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BGG전체 : 0
7Father Tilly: Wargame Rules for the Thirty Years War (2009) -
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-360 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Stephen Danes
-
아티스트
-
인원
게임 소개
틸리 신부(Father Tilly)는 30년 전쟁의 전투를 다시 치르기 위해 고안된 일련의 워게임 규칙이다.
이 규칙은 25/28mm 몸집을 가진 플레이어들을 대상으로 소규모 접전을 벌인다.
이 메커니즘은 빠르고 간단하며 플레이어가 규칙을 거의 무시하지 않고 슈팅이나 난투극을 빠르게 해결할 수 있다.
규칙 체계 외에도 플레이어들이 테이블 위의 동작을 보완하기 위해 사용하는 카드 또는 "war-tokens"가 있다. 이 토큰을 능숙하게 사용하면 플레이어가 게임 플레이에 더 많은 영향을 미칠 수 있지만 위험 요소도 있다. "war-tokens"를 사용하는 것의 장점은 (그들이 소개하는 순수한 재미 수준 이외의) 더 많은 예기치 못한 무작위적인 사건들이 추가되는 긴 규칙으로 게임 메카니즘을 방해하지 않고 발생할 수 있다는 것이다.
틸리 신부의 규칙 외에도 여러 부록 중 첫 번째 규칙이 있다.
보헤미아의 반란은 전쟁 초기 단계에 해당하는 것으로, 군 명부, 장군 프로필, 백산 전투 시나리오, 그리고 전쟁-토큰 전쟁 등을 포함한다.
틸리 신부를 쓸 때 나의 목표는 수백 년의 유럽 전쟁을 포괄하는 일반적인 규칙을 만드는 것이 아니라 30년 전쟁이라고 알려진 매혹적이고, 놀랍도록 다양하고, 잔혹한 분쟁에 초점을 맞추는 것이었다.
—출판사의 설명
이 규칙은 25/28mm 몸집을 가진 플레이어들을 대상으로 소규모 접전을 벌인다.
이 메커니즘은 빠르고 간단하며 플레이어가 규칙을 거의 무시하지 않고 슈팅이나 난투극을 빠르게 해결할 수 있다.
규칙 체계 외에도 플레이어들이 테이블 위의 동작을 보완하기 위해 사용하는 카드 또는 "war-tokens"가 있다. 이 토큰을 능숙하게 사용하면 플레이어가 게임 플레이에 더 많은 영향을 미칠 수 있지만 위험 요소도 있다. "war-tokens"를 사용하는 것의 장점은 (그들이 소개하는 순수한 재미 수준 이외의) 더 많은 예기치 못한 무작위적인 사건들이 추가되는 긴 규칙으로 게임 메카니즘을 방해하지 않고 발생할 수 있다는 것이다.
틸리 신부의 규칙 외에도 여러 부록 중 첫 번째 규칙이 있다.
보헤미아의 반란은 전쟁 초기 단계에 해당하는 것으로, 군 명부, 장군 프로필, 백산 전투 시나리오, 그리고 전쟁-토큰 전쟁 등을 포함한다.
틸리 신부를 쓸 때 나의 목표는 수백 년의 유럽 전쟁을 포괄하는 일반적인 규칙을 만드는 것이 아니라 30년 전쟁이라고 알려진 매혹적이고, 놀랍도록 다양하고, 잔혹한 분쟁에 초점을 맞추는 것이었다.
—출판사의 설명
Father Tilly is a set of wargames rules designed to re-fight the battles of the Thirty Years War.
The rules are aimed at players with 25/28mm figures to fight both small scale encounters all the way up to larger battles.
The mechanics are fast and simple and allow players to quickly resolve shooting or melee with hardly a glance back to the rules.
In addition to the rules system there are a number of cards or "war-tokens" that players use to complement the action on the table. The skilled use of these tokens allow players to further influence the game play but they also introduce an element of risk: powder explosions, drunken generals, mutinies and looting soldiers are all hazards that players have to face. The advantage of using the "war-tokens" (other than the sheer level of fun that they introduce) is that they allow some of the more unforeseen and random events to occur without clogging up the game mechanics with added lengthy rules.
In addition to the Father Tilly rules comes the first of several supplements:
The Bohemian Revolt covers the early stages of the war and includes army lists, generals profiles, a Battle of White Mountain scenario and additional "war-tokens" specifically designed for this early period.
My aim when writing Father Tilly was not to create a generic set of "pike & shot" rules that covers hundreds of years of European warfare but to concentrate specifically on the fascinating, surprisingly varied and brutal conflict known as the Thirty Years War.
—description from the publisher
The rules are aimed at players with 25/28mm figures to fight both small scale encounters all the way up to larger battles.
The mechanics are fast and simple and allow players to quickly resolve shooting or melee with hardly a glance back to the rules.
In addition to the rules system there are a number of cards or "war-tokens" that players use to complement the action on the table. The skilled use of these tokens allow players to further influence the game play but they also introduce an element of risk: powder explosions, drunken generals, mutinies and looting soldiers are all hazards that players have to face. The advantage of using the "war-tokens" (other than the sheer level of fun that they introduce) is that they allow some of the more unforeseen and random events to occur without clogging up the game mechanics with added lengthy rules.
In addition to the Father Tilly rules comes the first of several supplements:
The Bohemian Revolt covers the early stages of the war and includes army lists, generals profiles, a Battle of White Mountain scenario and additional "war-tokens" specifically designed for this early period.
My aim when writing Father Tilly was not to create a generic set of "pike & shot" rules that covers hundreds of years of European warfare but to concentrate specifically on the fascinating, surprisingly varied and brutal conflict known as the Thirty Years War.
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