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9Malbrook s'en va-t-en Guerre: Wargaming Rules for Large Battles 1700-1715 (2019) -
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인원
2-9 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-240 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Simon MacDowall
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아티스트
-
인원
게임 소개
말브룩 센바텐게르는 스페인 왕위 계승 전쟁의 큰 전투를 15mm 이하의 작은 크기로 다시 싸우기 위해 고안된 워게임 규칙이다. 이는 동일한 기간을 다루지만 지상 규모가 더 큰 소규모 계약을 위해 설계된 저의 원래 화재 및 유럽 주문 근접 규칙에서 파생되었습니다.
이 큰 전투의 변형인 Close Fire & European Order는 플레이어들이 총체적인 규모의 전투를 할 수 있도록 한다.
스페인 왕위 계승 전쟁은 현실적인 지상 규모로 소규모 여단의 작전에 얽매이지 않았다.
Close Fire & European Order의 경우와 마찬가지로, 많은 규칙 메커니즘은 원래 Wargames Illustrated No. 1에 출판된 Andy Callan’의 American War of Independence Files와 American Scramble에서 개발되었다.
맬브룩에서 기본 게임 유닛은 3~12개의 보병 대대 또는 6-36개의 기마 중대로 구성된 1개 여단을 대표한다. 이들 여단은 만약 첫 번째 전선에 문제가 생기면 지원을 하기 위해 역사적으로 그랬던 것처럼 여러 개의 전열의 지휘부에 배치되어야 할 것이다. 간단하지만 미묘한 명령과 통제 규칙은 플레이어들이 그들의 여단을 역사적으로 현실적인 편대로 유지하도록 격려한다.
그러나 만약 사령부가 해체되면 플레이어는 통제력을 잃고 여단은 그가 원하는 것과는 다른 행동을 할 수 있다.
이 시기 효과적인 머스킷총 사격은 50~100야드에서 이루어졌는데, 큰 전투를 다시 치르기 위해 이 거리를 게임 테이블에서 1-2인치로 줄였다. 따라서 머스킷총은 근접전투에 통합된다.
규칙 메커니즘의 중심에는 장애 시점(DP)의 개념이 있다. 이것들은 앤디 캘런에 의해 미국 독립 전쟁 규칙을 위해 발명되었고 다양한 사기 상태와 전투 효과를 반영하는 지속적이고 우아한 방법임이 증명되었다. 여단은 기동, 포격, 근접전, 사기 등을 위해 민주당원을 투입할 것이며, 계급수정을 중단하거나 지도자의 개입으로 민주당원을 잃게 될 것이다. 이 시스템은 사용하기 쉽고, 서류 작업이 필요 없으며, 많은 사기 점검이 필요하다.
15mm를 염두에 두고 설계된 규칙은 다른 척도에 맞게 조정될 수 있습니다.
—규칙 소개의 설명
이 큰 전투의 변형인 Close Fire & European Order는 플레이어들이 총체적인 규모의 전투를 할 수 있도록 한다.
스페인 왕위 계승 전쟁은 현실적인 지상 규모로 소규모 여단의 작전에 얽매이지 않았다.
Close Fire & European Order의 경우와 마찬가지로, 많은 규칙 메커니즘은 원래 Wargames Illustrated No. 1에 출판된 Andy Callan’의 American War of Independence Files와 American Scramble에서 개발되었다.
맬브룩에서 기본 게임 유닛은 3~12개의 보병 대대 또는 6-36개의 기마 중대로 구성된 1개 여단을 대표한다. 이들 여단은 만약 첫 번째 전선에 문제가 생기면 지원을 하기 위해 역사적으로 그랬던 것처럼 여러 개의 전열의 지휘부에 배치되어야 할 것이다. 간단하지만 미묘한 명령과 통제 규칙은 플레이어들이 그들의 여단을 역사적으로 현실적인 편대로 유지하도록 격려한다.
그러나 만약 사령부가 해체되면 플레이어는 통제력을 잃고 여단은 그가 원하는 것과는 다른 행동을 할 수 있다.
이 시기 효과적인 머스킷총 사격은 50~100야드에서 이루어졌는데, 큰 전투를 다시 치르기 위해 이 거리를 게임 테이블에서 1-2인치로 줄였다. 따라서 머스킷총은 근접전투에 통합된다.
규칙 메커니즘의 중심에는 장애 시점(DP)의 개념이 있다. 이것들은 앤디 캘런에 의해 미국 독립 전쟁 규칙을 위해 발명되었고 다양한 사기 상태와 전투 효과를 반영하는 지속적이고 우아한 방법임이 증명되었다. 여단은 기동, 포격, 근접전, 사기 등을 위해 민주당원을 투입할 것이며, 계급수정을 중단하거나 지도자의 개입으로 민주당원을 잃게 될 것이다. 이 시스템은 사용하기 쉽고, 서류 작업이 필요 없으며, 많은 사기 점검이 필요하다.
15mm를 염두에 두고 설계된 규칙은 다른 척도에 맞게 조정될 수 있습니다.
—규칙 소개의 설명
Malbrook s'en va-t-en Guerre are wargames rules designed to re-fight big battles of the War of Spanish Succession with 15mm or smaller scale miniatures. They are derived from my original Close Fire & European Order rules which cover the same time period but were designed for smaller engagements with a larger ground scale.
This big-battle variant of Close Fire & European Order allows players to fight out a full scale battle of
the War of Spanish Succession with a realistic ground scale and without getting bogged down in the minutiae of small brigade actions.
As it is the case with Close Fire & European Order, many of the rule mechanisms have been developed from Andy Callan’s American War of Independence rules- Loose Files and American Scramble, which were originally published in Wargames Illustrated no. 1.
In Malbrook, the basic game unit represents a brigade of 3-12 battalions of foot or 6-36 squadrons of horse. These brigades will need to be deployed into commands of several lines, as they were historically, in order to give support if the first line gets into trouble. The simple yet subtle command and control rules encourage players to keep their brigades together in historically realistic formations.
Brigades in range of their leader will usually act as the player wishes, however, if a command becomes broken up then the player will loose control and brigades may start doing things other than what he might wish.
In this period, effective musketry took place at 50-100 yards, In order to re-fight big battles, this distance is reduced to 1-2 inches on the games table. Therefore, musketry is incorporated into close combat.
At the heart of the rule mechanisms is the concept of Disorder Points (DPs). These were invented by Andy Callan for his American War of Independence rules and have proven to be an enduring and elegant way of reflecting the variable state of morale and combat effectiveness. A brigade will incur DPs for manoeuvre, receiving artillery fire, close combat and morale, and they will lose them by halting to redress ranks or through the intervention of a leader. The system is easy to use, does not require any paper work and dispenses with the need for lots of morale checks.
Designed with 15mm in mind, rules can be adapted for other scales.
—description from the rules introduction
This big-battle variant of Close Fire & European Order allows players to fight out a full scale battle of
the War of Spanish Succession with a realistic ground scale and without getting bogged down in the minutiae of small brigade actions.
As it is the case with Close Fire & European Order, many of the rule mechanisms have been developed from Andy Callan’s American War of Independence rules- Loose Files and American Scramble, which were originally published in Wargames Illustrated no. 1.
In Malbrook, the basic game unit represents a brigade of 3-12 battalions of foot or 6-36 squadrons of horse. These brigades will need to be deployed into commands of several lines, as they were historically, in order to give support if the first line gets into trouble. The simple yet subtle command and control rules encourage players to keep their brigades together in historically realistic formations.
Brigades in range of their leader will usually act as the player wishes, however, if a command becomes broken up then the player will loose control and brigades may start doing things other than what he might wish.
In this period, effective musketry took place at 50-100 yards, In order to re-fight big battles, this distance is reduced to 1-2 inches on the games table. Therefore, musketry is incorporated into close combat.
At the heart of the rule mechanisms is the concept of Disorder Points (DPs). These were invented by Andy Callan for his American War of Independence rules and have proven to be an enduring and elegant way of reflecting the variable state of morale and combat effectiveness. A brigade will incur DPs for manoeuvre, receiving artillery fire, close combat and morale, and they will lose them by halting to redress ranks or through the intervention of a leader. The system is easy to use, does not require any paper work and dispenses with the need for lots of morale checks.
Designed with 15mm in mind, rules can be adapted for other scales.
—description from the rules introduction
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