-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
9.5Circuit de la Sarthe LeMans (fan expansion for Formula D(é)) (2016) -
-
인원
2-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-1440 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Rasmus Dam Bonnesen
-
아티스트
-
인원
게임 소개
지구력 레이싱을 하고 싶다면, 르만이 경주할 대상이다. 이 트랙은 최종 버전을 받기 전에 3년 동안 테스트를 거쳤습니다.
규칙:
르망 24시간 규칙
르망 룰스
27개의 마모 포인트와 렌치 없음.
피트: 피트 내 최대 4단 기어는 입구에서 출구까지입니다.
엔진 1-2(1인치 습식)
섀시 1-3(젖은 상태 1-5)
서스펜션 1-5(1-7인치 습식)
LMP와 GT를 모두 사용하여 주행할 경우 GT는 6단 기어를 사용할 수 없으며 모든 행정에서 -1을 가집니다(4단 기어의 12는 11).
주사위 굴리기 및 오버슈팅
서스펜션, 엔진 또는 차체의 마지막 마모 지점을 사용할 경우 최대 4개의 기어가 있습니다. 한 개를 더 잃으면 기어가 총 3개밖에 안 된다. 저단 기어는 마이너스 마모 지점과 같으며, 자동차/콕핏에서 마모 지점을 얻기 전에 먼저 마모를 쌓아야 합니다. 엔진, 차체 및 서스펜션 롤이 모두 쌓입니다.
타이어를 다 쓰고 빙글빙글 돌면 1단 기어에서 출발해요. 다시 오버슈트를 하면 기어 속도가 느려집니다(예: 최대 4). 타이어는 자동으로 교체되므로 구덩이에서 수리할 필요가 없습니다.
피트:
렌치 키 대신 구덩이에서 한 바퀴 이상 앉아 아래 그림과 같이 다시 착용해야 하는 각 마모 지점에 대해 스트로크를 잃습니다. 그 결과, 당신은 3타 이상 앉아 3개의 마모 포인트를 얻을 수 있습니다.
하드타이어와 레인타이어만 이용 가능하고, 빨리 피트스톱을 할 방법이 없다. 구덩이에 들어가면 타이어만 생겨요.
스트로크 1회 시트는 다음 중 하나를 제공할 수 있습니다.
브레이크 2개
기어/연료 2개
본문 1개
엔진 1개
1 서스펜션
파란색 플래그:
예를 들어 파편 등으로 인해 랩핑된 차 자체를 위험하게 하지 않는다면 랩핑된 차는 코너를 도는 가장 긴 경로가 자유로워지도록 양보해야 한다.
길게 보면, 랩핑된 차는 이물질이 없는 한 바깥 차선에 위치해야 하는데, 이 경우 차는 그 차선에 착지하여 자체 경주를 위태롭게 한다.
마지막 사고가 발생한 곳부터 파편이 제거되고 매 세 번째 파편이 제거됩니다. 이물질 두 조각이 같은 높이에 있을 경우 어떤 차가 먼저 주행하고 있는지 판단하기 위한 원칙을 적용한다. 다음 차례에서 가장 가까운 사람.
원래 디자이너가 승인하지 않은 보드 디자인은 게임플레이를 보장할 수 없습니다.
규칙:
르망 24시간 규칙
르망 룰스
27개의 마모 포인트와 렌치 없음.
피트: 피트 내 최대 4단 기어는 입구에서 출구까지입니다.
엔진 1-2(1인치 습식)
섀시 1-3(젖은 상태 1-5)
서스펜션 1-5(1-7인치 습식)
LMP와 GT를 모두 사용하여 주행할 경우 GT는 6단 기어를 사용할 수 없으며 모든 행정에서 -1을 가집니다(4단 기어의 12는 11).
주사위 굴리기 및 오버슈팅
서스펜션, 엔진 또는 차체의 마지막 마모 지점을 사용할 경우 최대 4개의 기어가 있습니다. 한 개를 더 잃으면 기어가 총 3개밖에 안 된다. 저단 기어는 마이너스 마모 지점과 같으며, 자동차/콕핏에서 마모 지점을 얻기 전에 먼저 마모를 쌓아야 합니다. 엔진, 차체 및 서스펜션 롤이 모두 쌓입니다.
타이어를 다 쓰고 빙글빙글 돌면 1단 기어에서 출발해요. 다시 오버슈트를 하면 기어 속도가 느려집니다(예: 최대 4). 타이어는 자동으로 교체되므로 구덩이에서 수리할 필요가 없습니다.
피트:
렌치 키 대신 구덩이에서 한 바퀴 이상 앉아 아래 그림과 같이 다시 착용해야 하는 각 마모 지점에 대해 스트로크를 잃습니다. 그 결과, 당신은 3타 이상 앉아 3개의 마모 포인트를 얻을 수 있습니다.
하드타이어와 레인타이어만 이용 가능하고, 빨리 피트스톱을 할 방법이 없다. 구덩이에 들어가면 타이어만 생겨요.
스트로크 1회 시트는 다음 중 하나를 제공할 수 있습니다.
브레이크 2개
기어/연료 2개
본문 1개
엔진 1개
1 서스펜션
파란색 플래그:
예를 들어 파편 등으로 인해 랩핑된 차 자체를 위험하게 하지 않는다면 랩핑된 차는 코너를 도는 가장 긴 경로가 자유로워지도록 양보해야 한다.
길게 보면, 랩핑된 차는 이물질이 없는 한 바깥 차선에 위치해야 하는데, 이 경우 차는 그 차선에 착지하여 자체 경주를 위태롭게 한다.
마지막 사고가 발생한 곳부터 파편이 제거되고 매 세 번째 파편이 제거됩니다. 이물질 두 조각이 같은 높이에 있을 경우 어떤 차가 먼저 주행하고 있는지 판단하기 위한 원칙을 적용한다. 다음 차례에서 가장 가까운 사람.
원래 디자이너가 승인하지 않은 보드 디자인은 게임플레이를 보장할 수 없습니다.
If you wanna do endurance racing, LeMans is the thing to race at. This track has been tested for 3 years before it has received its final version.
Rules:
Le Mans 24-hour rules
Le Mans Rules
27 wear points and no wrenches.
Pit: Max 4th gear in the pit, from the entrance to exit.
Engine 1-2 (1 in wet)
Chassis 1-3 (1-5 in wet)
Suspension 1-5 (1-7 in wet)
If you drive with both LMP and GT, the GT cannot use 6th gears and has -1 on all strokes (so a 12 on 4th gears is 11)
Dice roll and overshooting
If the last wear points in the suspension, engine, or body are used, there is a maximum of four gears. If you lose one more, you can only have a total of three gears. Lower gears equate to minus wear points, which must first be built up before you can obtain wear points back in your car/cockpit. The engine, body, and suspension roll all build up.
You start from 1 gear if you use all of your tires and spin around. If you overshoot again, you go a gear down (e.g., max 4), and so on. The tires are automatically replaced, thus this does not need to be repaired in the pit.
Pit:
Instead of wrench keys, you sit over a lap in the pit and lose a stroke for each wear point you must have again, as seen below. As a result, you can sit three strokes over to score three wear points.
Only hard tires and rain tires are available, and there is no way to make a quick pit stop. When you enter the pit, you only gain tires.
1 sit over of a stroke can provide one of the following.
2 Brakes
2 Gears / Fuel
1 Body
1 Engine
1 Suspension
Blue flag:
The lapped car must yield so that the longest route around a corner is free, if it does not endanger the lapped car itself, for example, due to debris.
On the long side, the lapped car must be positioned in an outer lane unless there is debris, in which case the car jeopardizes its own race by landing on it.
Debris is removed starting from where the last accident happened and every third debris is removed. If two pieces of debris are at the same height, apply the principles for determining which car is driving first. The one closest to the following turn.
Board design, haven't been approved by the original designer, and Asmodee can't therefor guarantee gameplay.
Rules:
Le Mans 24-hour rules
Le Mans Rules
27 wear points and no wrenches.
Pit: Max 4th gear in the pit, from the entrance to exit.
Engine 1-2 (1 in wet)
Chassis 1-3 (1-5 in wet)
Suspension 1-5 (1-7 in wet)
If you drive with both LMP and GT, the GT cannot use 6th gears and has -1 on all strokes (so a 12 on 4th gears is 11)
Dice roll and overshooting
If the last wear points in the suspension, engine, or body are used, there is a maximum of four gears. If you lose one more, you can only have a total of three gears. Lower gears equate to minus wear points, which must first be built up before you can obtain wear points back in your car/cockpit. The engine, body, and suspension roll all build up.
You start from 1 gear if you use all of your tires and spin around. If you overshoot again, you go a gear down (e.g., max 4), and so on. The tires are automatically replaced, thus this does not need to be repaired in the pit.
Pit:
Instead of wrench keys, you sit over a lap in the pit and lose a stroke for each wear point you must have again, as seen below. As a result, you can sit three strokes over to score three wear points.
Only hard tires and rain tires are available, and there is no way to make a quick pit stop. When you enter the pit, you only gain tires.
1 sit over of a stroke can provide one of the following.
2 Brakes
2 Gears / Fuel
1 Body
1 Engine
1 Suspension
Blue flag:
The lapped car must yield so that the longest route around a corner is free, if it does not endanger the lapped car itself, for example, due to debris.
On the long side, the lapped car must be positioned in an outer lane unless there is debris, in which case the car jeopardizes its own race by landing on it.
Debris is removed starting from where the last accident happened and every third debris is removed. If two pieces of debris are at the same height, apply the principles for determining which car is driving first. The one closest to the following turn.
Board design, haven't been approved by the original designer, and Asmodee can't therefor guarantee gameplay.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
509
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18