-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
0"Home Before the Leaves Fall": The Opening Campaign on the Western Front in 1914 – Battlefield Rules & Campaign System (2019) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Gareth Evans, Bernard Ganley
-
아티스트
-
인원
게임 소개
낙엽이 지기 전 고향 - 1914년 서부 전선 전역 및 전투 체계
이 게임은 서독에서 독일군과 프랑스군이 슐리펜 계획을 수행하는 1차 대전의 개막전을 다룬다. 지도 캠페인에 대한 규칙과 카운터가 있지만, 시스템의 핵심은 캠페인 기동으로 인해 발생한 전투에 대한 맥락을 제공하는 몇 시간 안에 군단 또는 멀티 코프 전투에서 싸우는 새로운 테이블 상 규칙이다.
우리는 또한 군단 싸움에 대한 이전 군단의 결과가 이후 더욱 지친 군대와 싸움으로 이어지는 미니 캠페인 시스템을 포함했다.
축척
지반 눈금: 10” = 2.5km 100m. 플레이시트의 너비 또는 길이로 이동합니다. 포병 사거리는 플레이시트의 2~3개 길이로 진지를 결정하고 기동할 수 있는 공간이 넓다.
시간 척도: 1회전 = 1시간
수치/기본 비율: 보병 기지 2개 = 총검 1,000개, 기병 또는 예거 기지 3개 = 검병 또는 소총병 1,000개, HMG 기지 1개 = HMG 6개, 대포 1개 = 대포 12개. 포켓에 따른 베이스당 수치입니다. 우리는 Pendraken’의 10mm 수치를 3개의 보병, 2개의 기병 또는 1개의 총과 2-4명의 승무원으로 사용합니다.
게임 길이 : 전투 규모에 따라 2시간 & 4시간
—출판사의 설명
이 게임은 서독에서 독일군과 프랑스군이 슐리펜 계획을 수행하는 1차 대전의 개막전을 다룬다. 지도 캠페인에 대한 규칙과 카운터가 있지만, 시스템의 핵심은 캠페인 기동으로 인해 발생한 전투에 대한 맥락을 제공하는 몇 시간 안에 군단 또는 멀티 코프 전투에서 싸우는 새로운 테이블 상 규칙이다.
우리는 또한 군단 싸움에 대한 이전 군단의 결과가 이후 더욱 지친 군대와 싸움으로 이어지는 미니 캠페인 시스템을 포함했다.
축척
지반 눈금: 10” = 2.5km 100m. 플레이시트의 너비 또는 길이로 이동합니다. 포병 사거리는 플레이시트의 2~3개 길이로 진지를 결정하고 기동할 수 있는 공간이 넓다.
시간 척도: 1회전 = 1시간
수치/기본 비율: 보병 기지 2개 = 총검 1,000개, 기병 또는 예거 기지 3개 = 검병 또는 소총병 1,000개, HMG 기지 1개 = HMG 6개, 대포 1개 = 대포 12개. 포켓에 따른 베이스당 수치입니다. 우리는 Pendraken’의 10mm 수치를 3개의 보병, 2개의 기병 또는 1개의 총과 2-4명의 승무원으로 사용합니다.
게임 길이 : 전투 규모에 따라 2시간 & 4시간
—출판사의 설명
Home Before the Leaves Fall - 1914 Western Front Campaign and Battle System
The game covers the opening campaign of the Great War in the West with the Germans carrying out the Schlieffen Plan and the French their Plan XVII. There are rules and counters for a map campaign but the heart of the system are the novel tabletop rules to fight either corps on corps or multi-corps battles in a few hours where the campaign will give context for the battle created by the campaign manoeuvrings.
We have also included a mini-campaign system where results from the previous corps on corps fight leads to later fights with ever more exhausted forces.
Scales
Ground Scale: 10” = 2.5 km 100 metres. Movement is by width or length of the Playsheet. Artillery ranges are 2 or 3 lengths of the Playsheet so there is lots of space for manoeuvring into position and deciding the line of advance.
Time Scale: 1 Turn = 1 hour
Figure/Base ratio: 2 infantry bases = 1,000 bayonets, 3 cavalry or Jaeger bases = 1,000 sabres or riflemen, 1 HMG base = 6 HMGs, 1 artillery base = 12 guns. Figures per base according to pocket. We use Pendraken’s 10 mm figures with 3 infantry, 2 cavalry or 1 gun and 2-4 crew per base.
Game Length: 2 – 4 hours depending on size of battle
—description from the publisher
The game covers the opening campaign of the Great War in the West with the Germans carrying out the Schlieffen Plan and the French their Plan XVII. There are rules and counters for a map campaign but the heart of the system are the novel tabletop rules to fight either corps on corps or multi-corps battles in a few hours where the campaign will give context for the battle created by the campaign manoeuvrings.
We have also included a mini-campaign system where results from the previous corps on corps fight leads to later fights with ever more exhausted forces.
Scales
Ground Scale: 10” = 2.5 km 100 metres. Movement is by width or length of the Playsheet. Artillery ranges are 2 or 3 lengths of the Playsheet so there is lots of space for manoeuvring into position and deciding the line of advance.
Time Scale: 1 Turn = 1 hour
Figure/Base ratio: 2 infantry bases = 1,000 bayonets, 3 cavalry or Jaeger bases = 1,000 sabres or riflemen, 1 HMG base = 6 HMGs, 1 artillery base = 12 guns. Figures per base according to pocket. We use Pendraken’s 10 mm figures with 3 infantry, 2 cavalry or 1 gun and 2-4 crew per base.
Game Length: 2 – 4 hours depending on size of battle
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
536
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
376
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
342
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18