-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
0Escalade: Mercenary Scum – Seventeenth Century Skirmish Scenarios (2011) -
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Stephen Danes
-
아티스트
-
인원
게임 소개
용병 스컴은 17세기의 교전 규칙인 에스컬레이드와 함께 사용하도록 설계된 워게임 보충제이다. 이 부록에는 여섯 가지 시나리오가 포함되어 있으며, 아래에 간략히 요약되어 있습니다.
시나리오 1:
기만적이고 신뢰할 수 없는 캐릭터들의 모음과 관련된 화형 전술 시나리오인 기여와 적들도 그리 친절하지 않다!
시나리오 2:
도망치는 군인들과 살인적인 농민 무리들 사이에서 살아남기 위한 필사적인 싸움인 농민들이 반란을 일으키고 있다. 영웅들이 하루를 구할 수 있을까 아니면 뛰는 게 나을까?
시나리오 3:
루퍼트를 구출하기 위한 게임은 의심스러운 경비원들, 강인한 용병들, 반란 광신도들의 게임이며 황제의 비열한 손아귀에서 루퍼트 왕자를 구하기 위한 대담한 시도이다.
시나리오 4:
바스티온 13에 대한 공격, 잘 포위된 적에 대한 강렬하고 피비린내 나는 공격. 박격포, 수류탄, 저격수 중에서 무기를 고르세요? 적의 방어를 뚫는 첫 번째 영웅이 될 수 있나요?
시나리오 5:
에스칼레이드, 적의 포위망을 뚫기 위한 광란의 시도입니다. 우리의 영웅들은 적들이 모여서 그들의 탈출을 저지하기 전에 탈출할 수 있을까?
시나리오 6:
도적단의 나라, 귀중한 보급품들은 포위된 군대에게 전달되어야 합니다. 비록 이것이 어둡고 불길한 이 숲을 통해 마차를 이동시키는 것을 의미할지라도 말입니다. 근데 잠깐, 저기 앞에 있는 나무가 쓰러져 있는 게 뭐야? 방금 나무가 넘어졌나요? 총잡이 나무 사이로 날아드는 반짝임인가요? 말들이 긴장하고 있어요! 적군이 공격해 올까?
—출판사의 설명
시나리오 1:
기만적이고 신뢰할 수 없는 캐릭터들의 모음과 관련된 화형 전술 시나리오인 기여와 적들도 그리 친절하지 않다!
시나리오 2:
도망치는 군인들과 살인적인 농민 무리들 사이에서 살아남기 위한 필사적인 싸움인 농민들이 반란을 일으키고 있다. 영웅들이 하루를 구할 수 있을까 아니면 뛰는 게 나을까?
시나리오 3:
루퍼트를 구출하기 위한 게임은 의심스러운 경비원들, 강인한 용병들, 반란 광신도들의 게임이며 황제의 비열한 손아귀에서 루퍼트 왕자를 구하기 위한 대담한 시도이다.
시나리오 4:
바스티온 13에 대한 공격, 잘 포위된 적에 대한 강렬하고 피비린내 나는 공격. 박격포, 수류탄, 저격수 중에서 무기를 고르세요? 적의 방어를 뚫는 첫 번째 영웅이 될 수 있나요?
시나리오 5:
에스칼레이드, 적의 포위망을 뚫기 위한 광란의 시도입니다. 우리의 영웅들은 적들이 모여서 그들의 탈출을 저지하기 전에 탈출할 수 있을까?
시나리오 6:
도적단의 나라, 귀중한 보급품들은 포위된 군대에게 전달되어야 합니다. 비록 이것이 어둡고 불길한 이 숲을 통해 마차를 이동시키는 것을 의미할지라도 말입니다. 근데 잠깐, 저기 앞에 있는 나무가 쓰러져 있는 게 뭐야? 방금 나무가 넘어졌나요? 총잡이 나무 사이로 날아드는 반짝임인가요? 말들이 긴장하고 있어요! 적군이 공격해 올까?
—출판사의 설명
Mercenary Scum is a wargame supplement designed to be used with Escalade, the skirmish rules for the seventeenth century. Six scenarios are included in this supplement - with a brief summary below:
Scenario One:
Contributions, a scenario of slash and burn tactics involving a collection of devious and untrustworthy characters - and the enemy aren't too nice either!
Scenario Two:
The Peasants are Revolting, a desperate battle to survive between fleeing soldiers and murderous bands of peasants. Can heroics save the day or will it be better to run, run, RUN!
Scenario Three:
Rescue Rupert, a game of suspicious guards, tough mercenaries and rebel fanatics and a daring attempt to free Prince Rupert from the dastardly clutches of the Emperor.
Scenario Four:
Assault on Bastion 13, an intense and bloody assault on a well-entrenched enemy. Choose your weapons: mortars, grenades, snipers? Can you be the first hero to breach the enemies defences?
Scenario Five:
Escalade, a frantic attempt to break out from the stranglehold of the enemies siege-lines. Will our heroes manage to escape before the enemy (industriously slaughtering civilians) can assemble to foil their escape?
Scenario Six:
Bandit Country, valuable supplies must get through to beleaguered troops, even if this means moving the wagons through this dark and ominously silent wood. But wait a moment, what's that blocking the path up ahead, a fallen tree? Did that tree just fall down, is that the glint of a gun-barrel pocking through the trees? The horses are getting nervous! Are the enemy about to attack...
—description from the publisher
Scenario One:
Contributions, a scenario of slash and burn tactics involving a collection of devious and untrustworthy characters - and the enemy aren't too nice either!
Scenario Two:
The Peasants are Revolting, a desperate battle to survive between fleeing soldiers and murderous bands of peasants. Can heroics save the day or will it be better to run, run, RUN!
Scenario Three:
Rescue Rupert, a game of suspicious guards, tough mercenaries and rebel fanatics and a daring attempt to free Prince Rupert from the dastardly clutches of the Emperor.
Scenario Four:
Assault on Bastion 13, an intense and bloody assault on a well-entrenched enemy. Choose your weapons: mortars, grenades, snipers? Can you be the first hero to breach the enemies defences?
Scenario Five:
Escalade, a frantic attempt to break out from the stranglehold of the enemies siege-lines. Will our heroes manage to escape before the enemy (industriously slaughtering civilians) can assemble to foil their escape?
Scenario Six:
Bandit Country, valuable supplies must get through to beleaguered troops, even if this means moving the wagons through this dark and ominously silent wood. But wait a moment, what's that blocking the path up ahead, a fallen tree? Did that tree just fall down, is that the glint of a gun-barrel pocking through the trees? The horses are getting nervous! Are the enemy about to attack...
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
646
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
474
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
406
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
377
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18