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"Auf die Plätze" ... unser Chemnitz-Spiel (1999)
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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    45-45 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

  • 디자이너

    Christoph Cantzler, J. Peter Lemcke, Helga Lemcke-Knoll

  • 아티스트

게임 소개

이 게임의 목적은 켐니츠의 명소를 차지하여 가장 많은 점수를 얻는 것이다.

출발한 플레이어가 위치 카드를 뽑아 해당 위치에 놓습니다. 이것은 모두를 위한 시작 장소입니다. 첫 번째 턴에서는 출발지에서 출발하여 한 위치(시계)로 이동한다. 누군가 움직일 때마다, 한 장소에 도달해야 합니다.

한 방향(가장 짧은 경로)으로만 이동할 수 있습니다(측면, 전진 또는 대각선 방향입니다. 칩이 각 타일 안에 들어갑니다. 이는 대상 위치에도 적용됩니다. 각 경로마다 최대 6개의 칩을 사용할 수 있습니다. 이미 사용된 타일은 건너뛸 수 있지만 한 위치 또는 여러 개의 사용된 타일은 건너뛸 수 없습니다. 각 위치마다 최대 4개의 칩(소유 또는 외산)이 허용되지만 한 번에 1개만 허용됩니다. 위치를 점유한 후 현재 플레이어는 위치 카드를 뽑고 경매에 부칠 필요가 없다.

칩이 계산대에 지불되고 카드는 경매에 부쳐진다. 최대 6개의 칩을 제공할 수 있습니다. 누군가 6개의 칩을 제공하면 경매는 즉시 중단된다. 경매된 로케이션 카드는 다음 라운드부터 사용할 수 있습니다. 두 번째 턴부터 각 선수는 다음을 선택할 수 있다. 걷거나 경매하거나 "cap"를 인용하세요. 즉, 하나의 위치 카드가 해당 위치 또는 다른 위치에 배치됩니다. 캡을 씌울 때 위치 카드에 아래에 있는 만큼의 칩을 넣을 수 있습니다. "caped" 위치가 잠겨 있습니다.

"i" 와일드 카드는 "cap" 선택한 위치인 "cap"에 사용할 수 있습니다.IHK" 와일드카드로 레지스터에서 자체 칩을 즉시 회수할 수 있습니다. 만약 그것이 전달되면, 수신하는 플레이어는 레지스터에서 자신의 모든 칩을 회수해야 한다. "i"와일드 카드를 뽑으면 "i-Chemnitz-Service"가 시작 장소가 됩니다. 주변의 모든 타일이 이미 점유되어 있기 때문에 시작 위치에서 더 이상 출발할 수 없을 때 다른 위치 카드가 시작 위치로 그려집니다. 칩이 떨어지면 게임이 끝납니다.

점수 매기기: 칩이 하나 이상 있는 타일만 점수가 매겨집니다. 올바른 "캡"타일의 경우 모든 칩이 해당 인력에 대해 계산됩니다. 잘못된 "캡"타일의 경우 "캡"인 사람의 칩만 카운트되며 플레이어가 위치 타일 아래에 적어도 하나의 칩이 있을 경우에만 카운트됩니다. 다른 칩들은 다 없어졌어요. 게임을 시작하기 전에 적어둔 장소들을 일치시킴으로써 특별한 점수를 얻을 수 있습니다.
The aim of this game is to occupy sights (places) of Chemnitz and get the most points.

The starting player draws a location card and places it at the corresponding location. This marks the start location for everyone. Everyone moves to a location (sight) during the first turn starting from the start location. Every time someone moves, a location has to be reached.

Movements are allowed in one direction only (shortest path): to the side, forwards, or diagonal. A chip gets placed in each tile. This applies to the target location as well. For each path up to six chips can be used. An already occupied tile can be skipped, but not a location or multiple occupied tiles. For each location up to 4 chips (own or foreign) are allowed, but only one per turn. After occupying a location the current player can (but does not have to) draw a location card and auction it.

A chip gets payed to the register and the card is auctioned. Up to 6 chips can be offered. If somebody offers six chips, the auction stop immediately. An auctioned location card can be used starting with the next round. Starting with the second turn, each player can choose: Either walk and auction or "cap". This means that one location card is placed on the corresponding location, or another location. When capping, you can place as much chips on the location card as there are beneath it. A "capped" location is locked.

The "i" wild card can be used to either "cap" a chosen location, the "IHK" wild card to get the own chips back from the register immediately. If it is passed on, the receiving player has to take back all of its own chips from the register. If the "i" wild card is drawn, the "i-Chemnitz-Service" will be the start location. When starting from the start location is not possible any more, because all the tiles around it are occupied already, another location card gets drawn as the start location. The game ends when someone runs out of chips.

Scoring: Only "capped" tiles with at least one chip on it get scored. For correctly "capped" tiles all chips are counted for the corresponding person. For incorrectly "capped" tiles only chips of the "capping" person are counted, and only if the player has at least one chip beneath the location tile. All other chips are lost. Some special points can be gained by having matched places you wrote down before the start of the game.

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