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BGG랭킹
BGG전체 : 0
6The War in Vietnam: Map Campaign for 2 Players (2016) -
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Tom Jensen
-
아티스트
-
인원
게임 소개
베트남 전쟁
베트남 전쟁은 전략적 규모로 전쟁 전체를 나타내는 지도 캠페인이다. 이 규칙들은 빠르고 쉬운 플레이에 초점을 맞추고 있으며, 두 명의 플레이, 즉 단독 플레이를 위해 고안되었다.
지도 상의 힘은 전투에 참여하기 전까지는 지정되지 않은 것으로 간주되며, 두 플레이어 모두 원하는 병력을 비밀리에 선택한 후 결과를 비교하여 선택한 유닛의 종류에 따라 사상자를 입힌다. 예를 들어, 미국 플레이어는 장거리 정찰을 선택할 수 있다. 장거리 정찰은 눈에 띄지 않고 정보를 수집하지만, 그들이 원한다면 적군과 교전할 수 있다. 그동안 베트콩 선수는 포병을 선택했습니다. 플레이어는 출발하여 LRRP가 승리하여 포병을 발견하고 포병으로서 "잠김" 상태가 되어 다른 병력과 교전할 수 있고 그들이 상대하고 있는 것이 무엇인지 알 수 있습니다. LRRP는 포병에도 피해를 줄 수 있지만, 그럴 경우 사상자가 발생할 위험이 있다.
각 파벌은 선택할 수 있는 11가지 유형의 세력이 있으며, 선택된 조합은 121가지 유형의 전투를 치르게 된다. 포병 대 갑옷, VC 스크리닝 부대 대 미 해병대, 공습 대 민간인을 예로 들 수 있다.
양 당파는 전체적으로 사상자와 사기를 추적하고 있으며, 이들의 총 사상자에 따라 전쟁 지원과 사기가 영향을 받게 된다. 예를 들어, 너무 많은 미군 사상자가 발생하면 전쟁 지원이 떨어지고 각 차례마다 더 적은 병력이 배치될 것이다. 도시를 점령하기 위한 규칙들이 포함되어 있으며, 그것들은 또한 사기와 전쟁 지원에도 영향을 미친다.
한 파벌이 6만 명 이상의 사상자를 내거나 베트콩이 4회 연속 사이공을 잡으면 게임이 끝난다.
인쇄 가능한 16진수 컬러 맵(A4 용지 9장(3장, 3장)이 제공되지만, 필자는 큰 컬러 맵을 인쇄하여 지역 인쇄소에서 라미네이트할 것을 권장합니다.
—출판사의 설명
베트남 전쟁은 전략적 규모로 전쟁 전체를 나타내는 지도 캠페인이다. 이 규칙들은 빠르고 쉬운 플레이에 초점을 맞추고 있으며, 두 명의 플레이, 즉 단독 플레이를 위해 고안되었다.
지도 상의 힘은 전투에 참여하기 전까지는 지정되지 않은 것으로 간주되며, 두 플레이어 모두 원하는 병력을 비밀리에 선택한 후 결과를 비교하여 선택한 유닛의 종류에 따라 사상자를 입힌다. 예를 들어, 미국 플레이어는 장거리 정찰을 선택할 수 있다. 장거리 정찰은 눈에 띄지 않고 정보를 수집하지만, 그들이 원한다면 적군과 교전할 수 있다. 그동안 베트콩 선수는 포병을 선택했습니다. 플레이어는 출발하여 LRRP가 승리하여 포병을 발견하고 포병으로서 "잠김" 상태가 되어 다른 병력과 교전할 수 있고 그들이 상대하고 있는 것이 무엇인지 알 수 있습니다. LRRP는 포병에도 피해를 줄 수 있지만, 그럴 경우 사상자가 발생할 위험이 있다.
각 파벌은 선택할 수 있는 11가지 유형의 세력이 있으며, 선택된 조합은 121가지 유형의 전투를 치르게 된다. 포병 대 갑옷, VC 스크리닝 부대 대 미 해병대, 공습 대 민간인을 예로 들 수 있다.
양 당파는 전체적으로 사상자와 사기를 추적하고 있으며, 이들의 총 사상자에 따라 전쟁 지원과 사기가 영향을 받게 된다. 예를 들어, 너무 많은 미군 사상자가 발생하면 전쟁 지원이 떨어지고 각 차례마다 더 적은 병력이 배치될 것이다. 도시를 점령하기 위한 규칙들이 포함되어 있으며, 그것들은 또한 사기와 전쟁 지원에도 영향을 미친다.
한 파벌이 6만 명 이상의 사상자를 내거나 베트콩이 4회 연속 사이공을 잡으면 게임이 끝난다.
인쇄 가능한 16진수 컬러 맵(A4 용지 9장(3장, 3장)이 제공되지만, 필자는 큰 컬러 맵을 인쇄하여 지역 인쇄소에서 라미네이트할 것을 권장합니다.
—출판사의 설명
The War in Vietnam
The War in Vietnam is a map campaign representing the entire war at a strategic scale. These rules focus on quick and easy play, and are designed for 2 players, or solo play.
Forces on the map are considered to be unspecified until they are engaged in combat, at which point both players secretly choose the forces they wish to take, and then compare their results and roll off to inflict casualties depending on the types of units chosen. For example the US player might choose a Long Range Recon Patrol, who specialize in keeping a low profile and gathering intelligence, but can engage enemy forces if they desire. Meanwhile the Vietcong player has chosen Artillery. The players roll off and the LRRPs win the roll, spotting the artillery and forcing them to become "locked" as artillery so that other forces can engage them this turn and know what they're dealing with. The LRRPs can also choose to engage directly, potentially inflicting casualties on the artillery, but risk taking casualties if they do.
Each faction has 11 different types of forces to choose from, and the combinations chosen have different outcomes, making for 121 different types of battle. Artillery vs Armor, VC Screening Forces vs US Marines, Air Strikes vs Civilians, just a few examples.
Both factions track casualties and morale as a whole, and depending on their total casualties, their war support and morale will be effected. For example, too many US casualties will result in war support dropping and less troops will be deployed each turn. Rules for capturing cities are included, and they also have an effect on morale and war support.
The game ends when one faction takes over 60,000 casualties, or if the Vietcong hold Saigon for 4 turns in a row.
A printable color map with hexes is provided, 9 A4 sheets in size (3 X 3), but the author recommends that you get a large color map printed and laminated at your local print shop.
—description from the publisher
The War in Vietnam is a map campaign representing the entire war at a strategic scale. These rules focus on quick and easy play, and are designed for 2 players, or solo play.
Forces on the map are considered to be unspecified until they are engaged in combat, at which point both players secretly choose the forces they wish to take, and then compare their results and roll off to inflict casualties depending on the types of units chosen. For example the US player might choose a Long Range Recon Patrol, who specialize in keeping a low profile and gathering intelligence, but can engage enemy forces if they desire. Meanwhile the Vietcong player has chosen Artillery. The players roll off and the LRRPs win the roll, spotting the artillery and forcing them to become "locked" as artillery so that other forces can engage them this turn and know what they're dealing with. The LRRPs can also choose to engage directly, potentially inflicting casualties on the artillery, but risk taking casualties if they do.
Each faction has 11 different types of forces to choose from, and the combinations chosen have different outcomes, making for 121 different types of battle. Artillery vs Armor, VC Screening Forces vs US Marines, Air Strikes vs Civilians, just a few examples.
Both factions track casualties and morale as a whole, and depending on their total casualties, their war support and morale will be effected. For example, too many US casualties will result in war support dropping and less troops will be deployed each turn. Rules for capturing cities are included, and they also have an effect on morale and war support.
The game ends when one faction takes over 60,000 casualties, or if the Vietcong hold Saigon for 4 turns in a row.
A printable color map with hexes is provided, 9 A4 sheets in size (3 X 3), but the author recommends that you get a large color map printed and laminated at your local print shop.
—description from the publisher
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