-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.20 / 5
-
디자이너
Marc Figueras, Marià Pitarque
-
아티스트
Jaume Carbonell, Jordi Roca Parse
-
인원
게임 소개
파팀파탐파툼(PatimPatamPatum)은 스페인 카탈루냐의 피레네 근교 도시인 베르가(Berga)에서 열리는 "라파툼"의 축제를 시나리오로 하는 특별 메이저 게임으로, 유네스코가 최근 "인류 구전 및 무형문화유산"의 걸작" 이 게임은 축제를 충실히 재현하려는 의도가 아니라, 축제 느낌을 어느 정도 파악한 플레이어들 간의 재미있는 대결일 뿐이다.
각 플레이어는 패투마이어 그룹(즉, 축제에 참여하는 그룹)을 대표하며, 그 또는 그녀는 축제가 열리는 특별한 광장에 도달하기 위해 자신의 패투마이어들을 구시가지 거리로 이끌어야 한다. 선수들의 최종 목표는 각 라운드가 끝날 때마다 이 광장에 최대 인원을 모으는 것이다. 하지만 한 가지 문제가 있습니다: 정사각형이 꽤 작고 모두를 위한 공간이 없다는 것입니다. 만약 광장이 꽉 차면, 경쟁자들을 따돌리기 위해 최선을 다해 관리해야 할 것이다. 이 일에 도움을 주기 위해서 여러분은 축제의 다양한 카드와 인기 있는 캐릭터들을 현명하게 사용해야 합니다: 어떤 카드들은 여러분이 광장에 도달하는 데 도움을 줄 것이고, 어떤 카드들은 다른 선수들의 압박으로부터 여러분을 방어하는 데 도움을 줄 것입니다.
이 게임은 3라운드로 구성되며 각 플레이어는 자신의 카드를 사용하여 패투마이어와 캐릭터 카드를 이동할 수 있으며, 이것은 특별한(그리고 일종의 마법 같은) 동작을 가능하게 한다. 각 라운드가 끝날 때마다 선수들은 스퀘어에 있는 것만으로도 점수를 획득하며, 경우에 따라서는 과반수 이상의 점수를 획득하기도 한다. 여러분은 항상 균형감을 유지해야 합니다: 여러분은 카드를 주로 모든 장소에 도달하기 위해 사용할 것인가, 아니면 경쟁사의 압박으로부터 방어하기 위해 가장 높은 카드를 유지할 것인가? 당신은 그 6가 카드를 그의 움직임 가치를 위해 쓸 건가요, 아니면 그의 캐릭터의 특별한 행동을 위해 쓸 건가요?
2007년 10월 개봉.
2007년 11월 스페인 카탈루냐 토나에서 열린 제6회 게임 제작 공모전 수상작이다.
각 플레이어는 패투마이어 그룹(즉, 축제에 참여하는 그룹)을 대표하며, 그 또는 그녀는 축제가 열리는 특별한 광장에 도달하기 위해 자신의 패투마이어들을 구시가지 거리로 이끌어야 한다. 선수들의 최종 목표는 각 라운드가 끝날 때마다 이 광장에 최대 인원을 모으는 것이다. 하지만 한 가지 문제가 있습니다: 정사각형이 꽤 작고 모두를 위한 공간이 없다는 것입니다. 만약 광장이 꽉 차면, 경쟁자들을 따돌리기 위해 최선을 다해 관리해야 할 것이다. 이 일에 도움을 주기 위해서 여러분은 축제의 다양한 카드와 인기 있는 캐릭터들을 현명하게 사용해야 합니다: 어떤 카드들은 여러분이 광장에 도달하는 데 도움을 줄 것이고, 어떤 카드들은 다른 선수들의 압박으로부터 여러분을 방어하는 데 도움을 줄 것입니다.
이 게임은 3라운드로 구성되며 각 플레이어는 자신의 카드를 사용하여 패투마이어와 캐릭터 카드를 이동할 수 있으며, 이것은 특별한(그리고 일종의 마법 같은) 동작을 가능하게 한다. 각 라운드가 끝날 때마다 선수들은 스퀘어에 있는 것만으로도 점수를 획득하며, 경우에 따라서는 과반수 이상의 점수를 획득하기도 한다. 여러분은 항상 균형감을 유지해야 합니다: 여러분은 카드를 주로 모든 장소에 도달하기 위해 사용할 것인가, 아니면 경쟁사의 압박으로부터 방어하기 위해 가장 높은 카드를 유지할 것인가? 당신은 그 6가 카드를 그의 움직임 가치를 위해 쓸 건가요, 아니면 그의 캐릭터의 특별한 행동을 위해 쓸 건가요?
2007년 10월 개봉.
2007년 11월 스페인 카탈루냐 토나에서 열린 제6회 게임 제작 공모전 수상작이다.
PatimPatamPatum is a special majorities game whose scenario is the popular and traditional festival of "La Patum" in the Catalan city of Berga, near the Pyrenees, recently declared "Masterpiece of the Oral and Intangible Heritage of Humanity" by the UNESCO. The game does not intend to faithfully reproduce the festival, but just be a funny competition among the players grasping some of the feeling of the festival.
Each player represents a group of patumaires (i.e. those participating in the festival) and he or she should lead his or her patumaires through the old city streets, trying to reach the special squares where the festival is held. The final aim of the players is to gather the maximum number of patumaires in these squares at the end of each round. But there is a problem: the squares are pretty small and there is no room for everybody. If the squares are full you'll have to manage as best as you can in order to throw out some competitor, while trying to keep there your own patumaires. To help you in this task you should use wisely the various cards and popular characters of the festival: some ones will help you in reaching the squares, some others will help you in defending yourself from the other players' pushes.
The game has three rounds and each player can use his cards to move the patumaires as well as the character cards, which allows some special (and sort of magical) action. At the end of each round the players obtain points by their mere presence in the squares and, in some cases, even more points by having a majority there. You'll have to maintain always an equilibrium in your cards: will you spend your cards mainly for trying to reach all the places or better keep the highest card for defending against your competitor's pushes? Will you spend that 6-valued card for his movement value or for his character's special action?
Released October 2007.
Winner of the 6th Game Creation Contest Award at the Fira JocJoc in Tona, Catalonia, Spain (November 2007).
Each player represents a group of patumaires (i.e. those participating in the festival) and he or she should lead his or her patumaires through the old city streets, trying to reach the special squares where the festival is held. The final aim of the players is to gather the maximum number of patumaires in these squares at the end of each round. But there is a problem: the squares are pretty small and there is no room for everybody. If the squares are full you'll have to manage as best as you can in order to throw out some competitor, while trying to keep there your own patumaires. To help you in this task you should use wisely the various cards and popular characters of the festival: some ones will help you in reaching the squares, some others will help you in defending yourself from the other players' pushes.
The game has three rounds and each player can use his cards to move the patumaires as well as the character cards, which allows some special (and sort of magical) action. At the end of each round the players obtain points by their mere presence in the squares and, in some cases, even more points by having a majority there. You'll have to maintain always an equilibrium in your cards: will you spend your cards mainly for trying to reach all the places or better keep the highest card for defending against your competitor's pushes? Will you spend that 6-valued card for his movement value or for his character's special action?
Released October 2007.
Winner of the 6th Game Creation Contest Award at the Fira JocJoc in Tona, Catalonia, Spain (November 2007).
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
499
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18