-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-40 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
David Llort
-
아티스트
David Llort
-
인원
게임 소개
마운틴 마스터는 던전 깊숙이 들어가는 대신 도깨비는 적지만 등산이 많은 산 정상에 오르려고 하는 게임이다. 하지만 걱정 마, 아직 로그 클림버야HP, Strengh, 민첩성, 내구성 검사, 그리고 XP에서 레벨 업을 할 수 있습니다. 여러분은 꼭대기로 가는 길에 장비도 찾을 수 있습니다!
네 군데를 건너야 합니다. 각 지역에서는 등반 구간 동안 남은 VIT를 제한하여 성공 가능성에 대해 현명하게 판단해야 합니다.
이 게임은 주사위 수정이 거의 없다. 한 구간에서 너무 많은 VIT를 소비하면 전체 등반 시 성능이 저하될 수 있기 때문에 재롤링에 더 많은 VIT를 계속 사용해야 하는 시기와 통과 시기를 파악하는 것이 더 중요합니다. 계획도 많고
—디자이너의 설명
네 군데를 건너야 합니다. 각 지역에서는 등반 구간 동안 남은 VIT를 제한하여 성공 가능성에 대해 현명하게 판단해야 합니다.
이 게임은 주사위 수정이 거의 없다. 한 구간에서 너무 많은 VIT를 소비하면 전체 등반 시 성능이 저하될 수 있기 때문에 재롤링에 더 많은 VIT를 계속 사용해야 하는 시기와 통과 시기를 파악하는 것이 더 중요합니다. 계획도 많고
—디자이너의 설명
Mountain Master is a game where instead of going deep into a dungeon, we make the opposite, we try to reach the summit of a mountain, with less goblins but a lot of climbing. But don't worry, it's still a RogueClimberLike, so you'll have your HP, your Strengh, Agility and Endurance Checks and your XP to Level Up. You can even find equipment on your way to the top!
You'll have to cross four areas. In each area, you'll need to ration your remaining VIT during the climbing sections, being smart about your chances of success.
The game have very few dice modification. Is more based on rerolling, and knowing when to continue spending more VIT with another try and when to pass because you could compromise the whole climb spending too much VIT in a section. And A LOT of planning.
—description from the designer
You'll have to cross four areas. In each area, you'll need to ration your remaining VIT during the climbing sections, being smart about your chances of success.
The game have very few dice modification. Is more based on rerolling, and knowing when to continue spending more VIT with another try and when to pass because you could compromise the whole climb spending too much VIT in a section. And A LOT of planning.
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
677
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
487
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
418
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
389
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
617
-
2024-11-13
-
Lv.18