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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Vince Lupo
-
아티스트
Vince Lupo
-
인원
게임 소개
축구를 보면서 생각해 본 적 있어? 이건 지루해! 난 이 인간들이 차량이었으면 좋겠어. 탱크, 기차, 우주선 그리고 보트처럼요.
차량 정렬기가 정확히 그렇게 합니다. 축구의 기본 원리와 몇 가지 흥미로운 물리학을 이용하여, 선수들은 축구처럼 상대편의 골에 점수를 매기려고 한다.
만약 여러분이 축구장에서 돛단배가 탱크를 만나면 어떤 일이 일어날지 궁금했다면, 여러분은 운이 좋은 것입니다. 스포일러 알림! 탱크가 돛단배보다 빨라! 각 차량은 경기장에서 더 많은 난장판을 보장하는 특별한 움직임을 가지고 있다.
Vehicular Arangers는 축구를 하는 차량을 시뮬레이션하는 2인용 카드 게임입니다. 게임은 각 턴에서 동시에 결정을 내리는 방식으로 진행된다. 이러한 결정은 육각 그리드 필드를 가로질러 플레이어’ 차량을 안내한다. 이러한 결정 중 일부는 차량이 회전하면서 충돌하는 원인이 되고, 다른 일부는 차량이 골을 넣을 수 있게 됩니다. 덱의 카드가 다 떨어지기 전에 가장 많은 골을 넣어야 승리한다. 동점일 경우 선수들이 교체되고 서든데스가 시작되며 다음 골이 승리한다.
경기는 라운드 방식으로 진행됩니다. 플레이어들은 동시에 스크린 뒤에 있는 자신의 차량에 카드를 할당하고 모든 사람이 준비가 되면 카드를 공개합니다. 그리고 나서 그들은 모든 플레이어들 사이에서 시작 순서대로 카드의 행동을 실행한다. 차량은 다른 차량과 부딪히고, 차량은 드리블을 하고, 공을 차며, 물건들은 공중으로 튕겨나가고, 다른 물건들과 부딪힐 것이다.
각 플레이어의 덱에는 각 차량의 특수 속성을 수용하는 4개의 특수 카드가 있습니다. 탱크가 다른 차량을 박살냅니다. 기차는 물체를 뒤로 끌 수 있습니다. 우주선은 순간이동할 수 있다. 보트는 그들에게 물체를 끌어당길 수 있습니다.
—디자이너의 설명
차량 정렬기가 정확히 그렇게 합니다. 축구의 기본 원리와 몇 가지 흥미로운 물리학을 이용하여, 선수들은 축구처럼 상대편의 골에 점수를 매기려고 한다.
만약 여러분이 축구장에서 돛단배가 탱크를 만나면 어떤 일이 일어날지 궁금했다면, 여러분은 운이 좋은 것입니다. 스포일러 알림! 탱크가 돛단배보다 빨라! 각 차량은 경기장에서 더 많은 난장판을 보장하는 특별한 움직임을 가지고 있다.
Vehicular Arangers는 축구를 하는 차량을 시뮬레이션하는 2인용 카드 게임입니다. 게임은 각 턴에서 동시에 결정을 내리는 방식으로 진행된다. 이러한 결정은 육각 그리드 필드를 가로질러 플레이어’ 차량을 안내한다. 이러한 결정 중 일부는 차량이 회전하면서 충돌하는 원인이 되고, 다른 일부는 차량이 골을 넣을 수 있게 됩니다. 덱의 카드가 다 떨어지기 전에 가장 많은 골을 넣어야 승리한다. 동점일 경우 선수들이 교체되고 서든데스가 시작되며 다음 골이 승리한다.
경기는 라운드 방식으로 진행됩니다. 플레이어들은 동시에 스크린 뒤에 있는 자신의 차량에 카드를 할당하고 모든 사람이 준비가 되면 카드를 공개합니다. 그리고 나서 그들은 모든 플레이어들 사이에서 시작 순서대로 카드의 행동을 실행한다. 차량은 다른 차량과 부딪히고, 차량은 드리블을 하고, 공을 차며, 물건들은 공중으로 튕겨나가고, 다른 물건들과 부딪힐 것이다.
각 플레이어의 덱에는 각 차량의 특수 속성을 수용하는 4개의 특수 카드가 있습니다. 탱크가 다른 차량을 박살냅니다. 기차는 물체를 뒤로 끌 수 있습니다. 우주선은 순간이동할 수 있다. 보트는 그들에게 물체를 끌어당길 수 있습니다.
—디자이너의 설명
Have you ever been watching soccer and thought man, this is boring! I wish these humans were vehicles. Like a tank, a train, a spaceship and even a boat.
Vehicular Arrangers does exactly that. Using the basic principles of soccer and some interesting physics, players try to score on the opposing player's goal, just like soccer.
If you ever wondered what would happen when a sailboat meets a tank on a soccer field, you’re in luck. Spoiler alert! The tank flatters the sailboat! Each vehicle has a special move that ensures even more mayhem on the field.
Vehicular Arrangers is a two-player card game that simulates vehicles playing soccer. The game is played by making simultaneous decisions on each turn. Those decisions direct players’ vehicles across a hex grid field. Some of these decisions will cause vehicles to spin out and crash; others will allow a vehicle to score a goal. A player wins when they score the most goals before the decks run out of cards. If tied, players reshuffle, sudden death starts, and the next goal wins.
The game is played in rounds. Players simultaneously assign cards to their vehicles behind a screen and once everyone is ready, they reveal them. Then they execute the actions of their cards in initiative order among all players. Vehicles will bump other vehicles, vehicles will dribble and kick the ball, and things will lob into the air over other and into other things.
There are 4 special cards in each player deck that embrace the special properties of each vehicle. Tanks crush other vehicles. Trains can drag objects behind them. Spaceships can teleport. Boats can pull objects to them.
—description from the designer
Vehicular Arrangers does exactly that. Using the basic principles of soccer and some interesting physics, players try to score on the opposing player's goal, just like soccer.
If you ever wondered what would happen when a sailboat meets a tank on a soccer field, you’re in luck. Spoiler alert! The tank flatters the sailboat! Each vehicle has a special move that ensures even more mayhem on the field.
Vehicular Arrangers is a two-player card game that simulates vehicles playing soccer. The game is played by making simultaneous decisions on each turn. Those decisions direct players’ vehicles across a hex grid field. Some of these decisions will cause vehicles to spin out and crash; others will allow a vehicle to score a goal. A player wins when they score the most goals before the decks run out of cards. If tied, players reshuffle, sudden death starts, and the next goal wins.
The game is played in rounds. Players simultaneously assign cards to their vehicles behind a screen and once everyone is ready, they reveal them. Then they execute the actions of their cards in initiative order among all players. Vehicles will bump other vehicles, vehicles will dribble and kick the ball, and things will lob into the air over other and into other things.
There are 4 special cards in each player deck that embrace the special properties of each vehicle. Tanks crush other vehicles. Trains can drag objects behind them. Spaceships can teleport. Boats can pull objects to them.
—description from the designer
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