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BGG랭킹
BGG전체 : 10159
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.71 / 5
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디자이너
Matthew Thredgold
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아티스트
-
인원
게임 소개
키이토스는 새롭고 단순한 규칙과 깊고 새로운 게임 플레이를 가진 빠른 템포의 카드 기반 워드 게임입니다. 당신은 손에 있는 글자로 단어를 만들 수 있는가, 그리고 어떤 글자가 당신의 상대편에게 있을 수도 없을 수도 있는가?
플레이어는 한 글자를 재생하고 목표 단어를 말하는 것으로 시작합니다. 그런 다음 다음 플레이어들은 가능하면 다음 글자를 재생하거나, 계속 할 수 없는 경우 동적으로 대상 단어를 변경하여 대상 단어를 만든다. 당신의 말은 긍정적인 점으로 끝날 수 있는가, 아니면 상대방이 경기를 할 수 없도록 함정에 빠뜨리고, 부정적인 점으로 끝나지 않은 단어를 집어내도록 강요할 수 있는가? 영리함으로 선수를 능가할 수 있나요? 상대가 당신의 말을 대신 끝내면 감사하다는 뜻의 핀란드어인 “Kiitos”라고 말해요.
규칙이 게임이 진행됨에 따라 동적으로 바뀌며 게임 플레이는 왼쪽에서 오른쪽으로 단어를 만드는 키이토스와 양쪽 끝에 단어를 만드는 슈퍼 키이토스의 두 가지 모드 사이에서 전환된다. 의심스러운 말은 도전할 수 있다. 당신이 상대방을 문제없이 지나칠 수 있다면 가짜 단어는 괜찮습니다. 키이토스는 다른 게임처럼 사전을 테스트합니다.
다소 추리력과 허풍이 있는 일종의 트릭 테이킹 게임 같은 느낌의 단어 게임입니다. 때로는 측면적인 사고와 영리한 전략 수립이 보상을 받기도 한다. 행운은 당신의 전략을 좌우할 수 있습니다. 대상 단어는 한 손에서만 5번 이상 변경될 수 있습니다.
—디자이너의 설명
플레이어는 한 글자를 재생하고 목표 단어를 말하는 것으로 시작합니다. 그런 다음 다음 플레이어들은 가능하면 다음 글자를 재생하거나, 계속 할 수 없는 경우 동적으로 대상 단어를 변경하여 대상 단어를 만든다. 당신의 말은 긍정적인 점으로 끝날 수 있는가, 아니면 상대방이 경기를 할 수 없도록 함정에 빠뜨리고, 부정적인 점으로 끝나지 않은 단어를 집어내도록 강요할 수 있는가? 영리함으로 선수를 능가할 수 있나요? 상대가 당신의 말을 대신 끝내면 감사하다는 뜻의 핀란드어인 “Kiitos”라고 말해요.
규칙이 게임이 진행됨에 따라 동적으로 바뀌며 게임 플레이는 왼쪽에서 오른쪽으로 단어를 만드는 키이토스와 양쪽 끝에 단어를 만드는 슈퍼 키이토스의 두 가지 모드 사이에서 전환된다. 의심스러운 말은 도전할 수 있다. 당신이 상대방을 문제없이 지나칠 수 있다면 가짜 단어는 괜찮습니다. 키이토스는 다른 게임처럼 사전을 테스트합니다.
다소 추리력과 허풍이 있는 일종의 트릭 테이킹 게임 같은 느낌의 단어 게임입니다. 때로는 측면적인 사고와 영리한 전략 수립이 보상을 받기도 한다. 행운은 당신의 전략을 좌우할 수 있습니다. 대상 단어는 한 손에서만 5번 이상 변경될 수 있습니다.
—디자이너의 설명
Kiitos is a fast-tempo, card-based word game with novel, simple rules and deep, emergent game play. Can you make a word with the letters in your hand, and what letters that may or may not be in your opponents’?
Players start by playing one letter of a word and saying a target word. Then subsequent players build up the target word, either playing the next letter if they can, or by changing the target word dynamically if it can’t be continued. Can your word be finished for positive points, or can you trap your opponent into not being able to play and force them to pick up the unfinished word for negative points? Can you outwit your player with cleverness? If your opponent finishes your word for you say “Kiitos”, the Finnish word for thank-you.
The rules change dynamically as the game is played and the game play switches between two modes: Kiitos which builds up words from left to right, and Super-Kiitos which builds up words at either end. Dubious words can be challenged. Fake words are OK if you can get them past your opponent unchallenged. Kiitos edge-case tests the dictionary like no other game.
It’s a word game that feels somewhat like a trick-taking game, with a bit of deduction and bluffing. Lateral thinking and clever strategising are rewarded, sometimes. Luck can make or break your strategies. The target word can change 5 or more times just in the one hand.
—description from the designer
Players start by playing one letter of a word and saying a target word. Then subsequent players build up the target word, either playing the next letter if they can, or by changing the target word dynamically if it can’t be continued. Can your word be finished for positive points, or can you trap your opponent into not being able to play and force them to pick up the unfinished word for negative points? Can you outwit your player with cleverness? If your opponent finishes your word for you say “Kiitos”, the Finnish word for thank-you.
The rules change dynamically as the game is played and the game play switches between two modes: Kiitos which builds up words from left to right, and Super-Kiitos which builds up words at either end. Dubious words can be challenged. Fake words are OK if you can get them past your opponent unchallenged. Kiitos edge-case tests the dictionary like no other game.
It’s a word game that feels somewhat like a trick-taking game, with a bit of deduction and bluffing. Lateral thinking and clever strategising are rewarded, sometimes. Luck can make or break your strategies. The target word can change 5 or more times just in the one hand.
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