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BGG랭킹
BGG전체 : 13032
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-20 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Lance Hill
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아티스트
Tazia Hall, Medea Phartskhaladze
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인원
게임 소개
제자 탐정은 2-5명의 플레이어를 위한 감점 게임입니다. 각 플레이어는 다른 플레이어들만 볼 수 있는 소수의 제자들로 시작합니다. 개인은 자신의 추론 능력과 직관력을 발휘해 자신이 어떤 제자를 가졌는지 판단해야 한다. 플레이어는 카드 뒷면에 드라이 지우개 마커를 사용하여 어떤 제자가 자신의 손에 있는지 확인할 수 있다.
협력 버전의 제자 탐정은 단서 토큰이 떨어지기 전에 갑판 안의 모든 제자들을 추론하려는 집단이 있다.
선수 차례가 시작될 때, 플레이어는 다음 세 가지 행동 중 어떤 것을 취해야 할지 결정해야 한다.
1. 특성 단서를 주세요
2. 플레이어 주문’ 핸즈
3. 제자를 맞혀라
특성 단서를 줄 때 플레이어는 다른 플레이어의 손을 보고 제자들이 기원을 알고 있는 특성을 선택한 다음 해당 특성이 있는 각 카드를 터치합니다. 다른 플레이어의 손을 주문하기 위해, 플레이어는 시간 순서대로 카드를 선택하여 서로의 손을 주문합니다. 제자를 맞히기 위해 플레이어는 카드 중 하나를 들어 다른 플레이어에게 어떤 제자가 있는지 알려준다. 맞으면 제자를 버리고 새 제자를 뽑는다.
어떤 제자들은 단서를 줄 때 지켜야 하는 특별한 규칙인 기적을 가지고 있는데, 이러한 기호는 선수의 손에서 제자들을 추론하는 것을 더 어렵게 만들 것이다. 예를 들어, 제임스와 존은 주문할 때 항상 1등과 2등을 하고 싶어합니다. 반면에 피터는 명령을 받으면 줄 끝까지 달려갈 것이다. 유다는 자신의 특징에 대해 거짓말을 할 것이다. 바르톨로뮤는 다른 제자들에게서 플레이어의 손에 있는 기적을 제거하겠지만, 사실 그것은 도움이 되지 않는다.
클루 토큰은 플레이어가 자신의 제자 중 한 명을 정확하게 추측하지 않는 한 액션을 사용할 때마다 사용되는데, 이 경우 플레이어는 자유 액션을 취하거나 클루 토큰을 되찾을 수 있다. 언제든 클루 토큰이 떨어지면 선수들이 모두 진다.
'제자탐정'의 협동 버전 외에도, 각 플레이어마다 다른 플레이어들이 자신의 것을 추론하기 전에 추론할 '제자' 그룹이 있는 경쟁 버전도 있다. 플레이어들의 액션은 주어진 단서가 아닌 단서가 주어진다는 것을 제외하고는 협동 버전과 유사하다. 제자의 출발을 추론하는 첫 번째 플레이어가 승리합니다!
—출판사의 설명
협력 버전의 제자 탐정은 단서 토큰이 떨어지기 전에 갑판 안의 모든 제자들을 추론하려는 집단이 있다.
선수 차례가 시작될 때, 플레이어는 다음 세 가지 행동 중 어떤 것을 취해야 할지 결정해야 한다.
1. 특성 단서를 주세요
2. 플레이어 주문’ 핸즈
3. 제자를 맞혀라
특성 단서를 줄 때 플레이어는 다른 플레이어의 손을 보고 제자들이 기원을 알고 있는 특성을 선택한 다음 해당 특성이 있는 각 카드를 터치합니다. 다른 플레이어의 손을 주문하기 위해, 플레이어는 시간 순서대로 카드를 선택하여 서로의 손을 주문합니다. 제자를 맞히기 위해 플레이어는 카드 중 하나를 들어 다른 플레이어에게 어떤 제자가 있는지 알려준다. 맞으면 제자를 버리고 새 제자를 뽑는다.
어떤 제자들은 단서를 줄 때 지켜야 하는 특별한 규칙인 기적을 가지고 있는데, 이러한 기호는 선수의 손에서 제자들을 추론하는 것을 더 어렵게 만들 것이다. 예를 들어, 제임스와 존은 주문할 때 항상 1등과 2등을 하고 싶어합니다. 반면에 피터는 명령을 받으면 줄 끝까지 달려갈 것이다. 유다는 자신의 특징에 대해 거짓말을 할 것이다. 바르톨로뮤는 다른 제자들에게서 플레이어의 손에 있는 기적을 제거하겠지만, 사실 그것은 도움이 되지 않는다.
클루 토큰은 플레이어가 자신의 제자 중 한 명을 정확하게 추측하지 않는 한 액션을 사용할 때마다 사용되는데, 이 경우 플레이어는 자유 액션을 취하거나 클루 토큰을 되찾을 수 있다. 언제든 클루 토큰이 떨어지면 선수들이 모두 진다.
'제자탐정'의 협동 버전 외에도, 각 플레이어마다 다른 플레이어들이 자신의 것을 추론하기 전에 추론할 '제자' 그룹이 있는 경쟁 버전도 있다. 플레이어들의 액션은 주어진 단서가 아닌 단서가 주어진다는 것을 제외하고는 협동 버전과 유사하다. 제자의 출발을 추론하는 첫 번째 플레이어가 승리합니다!
—출판사의 설명
Disciple Detective is a deduction game for 2-5 players. Each player begins with a handful of Disciples that only the other players can see. Individuals must use their deduction skills and intuition to determine what Disciples they have. Players may take notes on the back of their cards with a dry erase marker to help determine which disciples are in their hands.
The cooperative version of Disciple Detective has the group trying to deduce all of the Disciples in the deck before running out of Clue Tokens.
At the start of a player's turn, the player must decide which of these three actions to take:
1. Give a Trait Clue
2. Order Players’ Hands
3. Guess a Disciple
When giving a Trait Clue, the player looks at the other player's hand, selects a Trait such as which disciples have a known origin, and then touches each card having that trait. For ordering other players' hands, the player orders each other player's hand by selecting the cards in chronological order. To guess a disciple the player raises one of their cards and tells the other players what disciple is in hand. If correct, they discard the disciple and draw a new one.
Some disciples have quirks, special rules that must be followed when giving clues, and these Quirks will make it more difficult to deduce the disciples in a player's hand. For example, James and John always want to be first and second when ordered. Peter, on the other hand, will run to the end of the line when ordered. Judas will just lie about his traits. Bartholomew will remove the quirks from the other disciples in a player's hand, but that is actually not that helpful.
A Clue Token is used up every time an action is used, unless a player correctly guesses one of their disciples in which case the player may either take a free action or take back a Clue Token. If at any time the team runs out of Clue Tokens, the players all lose.
In addition to the cooperative version of Disciple Detective, there is also a competitive version where each player has their own group of Disciples to deduce before the other players deduce their own. Players actions are similar to the cooperative version except clues are received instead of given. The first player to deduce their starting group of disciples wins!
—description from the publisher
The cooperative version of Disciple Detective has the group trying to deduce all of the Disciples in the deck before running out of Clue Tokens.
At the start of a player's turn, the player must decide which of these three actions to take:
1. Give a Trait Clue
2. Order Players’ Hands
3. Guess a Disciple
When giving a Trait Clue, the player looks at the other player's hand, selects a Trait such as which disciples have a known origin, and then touches each card having that trait. For ordering other players' hands, the player orders each other player's hand by selecting the cards in chronological order. To guess a disciple the player raises one of their cards and tells the other players what disciple is in hand. If correct, they discard the disciple and draw a new one.
Some disciples have quirks, special rules that must be followed when giving clues, and these Quirks will make it more difficult to deduce the disciples in a player's hand. For example, James and John always want to be first and second when ordered. Peter, on the other hand, will run to the end of the line when ordered. Judas will just lie about his traits. Bartholomew will remove the quirks from the other disciples in a player's hand, but that is actually not that helpful.
A Clue Token is used up every time an action is used, unless a player correctly guesses one of their disciples in which case the player may either take a free action or take back a Clue Token. If at any time the team runs out of Clue Tokens, the players all lose.
In addition to the cooperative version of Disciple Detective, there is also a competitive version where each player has their own group of Disciples to deduce before the other players deduce their own. Players actions are similar to the cooperative version except clues are received instead of given. The first player to deduce their starting group of disciples wins!
—description from the publisher
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