수 있는 경우 즉시 사용해야 하지만, 사용할 수 없는 경우 카드는 화학 전장에 배치됩니다.
무승부(배틀 대 배틀, 스틸 대 블록)가 발생하면 두 카드 모두 케미컬 전장으로 이동하며, 활성화된 플레이어와 스쿼의 이동이 종료된다.
도둑질이나 전투를 통해 다른 플레이어로부터 빼앗은 카드는 숨겨진 손에 들어간다.
데크가 고갈되면 게임은 종료되지만 카드를 꺼낸 마지막 플레이어가 여전히 카드를 손에 쥘 수 있습니다. 그런 다음 플레이어는 자신의 숨겨진 손과 케미컬 전장 모두에서 총점을 세어야 하며, 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 승리합니다.
-디자이너의 설명
주기율표의 32가지 화학 원소가 특징이며, 각각의 원소들은 화학적, 물리적 특성, 역사를 바탕으로 한 디자인과 기술을 통해 고유한 문자(원소)로 변모했다. 또한 이 속성들은 엘리멘탈이 배틀로 분류되는지 여부를 결정한다: 다른 플레이어와 결투, 스틸: 화학 전장 또는 숨겨진 다른 플레이어로부터 훔치려 합니다; 차단: 도둑질을 막아봐!; 치료: 카드들로 당신의 손을 보충하세요.
게임 방법:
각 플레이어는 다른 플레이어에게 숨겨져 있는 4장의 카드를 사용하여 시작합니다.
첫 번째 플레이어는 카드를 뽑고, 어떤 엘리멘탈을 가지고 있느냐에 따라 배틀, 스틸, 힐링을 할 수 있습니다. 이 일의 성공 여부는 카드의 레벨과 엘리멘탈의 기술에 달려 있습니다. 플레이어가 카드를 사용한 후에는 플레이어 앞에 있는 화학 전장으로 이동하여 모든 플레이어가 볼 수 있게 됩니다. 그러나 케미컬 전장의 카드는 여전히 플레이어들의 총득점에 반영된다.
배틀 엘리멘탈은 게임의 전사이며 다른 플레이어와 결투하는 데 익숙합니다. 활성 플레이어가 전투 요소 카드를 사용할 때 선택한 상대방도 전투 요소 카드를 생성해야 합니다. 다른 엘리멘탈&rsquo의 특수 스킬이 유리하지 않은 한 배틀 엘리멘탈이 동시에 공개되고 최상위 레벨의 카드가 승리합니다. 승자는 상대편의 배틀 엘리먼트를 숨겨둔 손에 받은 후 사용한 카드를 케미컬 전장에 넣는다. 상대가 카드 배틀을 가지고 있지 않을 때, 활동 중인 플레이어는 상대방의 숨겨진 손에서 랜덤 카드를 가져갈 수 있다.
스틸 엘리멘탈은 게임의 도둑이며 다른 플레이어’ 카드를 훔치는 데 사용됩니다. 카드는 숨겨진 손과 무작위로 선택한 카드, 또는 플레이어가 원하는 카드를 선택할 수 있는 케미컬 배틀필드에서 도난당할 수 있습니다. 상대가 차단 카드를 가지고 있지 않으면 Steal Elemental은 성공할 수 있습니다.
블록 엘리멘털은 게임의 경찰이며 카드 도난을 막기 위해 사용됩니다. 플레이어가 숨겨진 손에서 훔치려 할 때 블록 엘리먼트는 항상 모든 스틸 엘리먼트를 중단시킵니다. 그러나 블록 엘리먼트는 블록 레벨이 스틸 엘리먼트의 레벨보다 높을 때만 케미컬 전장에서의 도용을 방지할 수 있습니다. 반대 의견을 훔치기 시도 차단 카드와 훔치다 카드로 동시에 다음 player&rsquo에 움직였다. 매우 화학 전적지 공개됨 사용해야 한다. 엘리멘탈 스킬 2배 스틸의 경우 2개의 블록 카드를 사용해야 합니다. 플레이어의 손에 블록 카드만 있으면 덱에서 다른 카드를 선택하여 즉시 플레이할 수 있다.
힐 엘리멘탈은 게임을 지원하고 엘리멘탈 스킬에서 별도로 지정하지 않는 한 데크 위에서 새 카드를 꺼내올 수 있습니다.
플레이어가 배틀을 요청받거나 도둑맞을 때 적절한 보복 카드가 없을 때(배틀 대 배틀, 블록 대 스틸) 덱에서 최상위 카드를 가져갈 수 있다. 플레이어가 사용할 수 있는 경우 즉시 사용해야 하지만, 사용할 수 없는 경우 카드는 화학 전장에 배치됩니다.
무승부(배틀 대 배틀, 스틸 대 블록)가 발생하면 두 카드 모두 케미컬 전장으로 이동하며, 활성화된 플레이어와 스쿼의 이동이 종료된다.
도둑질이나 전투를 통해 다른 플레이어로부터 빼앗은 카드는 숨겨진 손에 들어간다.
데크가 고갈되면 게임은 종료되지만 카드를 꺼낸 마지막 플레이어가 여전히 카드를 손에 쥘 수 있습니다. 그런 다음 플레이어는 자신의 숨겨진 손과 케미컬 전장 모두에서 총점을 세어야 하며, 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 승리합니다.
-디자이너의 설명
The chemical elements make up all the things around us (including us!) – they are the building blocks of nature. Now you can use the elements like never before – and Battle, Steal, Block and Heal your way to victory with Elementals Unleashed! The game that brings the Periodic Table to life!
Featuring 32 chemical elements of the Periodic Table, each turned into unique characters (Elementals) with their designs and skills based on their chemical and physical properties, and history. These properties also determine whether an Elemental is classed as Battle: duel another player’s Battle cards; Steal: Attempt to steal from another players hidden hand or Chemical Battlefield; Block: Try to stop the steal!; Heal: replenish your hand with cards from the deck.
How to play:
Each player starts with 4 cards from a shuffled deck, which are hidden from the other players.
The first player draws a card, and depending on what Elementals they have, can either battle, steal, or heal. The success of this depends on the level of the card, and the skill of the Elemental. After a player has used a card, it moves to the Chemical Battlefield in front of the player, becoming visible to all players. However, the cards in the Chemical Battlefield still count towards the players total score.
Battle Elementals are the warriors of the game and are used to duel with other players. When the active player uses a Battle Elemental card their chosen opponent must also produce a Battle Elemental card. Battle Elementals are revealed at the same time and the card with the highest level wins, unless the other Elemental’s special skill gives it an advantage. The winner receives their opponent’s Battle Elemental into their hidden hand, then places their used card into the Chemical Battlefield. When an opponent doesn’t have a battle a card, the active player may take a random card from the opponent’s hidden hand.
Steal Elementals are the thieves of the game and are used to steal other players’ cards. Cards can either be stolen from both the hidden hand – a random selection - or the Chemical Battlefield - where players can choose the card they want. The Steal Elemental will be successful unless their opponent has a Block card.
Block Elementals are the police of the game and are used to prevent the theft of cards. When a player tries to steal from the hidden hand, Block Elementals will always stop any Steal Elemental. However, a Block Elemental can only prevent stealing from the Chemical Battlefield when the Block level is higher than that of the Steal Elemental. Block cards must be used when an opponent attempts to steal and are revealed at the same time as the steal card, then moved to the player’s Chemical Battlefield. In the case of Steal cards with Elemental skill 2x steal, two Block cards must be used. When a player has only Block cards in their hand, they may pick another card from the deck and immediately play it.
Heal Elementals provide the support of the game and allow a new card to be taken from the top of the deck, unless otherwise specified by the Elemental skill.
When a player is asked to battle, or is being stolen from, and they don’t have an appropriate card to retaliate (Battle vs Battle, Block vs Steal), they may take the top card from the deck. If the player can use it, they must do so immediately, however, if not, the card is placed into their Chemical Battlefield.
When there is a draw (Battle vs Battle, Steal vs Block), both cards are moved to the relevant Chemical Battlefield, and the active player’s go is then over.
Cards taken from another player (through stealing or battle) go into the hidden hand.
The game is over once the deck has been depleted, but the last player to draw a card may still play a card from their hand. The players must then count their total points in both their hidden hand and Chemical Battlefield, and the player with the highest score wins.
-description from designer
Featuring 32 chemical elements of the Periodic Table, each turned into unique characters (Elementals) with their designs and skills based on their chemical and physical properties, and history. These properties also determine whether an Elemental is classed as Battle: duel another player’s Battle cards; Steal: Attempt to steal from another players hidden hand or Chemical Battlefield; Block: Try to stop the steal!; Heal: replenish your hand with cards from the deck.
How to play:
Each player starts with 4 cards from a shuffled deck, which are hidden from the other players.
The first player draws a card, and depending on what Elementals they have, can either battle, steal, or heal. The success of this depends on the level of the card, and the skill of the Elemental. After a player has used a card, it moves to the Chemical Battlefield in front of the player, becoming visible to all players. However, the cards in the Chemical Battlefield still count towards the players total score.
Battle Elementals are the warriors of the game and are used to duel with other players. When the active player uses a Battle Elemental card their chosen opponent must also produce a Battle Elemental card. Battle Elementals are revealed at the same time and the card with the highest level wins, unless the other Elemental’s special skill gives it an advantage. The winner receives their opponent’s Battle Elemental into their hidden hand, then places their used card into the Chemical Battlefield. When an opponent doesn’t have a battle a card, the active player may take a random card from the opponent’s hidden hand.
Steal Elementals are the thieves of the game and are used to steal other players’ cards. Cards can either be stolen from both the hidden hand – a random selection - or the Chemical Battlefield - where players can choose the card they want. The Steal Elemental will be successful unless their opponent has a Block card.
Block Elementals are the police of the game and are used to prevent the theft of cards. When a player tries to steal from the hidden hand, Block Elementals will always stop any Steal Elemental. However, a Block Elemental can only prevent stealing from the Chemical Battlefield when the Block level is higher than that of the Steal Elemental. Block cards must be used when an opponent attempts to steal and are revealed at the same time as the steal card, then moved to the player’s Chemical Battlefield. In the case of Steal cards with Elemental skill 2x steal, two Block cards must be used. When a player has only Block cards in their hand, they may pick another card from the deck and immediately play it.
Heal Elementals provide the support of the game and allow a new card to be taken from the top of the deck, unless otherwise specified by the Elemental skill.
When a player is asked to battle, or is being stolen from, and they don’t have an appropriate card to retaliate (Battle vs Battle, Block vs Steal), they may take the top card from the deck. If the player can use it, they must do so immediately, however, if not, the card is placed into their Chemical Battlefield.
When there is a draw (Battle vs Battle, Steal vs Block), both cards are moved to the relevant Chemical Battlefield, and the active player’s go is then over.
Cards taken from another player (through stealing or battle) go into the hidden hand.
The game is over once the deck has been depleted, but the last player to draw a card may still play a card from their hand. The players must then count their total points in both their hidden hand and Chemical Battlefield, and the player with the highest score wins.
-description from designer
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