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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Tom Wham
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아티스트
Tom Wham
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인원
게임 소개
Halfanutz는 코끼리에 관한 카드 게임입니다. 톰 웡의 여동생들은 아기였을 때 코끼리라는 단어를 말할 수 없어서 대신 "halfanutz"라고 말했다.
기본 게임은 워크어바웃과 득점 단계로 구성된다. 워크어웨이 단계에서 플레이어는 카드를 뽑는다. 그런 다음 그들은 자신의 운을 밀어내고 다른 카드를 뽑거나 화면 뒤에 이미 가지고 있는 카드를 가져다가 다른 사람에게 차례를 넘길 수 있다. 이미 가지고 있는 카드와 같은 그림이 그려진 카드를 뽑으면 뽑은 카드를 잃어버리고 차례가 돌아온다. 모든 카드를 뽑은 후 득점 단계가 진행됩니다. 플레이어들은 카드를 그림으로 정렬한 다음 가장 큰 카드 더미를 세고 가장 작은 카드 더미를 뺍니다. 두 번의 세션이 끝난 후 점수가 합산되고 우승자가 선언된다.
고급 게임은 자원과 트릭 테이킹 단계("rumble"라고 함)를 추가한다. 각 카드를 뒤집는 동안 플레이어는 카드에 있는 자원도 받게 된다. 카드들이 버려지더라도 플레이어는 자원을 보유하게 된다. 트릭 테이킹 단계에서, 선수들은 그들이 수집한 카드 중 무작위로 카드를 플레이한다. 카드에 번호가 매겨지고 가장 높은 숫자가 이깁니다. 문제는 당신의 카드가 재생된 카드와 같은 종류의 자원으로 강화될 수 있다는 것이다. 선수들은 돌아가면서 카드를 강화하거나 패스를 합니다. 가장 높은 카드 번호 + 자원을 가진 플레이어가 트릭을 획득합니다. 그런 다음 선수들은 우르릉거리는 동안 그들이 가져간 카드의 수를 채점한다. 다시 두 번의 세션이 진행되며 점수가 합산됩니다.
토너먼트 경기는 럼블 때 나오는 카드가 무작위로 선택되지 않는다는 점만 빼면 어드밴스드 게임과 같다.
Halfanutz는 Tom Wham에 의해 스스로 설명되며 그의 웹사이트인 http://www.tomwham.com에서 이용할 수 있다.
기본 게임은 워크어바웃과 득점 단계로 구성된다. 워크어웨이 단계에서 플레이어는 카드를 뽑는다. 그런 다음 그들은 자신의 운을 밀어내고 다른 카드를 뽑거나 화면 뒤에 이미 가지고 있는 카드를 가져다가 다른 사람에게 차례를 넘길 수 있다. 이미 가지고 있는 카드와 같은 그림이 그려진 카드를 뽑으면 뽑은 카드를 잃어버리고 차례가 돌아온다. 모든 카드를 뽑은 후 득점 단계가 진행됩니다. 플레이어들은 카드를 그림으로 정렬한 다음 가장 큰 카드 더미를 세고 가장 작은 카드 더미를 뺍니다. 두 번의 세션이 끝난 후 점수가 합산되고 우승자가 선언된다.
고급 게임은 자원과 트릭 테이킹 단계("rumble"라고 함)를 추가한다. 각 카드를 뒤집는 동안 플레이어는 카드에 있는 자원도 받게 된다. 카드들이 버려지더라도 플레이어는 자원을 보유하게 된다. 트릭 테이킹 단계에서, 선수들은 그들이 수집한 카드 중 무작위로 카드를 플레이한다. 카드에 번호가 매겨지고 가장 높은 숫자가 이깁니다. 문제는 당신의 카드가 재생된 카드와 같은 종류의 자원으로 강화될 수 있다는 것이다. 선수들은 돌아가면서 카드를 강화하거나 패스를 합니다. 가장 높은 카드 번호 + 자원을 가진 플레이어가 트릭을 획득합니다. 그런 다음 선수들은 우르릉거리는 동안 그들이 가져간 카드의 수를 채점한다. 다시 두 번의 세션이 진행되며 점수가 합산됩니다.
토너먼트 경기는 럼블 때 나오는 카드가 무작위로 선택되지 않는다는 점만 빼면 어드밴스드 게임과 같다.
Halfanutz는 Tom Wham에 의해 스스로 설명되며 그의 웹사이트인 http://www.tomwham.com에서 이용할 수 있다.
Halfanutz is a card game about elephants. Tom Wham's younger sisters couldn't say the word elephant when they were toddlers so they said "halfanutz" instead.
The basic game consists of walkabout and scoring phases. In the walkabout phase the player draws a card. Then they can either push their luck and draw another card or they can take the cards they already have behind their screen and pass the turn to somebody else. If they draw a card with the same picture as a card they already have, they lose the cards they've drawn and their turn. After all the cards have been drawn, the scoring phase happens. Players sort their cards by the resource pictured on it, then count the largest pile of cards and subtract the smallest pile of cards. After two sessions the scores are totaled and a winner declared.
The advanced game adds resources and a trick taking phase (called "the rumble"). During the walkabout for each card turned over, the player also gets a resource of the type on the card. The player gets to keep the resource, even if the cards end up being discarded. During the trick taking phase, the players randomly play a card from the cards they have collected. The cards are numbered and the highest number wins. The twist is that your card can be reinforced by resources of the same type as the card played. The players take turns reinforcing their cards or passing. The player with the highest card number + resources played wins the trick. Players then score the number of cards they have taken during the rumble. Again, two sessions are played and the scores are totaled.
The tournament game is like the advanced game, except the card played during the rumble is not chosen randomly.
Halfanutz is self-published by Tom Wham and is available from his web site, http://www.tomwham.com.
The basic game consists of walkabout and scoring phases. In the walkabout phase the player draws a card. Then they can either push their luck and draw another card or they can take the cards they already have behind their screen and pass the turn to somebody else. If they draw a card with the same picture as a card they already have, they lose the cards they've drawn and their turn. After all the cards have been drawn, the scoring phase happens. Players sort their cards by the resource pictured on it, then count the largest pile of cards and subtract the smallest pile of cards. After two sessions the scores are totaled and a winner declared.
The advanced game adds resources and a trick taking phase (called "the rumble"). During the walkabout for each card turned over, the player also gets a resource of the type on the card. The player gets to keep the resource, even if the cards end up being discarded. During the trick taking phase, the players randomly play a card from the cards they have collected. The cards are numbered and the highest number wins. The twist is that your card can be reinforced by resources of the same type as the card played. The players take turns reinforcing their cards or passing. The player with the highest card number + resources played wins the trick. Players then score the number of cards they have taken during the rumble. Again, two sessions are played and the scores are totaled.
The tournament game is like the advanced game, except the card played during the rumble is not chosen randomly.
Halfanutz is self-published by Tom Wham and is available from his web site, http://www.tomwham.com.
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