-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Michael Schneider II
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Seven Years는 단순하고 효율적으로 설계된 전쟁 게임이다.
핵심은 2테이블 엔진, 유닛의 5가지 상태 정의, 번거로운 것부터 거의 나폴레옹에 가까운 것까지 확장 가능한 유연한 명령 시스템, 그리고 대부분의 일반적인 규칙 집합보다 더 유동적인 게임 순서를 유지하는 것이다.
여단급으로 운용되는 동안, 그것은 부대의 전반적인 행동과 미미한 관리의 균형을 유지하기 위해 설계되었다.
제 취향으로는 소위 “frontion of battle”라고 불리는 것이 플레이어를 멈추거나 완전히 대체하지 않는 한 좋은 것입니다. 게임 시스템은 또한 약간의 기동 공간을 제공한다.
이 군인들이 일상적으로 노출되었던 규율을 믿고 훈련합시다.
—출판사의 설명
핵심은 2테이블 엔진, 유닛의 5가지 상태 정의, 번거로운 것부터 거의 나폴레옹에 가까운 것까지 확장 가능한 유연한 명령 시스템, 그리고 대부분의 일반적인 규칙 집합보다 더 유동적인 게임 순서를 유지하는 것이다.
여단급으로 운용되는 동안, 그것은 부대의 전반적인 행동과 미미한 관리의 균형을 유지하기 위해 설계되었다.
제 취향으로는 소위 “frontion of battle”라고 불리는 것이 플레이어를 멈추거나 완전히 대체하지 않는 한 좋은 것입니다. 게임 시스템은 또한 약간의 기동 공간을 제공한다.
이 군인들이 일상적으로 노출되었던 규율을 믿고 훈련합시다.
—출판사의 설명
Seven Years is a war game designed to be simple and efficient.
At the core are: a two-table engine, the five status definition of units, a flexible command system that can span from cumbersome to almost Napoleonic and last not least a more fluid game sequence, than most common rule sets can provide.
While operating at brigade level, it is designed to keep a balance of overall action versus micro management of the troops.
For my taste, so called “friction of battle” is a good thing as long as it doesn‘t bring all action to halt or replaces the player entirely. The game system also gives a bit room to manoeuvre.
Let us trust in the discipline and drill these soldiers were exposed to on a daily basis.
—description from the publisher
At the core are: a two-table engine, the five status definition of units, a flexible command system that can span from cumbersome to almost Napoleonic and last not least a more fluid game sequence, than most common rule sets can provide.
While operating at brigade level, it is designed to keep a balance of overall action versus micro management of the troops.
For my taste, so called “friction of battle” is a good thing as long as it doesn‘t bring all action to halt or replaces the player entirely. The game system also gives a bit room to manoeuvre.
Let us trust in the discipline and drill these soldiers were exposed to on a daily basis.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
503
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18