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The Korean War: June 1950 – May 1951, Designer Signature Edition (2021)
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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    240-1200 분

  • 연령

    16+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.78 / 5

게임 소개

한국 전쟁: 1950년 6월 - 1951년 5월, 디자이너 시그니처 에디션은 1986년에 처음 출판된 조지프 발코스키에 의해 완전히 새롭게 리메이크되고 초대형 판으로 업데이트 된 진정한 워게이밍 고전의 귀환을 기념한다. 한국 전쟁을 다루는 최고의 게임들로서 많은 사람들에게 환영을 받은 이 2인용 작전 수준 시뮬레이션은 1950년 6월부터 1951년 5월까지의 한국 분쟁의 첫 해를 다룬다.

이 기간 동안 미국은 많은 미국인들이 듣지도 못한 외딴 아시아 땅에서 격렬한 투쟁에 휘말렸다. 전쟁 첫해의 참패와 놀라운 승리 속에서, 최근 제2차 세계 대전 & mdash에서 승리한 바로 그 미군 시스템의 근간이 심각하게 흔들렸다. 미국인이 거의 이해하지 못하고 어떤 역사학자들이 무시해 온 전쟁에서 공산주의에 맞서는 미래 미국 외교의 토대가 마련됐다.

선수들은 유엔, 북한, 그리고 중국의 지상군과 공군을 통제한다. 각 플레이어의 병력은 보병, 해병대, 낙하산 부대, 갑옷, 항공기를 포함한 다양한 유닛으로 구성되어 있다. 이 지도는 남쪽의 부산에서 북쪽의 압록강까지 한반도를 1:75만으로 표시한 것이다. 군사력을 통제하는 것 외에도, 선수들은 경기에 중요한 영향을 미치는 많은 정치적 결정을 내려야 한다. 무엇보다도, 유엔 참가자는 3차 세계대전을 막기 위해 국제적인 긴장을 최소한으로 유지하기 위해 노력해야 한다. 격렬한 확대와 동원은 군사적으로 준비되지 않은 미국에 비참한 결과를 초래할 수 있다. 반면에 한국에 가해진 불충분한 무력은 북한 공산주의자들에 의한 남한 정복으로 이어질 수 있다.

이번 한국 전쟁 판은 초대형 지도와 더 큰 카운터를 특징으로 하며 나침반의 또 다른 고전적인 재탄생이다.

클래식 조셉 발코스키 게임의 디자이너 시그니처 에디션은 단순히 오리지널 에디션에서 발견된 에라타를 통합하는 것을 넘어 다음을 포함한 향상된 기능을 포함하고 있다.


더 크고 읽기 쉬운 9/16” 카운터 및 3개의 게임 맵
게임 지도 정보가 업데이트되고 완전히 새로운 지도 아트워크가 포함됩니다.
설정 및 보강 차트에 향상된 인체 공학이 내장되어 있습니다.
UN 플레이어가 유닛을 재구성하여 영구적으로 조치 단계를 계속할 수 없도록 UN 구축 및 해체 제한
유엔군이 1950년 9월 인천 침공을 보다 효과적으로 재현할 수 있도록 수정된 수륙양용 공격 시스템
글로벌 긴장의 영향을 줄이는 수정된 승리 조건
작업을 예측할 수 없게 만드는 새로운 랜덤 이벤트
잠재적인 질문을 줄이기 위해 많은 그림, 색인, 명확화 및 예시로 뒷받침되는 업데이트된 규칙 처리.
업데이트된 기록 노트


제품 정보:

복잡성: 10점 만점에 7점
카드놀이 적합성: 10점 중 6점(착륙 옵션, 숨겨진 장치 없음)
시간 척도: 1회당 1개월
지도 축척: 16진수당 7.5마일
부대 규모: 대대, 연대, 여단 및 사단
플레이어: 1~2명, 2명 이상일 경우 최고
게임 시간: 시나리오에 따라 4~8시간, 캠페인에는 20시간 이상 소요

구성 요소:

지도 시트 4개(42.5&인용;x71&인용;전체 지도 치수)
세 개의 카운터시트(9/16" 크기)
업데이트된 기록 참고 사항이 포함된 규칙 책자
두 개의 차트 및 표 책자
10면 주사위 하나
상자 및 뚜껑

—출판사의 설명
The Korean War: June 1950 - May 1951, Designer Signature Edition, marks the return of a true wargaming classic by Joseph Balkoski first published in 1986, faithfully remastered and updated with this all-new, supersized edition. Hailed by many as of the premier games covering The Korean War, this two-player operational level simulation covers the first year of the Korean conflict, from June 1950 to May 1951.

During this period, the United States found itself involved in a bitter struggle in a remote Asian land that many Americans had not even heard of. Amid the debacles and stunning victories of the first year of war, the very foundation of the American military system — so recently triumphant in the Second World War — was severely shaken. In a war that few Americans understood and which historians have tended to ignore, the foundation of future American diplomacy in the face of communism was laid.

The players control ground and air forces of the United Nations, North Korea, and Communist China. Each player's force consists of a wide variety of units, including infantry, marines, paratroopers, armor, and aircraft. The map is a 1:750,000 representation of the Korean peninsula from Pusan in the south to the Yalu River in the north. In addition to controlling military forces, the players must make a number of political decisions that have an important effect on the game. Above all, the UN player must strive to keep international tensions at a minimum for the purpose of preventing World War Three. Intense escalation and mobilization could have disastrous consequences for the militarily-unprepared United States. On the other hand, insufficient force applied to Korea could lead to the conquest of South Korea by North Korean communists.

This edition of The Korean War features a super-sized map and larger counters and is another Classic Reborn! by Compass.

This Designer Signature edition of the classic Joseph Balkoski game goes beyond merely incorporating errata found from the original edition; it includes enhancements that include:


Larger and easier-to-read 9/16” counters and three game maps
Game map information is updated and includes all-new map artwork
Enhanced ergonomics are built into the set up and reinforcement charts
Restrictions on UN build-up and breakdown so UN player cannot perpetually continue Action Phase by reorganizing units
Modified amphibious assault system that allows UN player to more effectively recreate September 1950 Inchon invasion
Modified victory conditions that lessen impact of Global Tension
New random events to make the operation a bit more unpredictable
Updated rules treatment backed by many illustrations, an index, and clarifications and examples of play to reduce potential questions.
Updated historical notes


Product Information:

Complexity: 7 out of 10
Solitaire Suitability: 6 out of 10 (landing options; no hidden units)
Time Scale: one month per turn
Map Scale: 7.5 miles per hex
Unit Scale: battalions, regiments, brigades and divisions
Players: one to two, best with two or more
Playing Time: 4-8 hours depending upon scenario, 20+ hours for campaign

Components:

Four map sheets (42.5" x 71"overall map dimension)
Three countersheets (9/16" size)
Rules booklet with updated Historical Notes
Two charts and tables booklets
One ten-sided die
Box and Lid

—description from the publisher

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