-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
4-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
John Heffernan
-
아티스트
A'ang Sulistiawan
-
인원
게임 소개
글래스 알리바이에서는 범죄 용의자 역할이나 해결하려는 형사 역할을 맡죠 각 게임은 형사가 범죄를 꾸미고 다른 플레이어들을 고발하는 것으로 시작된다. 끝까지 누가 죄를 지었는지 아무도 모르고, 선수가 범인이 되지 않기 위해서는 변명과 관계, 알리바이를 꾸며야 한다.
형사는 용의자들에게 누가 그랬는지 진상을 밝히기 위해 질문을 던진다. 용의자들은 자신의 이야기에 모순되지 않고 형사의 관심을 끌지 않도록 하면서 스스로 생각을 해야 한다.
용의자가 이상하거나 일관성이 없는 말을 해 탐정의 시선을 끌면 알리비스처럼 손에서 카드를 꺼내 들 수 있다. 이 카드들은 그들의 이야기를 굳히고 형사의 의심을 줄여주는 확실한 증거 역할을 한다.
용의자들은 또한 이 카드들을 공격적으로 사용할 수 있는데, 다른 용의자들이 수상한 행동을 한다고 비난하고 형사의 시선을 그들 자신에게서 돌리게 한다. 우연히 범죄 현장에 자신을 배치하지 않도록 주의하세요!
—디자이너의 설명
형사는 용의자들에게 누가 그랬는지 진상을 밝히기 위해 질문을 던진다. 용의자들은 자신의 이야기에 모순되지 않고 형사의 관심을 끌지 않도록 하면서 스스로 생각을 해야 한다.
용의자가 이상하거나 일관성이 없는 말을 해 탐정의 시선을 끌면 알리비스처럼 손에서 카드를 꺼내 들 수 있다. 이 카드들은 그들의 이야기를 굳히고 형사의 의심을 줄여주는 확실한 증거 역할을 한다.
용의자들은 또한 이 카드들을 공격적으로 사용할 수 있는데, 다른 용의자들이 수상한 행동을 한다고 비난하고 형사의 시선을 그들 자신에게서 돌리게 한다. 우연히 범죄 현장에 자신을 배치하지 않도록 주의하세요!
—디자이너의 설명
In Glass Alibi, you either play as a Suspect in a crime or as the Detective trying to solve it. Each game starts with the Detective making up a crime and accusing the other players of committing it. No one knows who is guilty until the very end, and players have to make up excuses, relationships and alibis in order to not become the criminal.
The Detective asks the suspects questions so they can get to the bottom of who-done-it. Suspects have to think on their feet, while making sure they don't contradict their own narrative and attract the Detective's attention.
When Suspects draw the attention of the Detective by saying something strange or inconsistent, they can play cards from their hand as Alibis. These cards act as hard-evidence, solidifying their story and diminishing the Detective's suspicions.
Suspects can also use these cards offensively, accusing other Suspects of acting suspiciously, and turning the gaze of the Detective away from themselves. Just watch out you don't accidentally place yourself at the scene of the crime!
—description from the designer
The Detective asks the suspects questions so they can get to the bottom of who-done-it. Suspects have to think on their feet, while making sure they don't contradict their own narrative and attract the Detective's attention.
When Suspects draw the attention of the Detective by saying something strange or inconsistent, they can play cards from their hand as Alibis. These cards act as hard-evidence, solidifying their story and diminishing the Detective's suspicions.
Suspects can also use these cards offensively, accusing other Suspects of acting suspiciously, and turning the gaze of the Detective away from themselves. Just watch out you don't accidentally place yourself at the scene of the crime!
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
530
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
341
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18