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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Jonathan Leistiko
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아티스트
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인원
게임 소개
이 게임에는 5가지 슈트가 있습니다. 4개의 전통 정장 중 12개의 로얄 카드(J, Q, K)는 하나의 정장을 만든다. 나머지 카드(스페이드, 하트, 곤봉, 다이아몬드)는 나머지 4개의 슈트를 만든다.
패를 시작하는 경우 슈트 하나(S, H, C, D, Royal)의 카드를 하나 이상 플레이해야 합니다. 왼쪽으로 패스를 하세요.
놀이가 당신에게 지나갈 때, 당신은 패스하거나 놀 수 있습니다. 패스를 하면 왼쪽으로 패스를 하세요. 게임을 할 경우 가장 최근에 플레이한 카드보다 균일한 카드 세트를 플레이해야 합니다. 당신이 플레이하는 카드의 순위는 상관이 없지만, 당신이 플레이하는 카드의 수와 그들의 슈트는 관련이 있습니다.
적합 순위:
심장은 스페이드와 곤봉을 뜁니다. 곤봉은 하트와 다이아몬드를 두드린다. 다이아몬드는 곤봉과 왕실을 이긴다. 왕족들은 다이아몬드와 스페이드를 이겼습니다. 스페이드는 왕실과 심장을 이겼습니다.
가장 최근의 놀이가 하나의 하트였다면, 당신은 하나의 클럽, 하나의 스페이드, 또는 두 개의 하트를 할 수 있다. 플레이한 내용을 이기기 위해 필요한 것 이상을 플레이할 수 없습니다. 세 개 이상의 하트, 두 개 이상의 클럽 또는 스페이드를 플레이할 수 없습니다.
짧은 재생 예제:
앨리스는 두 개의 클럽을 치면서 손을 시작합니다. 밥은 세 개의 클럽을 한다. Cathy는 통과한다. 댄은 3개의 다이아몬드를 연주한다. 앨리스가 합격하다. 밥이 합격하다. 캐시는 세 명의 왕족 역할을 한다. 댄은 네 명의 왕족 역할을 한다. 앨리스는 네 개의 다이아몬드를 연주한다. 밥은 네 개의 클럽을 한다. 캐시는 네 개의 하트를 연주한다. 댄 패스. 앨리스는 다섯 개의 하트를 연주한다. 밥, 캐시, 댄이 모두 지나가고 앨리스가 손을 잡습니다.
만약 플레이가 당신에게 돌아가고 당신이 마지막으로 플레이한 선수라면, 당신은 Ewe totem을 얻고 플레이된 모든 카드는 당신의 Wool Pile에 거꾸로 간다. 당신은 당신의 점수에 1점 보너스를 받습니다. 손 끝났습니다.
모든 플레이어가 카드를 가지고 있을 경우, Ewe를 가지고 있는 플레이어의 왼쪽에 있는 플레이어가 다음 핸드로 출발합니다. 한 명 이상의 선수가 패색이 짙으면 라운드는 종료된다. 라운드가 끝날 때 카드를 가지고 있으면 카드를 손에 쥘 때마다 1점을 잃습니다. 라운드 종료 시 Ewe를 획득하면 2점 보너스를 획득합니다.
라운드가 끝나면, 울 파일 안에 있는 카드 수를 세고 점수 관리인에게 당신의 점수에 그것을 더하라고 하세요. 한 명 이상의 선수가 100점 이상을 획득하면 경기는 끝난다. 만약 게임이 끝나지 않았다면, 모든 카드를 모아서 섞으세요.
경기 종료 시 EWE를 획득하면 5점 보너스가 주어집니다.
패를 시작하는 경우 슈트 하나(S, H, C, D, Royal)의 카드를 하나 이상 플레이해야 합니다. 왼쪽으로 패스를 하세요.
놀이가 당신에게 지나갈 때, 당신은 패스하거나 놀 수 있습니다. 패스를 하면 왼쪽으로 패스를 하세요. 게임을 할 경우 가장 최근에 플레이한 카드보다 균일한 카드 세트를 플레이해야 합니다. 당신이 플레이하는 카드의 순위는 상관이 없지만, 당신이 플레이하는 카드의 수와 그들의 슈트는 관련이 있습니다.
적합 순위:
심장은 스페이드와 곤봉을 뜁니다. 곤봉은 하트와 다이아몬드를 두드린다. 다이아몬드는 곤봉과 왕실을 이긴다. 왕족들은 다이아몬드와 스페이드를 이겼습니다. 스페이드는 왕실과 심장을 이겼습니다.
가장 최근의 놀이가 하나의 하트였다면, 당신은 하나의 클럽, 하나의 스페이드, 또는 두 개의 하트를 할 수 있다. 플레이한 내용을 이기기 위해 필요한 것 이상을 플레이할 수 없습니다. 세 개 이상의 하트, 두 개 이상의 클럽 또는 스페이드를 플레이할 수 없습니다.
짧은 재생 예제:
앨리스는 두 개의 클럽을 치면서 손을 시작합니다. 밥은 세 개의 클럽을 한다. Cathy는 통과한다. 댄은 3개의 다이아몬드를 연주한다. 앨리스가 합격하다. 밥이 합격하다. 캐시는 세 명의 왕족 역할을 한다. 댄은 네 명의 왕족 역할을 한다. 앨리스는 네 개의 다이아몬드를 연주한다. 밥은 네 개의 클럽을 한다. 캐시는 네 개의 하트를 연주한다. 댄 패스. 앨리스는 다섯 개의 하트를 연주한다. 밥, 캐시, 댄이 모두 지나가고 앨리스가 손을 잡습니다.
만약 플레이가 당신에게 돌아가고 당신이 마지막으로 플레이한 선수라면, 당신은 Ewe totem을 얻고 플레이된 모든 카드는 당신의 Wool Pile에 거꾸로 간다. 당신은 당신의 점수에 1점 보너스를 받습니다. 손 끝났습니다.
모든 플레이어가 카드를 가지고 있을 경우, Ewe를 가지고 있는 플레이어의 왼쪽에 있는 플레이어가 다음 핸드로 출발합니다. 한 명 이상의 선수가 패색이 짙으면 라운드는 종료된다. 라운드가 끝날 때 카드를 가지고 있으면 카드를 손에 쥘 때마다 1점을 잃습니다. 라운드 종료 시 Ewe를 획득하면 2점 보너스를 획득합니다.
라운드가 끝나면, 울 파일 안에 있는 카드 수를 세고 점수 관리인에게 당신의 점수에 그것을 더하라고 하세요. 한 명 이상의 선수가 100점 이상을 획득하면 경기는 끝난다. 만약 게임이 끝나지 않았다면, 모든 카드를 모아서 섞으세요.
경기 종료 시 EWE를 획득하면 5점 보너스가 주어집니다.
There are five suits in this game: The 12 royal cards (J, Q, K) of all four traditional suits make one suit; they don’t count for their normal suits. The remaining cards in the other suits (A to 10 in spades, hearts, clubs, and diamonds) make the other four suits.
If you’re starting a hand, you must play one or more cards of only one suit (S, H, C, D, royals). Play passes to your left.
When play passes to you, you may pass or play. If you pass, play passes to your left. If you play, you must play a homogeneous set of cards that beats what was most recently played. The rank of the card you play is irrelevant, but the number of cards you play and their suit is relevant.
Suit Ranking:
Hearts beat spades and clubs. Clubs beat hearts and diamonds. Diamonds beat clubs and royals. Royals beat diamonds and spades. Spades beat royals and hearts.
If the most recent play was one heart, you can play one club, or one spade, or two hearts. You can not play more than what you need to beat what was played; you can’t play three or more hearts or two or more clubs or spades.
Short play example:
Alice starts a hand by playing two clubs. Bob plays three clubs. Cathy passes. Dan plays three diamonds. Alice passes. Bob passes. Cathy plays three royals. Dan plays four royals. Alice plays four diamonds. Bob plays four clubs. Cathy plays four hearts. Dan passes. Alice plays five hearts. Bob, Cathy, and Dan all pass and Alice takes the hand.
If play passes back to you and you were the last player to play, you get the ewe totem and all of the cards played go face-down into your Wool Pile. You get a one-point bonus to your score. The hand is over.
If all players have cards left in hand, the player to the left of the player with the ewe starts the next hand. If at least one player is out of cards the round is over. If you have cards in hand at the end of a round, you lose one point for every card in your hand. If you have the ewe at the end of a round, you get a two-point bonus to your score.
If the round is over, count the number of cards in your Wool Pile and have the scorekeeper add that to your score. If one or more players have 100 points or more, the game is over. If the game is not over, collect and shuffle all of the cards.
If you have the ewe at the end of the game, you get a 5-point bonus to your score.
If you’re starting a hand, you must play one or more cards of only one suit (S, H, C, D, royals). Play passes to your left.
When play passes to you, you may pass or play. If you pass, play passes to your left. If you play, you must play a homogeneous set of cards that beats what was most recently played. The rank of the card you play is irrelevant, but the number of cards you play and their suit is relevant.
Suit Ranking:
Hearts beat spades and clubs. Clubs beat hearts and diamonds. Diamonds beat clubs and royals. Royals beat diamonds and spades. Spades beat royals and hearts.
If the most recent play was one heart, you can play one club, or one spade, or two hearts. You can not play more than what you need to beat what was played; you can’t play three or more hearts or two or more clubs or spades.
Short play example:
Alice starts a hand by playing two clubs. Bob plays three clubs. Cathy passes. Dan plays three diamonds. Alice passes. Bob passes. Cathy plays three royals. Dan plays four royals. Alice plays four diamonds. Bob plays four clubs. Cathy plays four hearts. Dan passes. Alice plays five hearts. Bob, Cathy, and Dan all pass and Alice takes the hand.
If play passes back to you and you were the last player to play, you get the ewe totem and all of the cards played go face-down into your Wool Pile. You get a one-point bonus to your score. The hand is over.
If all players have cards left in hand, the player to the left of the player with the ewe starts the next hand. If at least one player is out of cards the round is over. If you have cards in hand at the end of a round, you lose one point for every card in your hand. If you have the ewe at the end of a round, you get a two-point bonus to your score.
If the round is over, count the number of cards in your Wool Pile and have the scorekeeper add that to your score. If one or more players have 100 points or more, the game is over. If the game is not over, collect and shuffle all of the cards.
If you have the ewe at the end of the game, you get a 5-point bonus to your score.
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