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0"Paris the City of Light": Wars of Empire IV – The Republican Phase of the Franco-Prussian War of 1870-71 Battlefield Rules & Campaign System (2019) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Bernard Ganley
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아티스트
-
인원
게임 소개
빛의 도시 - 전쟁 게임과 프랑스-프로세스 전쟁의 공화정 단계를 위한 캠페인 규칙. 이 영화는 엠파이어 전쟁 시리즈의 네 번째 작품이다.
국경 전투에서 프랑스 정규군이 패배한 후, 메츠에서 바제인 원수의 포위전이 벌어졌고 스당에서의 나폴레옹 3세의 패배와 포로가 예상되었다. 대신에 프랑스 제국은 전복되었고 전쟁을 계속할 새로운 공화국이 만들어졌다.
놀라운 속도로 새로운 프랑스군이 형성되어 구군의 잔당, 가드 모빌, 창고 중대를 이용하여 전쟁을 계속했다. 이것으로 그들은 파리를 포위하는 독일군을 괴롭히고 격퇴하려고 했다. 독일군은 메츠와 파리 포위전에 묶여 있었기 때문에 프랑스군을 저지할 수 있는 병력은 적었다. 아슬아슬한 일이었어요...
범위: 전쟁에 맞서 싸우기 위한 전체 색상 캠페인 시스템과 함께 일련의 군단 및 육군 수준 인물 규칙이 포함되어 있습니다. 그래서 당신의 전투들은 언제, 왜 싸웠는지에 대한 맥락을 가질 것입니다. 일회성 전투를 위한 시스템도 있다.
게임 보조 도구: 67페이지 분량의 역사, 캠페인 및 전장 규칙의 게임북, 2페이지 분량의 게임 및 유닛 카운터, 2페이지 분량의 프랑스와 독일 전투 순서, 2페이지 분량의 캠페인 작업 카드, 2페이지 분량의 캠페인 달력, 2페이지 분량의 플레이시트, 2페이지 분량의 전장 옵션 카드, 2페이지 분량의 전장 카드 March Cards와 4 x A4 또는 2 x A3 컬러 캠페인 맵.
축척
지반 눈금: 1/rdquo; = 100m. 모든 전투와 이동은 10평방킬로미터 또는 1km이다. 그래서 전투는 대략 7km x 5km이다.
시간 척도: 1회전 = 20-30분
테이블 크기: 6 x 4 ft. 최대 12 x 6 ft.
그림/기준 비율: 포켓에 따른 베이스당 수치입니다. 우리는 기지당 보병 4명, 기병 3명 또는 포 1문, 승무원 3명으로 10mm 수치를 사용합니다. 보병 대대 또는 기병 연대 당 3-4개의 기지가 있습니다. 비율은 약 1:40~1:60입니다.
—출판사의 설명
국경 전투에서 프랑스 정규군이 패배한 후, 메츠에서 바제인 원수의 포위전이 벌어졌고 스당에서의 나폴레옹 3세의 패배와 포로가 예상되었다. 대신에 프랑스 제국은 전복되었고 전쟁을 계속할 새로운 공화국이 만들어졌다.
놀라운 속도로 새로운 프랑스군이 형성되어 구군의 잔당, 가드 모빌, 창고 중대를 이용하여 전쟁을 계속했다. 이것으로 그들은 파리를 포위하는 독일군을 괴롭히고 격퇴하려고 했다. 독일군은 메츠와 파리 포위전에 묶여 있었기 때문에 프랑스군을 저지할 수 있는 병력은 적었다. 아슬아슬한 일이었어요...
범위: 전쟁에 맞서 싸우기 위한 전체 색상 캠페인 시스템과 함께 일련의 군단 및 육군 수준 인물 규칙이 포함되어 있습니다. 그래서 당신의 전투들은 언제, 왜 싸웠는지에 대한 맥락을 가질 것입니다. 일회성 전투를 위한 시스템도 있다.
게임 보조 도구: 67페이지 분량의 역사, 캠페인 및 전장 규칙의 게임북, 2페이지 분량의 게임 및 유닛 카운터, 2페이지 분량의 프랑스와 독일 전투 순서, 2페이지 분량의 캠페인 작업 카드, 2페이지 분량의 캠페인 달력, 2페이지 분량의 플레이시트, 2페이지 분량의 전장 옵션 카드, 2페이지 분량의 전장 카드 March Cards와 4 x A4 또는 2 x A3 컬러 캠페인 맵.
축척
지반 눈금: 1/rdquo; = 100m. 모든 전투와 이동은 10평방킬로미터 또는 1km이다. 그래서 전투는 대략 7km x 5km이다.
시간 척도: 1회전 = 20-30분
테이블 크기: 6 x 4 ft. 최대 12 x 6 ft.
그림/기준 비율: 포켓에 따른 베이스당 수치입니다. 우리는 기지당 보병 4명, 기병 3명 또는 포 1문, 승무원 3명으로 10mm 수치를 사용합니다. 보병 대대 또는 기병 연대 당 3-4개의 기지가 있습니다. 비율은 약 1:40~1:60입니다.
—출판사의 설명
Paris City of Light- Wargame and Campaign Rules for the Republican Phase of the Franco-Prussian War. It is the fourth entry in the Wars of Empire series.
Following the defeat of the French regular army in the frontier battles, the surrounding of Marshal Bazaine in Metz and the defeat and capture of Napoleon III at Sedan the war was expected to end. Instead The French Empire was overthrown and a new Republic created to carry on the war.
With astounding speed new French armies were formed to continue the war using remnants of the old army, the garde mobiles and depot companies not overrun by the Germans. With these they attempted to harass and defeat the Germans besieging Paris. The Germans were themselves tied down in the siege of Metz and Paris and thus only had a small number of forces to hold back the French. It was to be a close run thing.....
Scope: Included are a set of corps and army level figure rules with a full colour Campaign system to fight the war. Thus your battles will have a context of when and why they were fought. There is also a system for fighting one-off battles.
Game Aids: 67 pages gamebook of the history, campaign and battlefield rules, 2 pages of game and unit counters, 2 pages of French and Germans orders of battle, page of Campaign Action Cards, Campaign Calendar, Off map display for sieges of Paris and Metz, 2 Page Playsheet, Battlefield options cards, 3 pages of battlefield Fate Cards, 2 page Line of March Cards and 4 x A4 or 2 x A3 Colour Campaign Maps.
Scales
Ground Scale: 1” = 100 metres. All combat and movement are by 10” squares or 1 km. So a battle is approx. 7 km x 5 kms
Time Scale: 1 Turn = 20-30 minutes
Table Size: 6 x 4 ft. up to 12 x 6 ft.
Figure/Base ratio: Figures per base according to pocket. We use 10 mm figures with 4 infantry, 3 cavalry or 1 gun and 3 crew per base. With 3 - 4 Bases per Infantry Battalion or Cavalry Regiment. Ratio is approx. 1:40 to 1:60
—description from the publisher
Following the defeat of the French regular army in the frontier battles, the surrounding of Marshal Bazaine in Metz and the defeat and capture of Napoleon III at Sedan the war was expected to end. Instead The French Empire was overthrown and a new Republic created to carry on the war.
With astounding speed new French armies were formed to continue the war using remnants of the old army, the garde mobiles and depot companies not overrun by the Germans. With these they attempted to harass and defeat the Germans besieging Paris. The Germans were themselves tied down in the siege of Metz and Paris and thus only had a small number of forces to hold back the French. It was to be a close run thing.....
Scope: Included are a set of corps and army level figure rules with a full colour Campaign system to fight the war. Thus your battles will have a context of when and why they were fought. There is also a system for fighting one-off battles.
Game Aids: 67 pages gamebook of the history, campaign and battlefield rules, 2 pages of game and unit counters, 2 pages of French and Germans orders of battle, page of Campaign Action Cards, Campaign Calendar, Off map display for sieges of Paris and Metz, 2 Page Playsheet, Battlefield options cards, 3 pages of battlefield Fate Cards, 2 page Line of March Cards and 4 x A4 or 2 x A3 Colour Campaign Maps.
Scales
Ground Scale: 1” = 100 metres. All combat and movement are by 10” squares or 1 km. So a battle is approx. 7 km x 5 kms
Time Scale: 1 Turn = 20-30 minutes
Table Size: 6 x 4 ft. up to 12 x 6 ft.
Figure/Base ratio: Figures per base according to pocket. We use 10 mm figures with 4 infantry, 3 cavalry or 1 gun and 3 crew per base. With 3 - 4 Bases per Infantry Battalion or Cavalry Regiment. Ratio is approx. 1:40 to 1:60
—description from the publisher
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