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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Joseph Legan
-
아티스트
-
인원
게임 소개
크루얼 시즈(Crueler Seas)는 워럴즈 해상 게임 크루얼 시즈(Cruel Seas)의 선택적 규칙 집합입니다.
그것들은 복잡하거나 게임을 엄청나게 사실적으로 만들도록 설계되지 않았다.
그것은 내가 해결해야 할 두 가지 사항, 즉 스팟팅과 데미지 모델을 다루면서 원본의 풍미를 유지시켜줍니다.
다음에 대한 규칙을 추가합니다.
점,
주도권 추첨 중 힘의 품질을 구별하는 것,
쉽게 전투 시스템을 다시 작동하여 소모량을 줄이고 더 많은 치명타를 가하는 게임을 만듭니다.
여기에는 소형/중형 보트용과 대형 선박용 등 2개의 확장 중요 히트 테이블이 추가된다.
크루얼러 시즈는 승무원의 질에 기반한 수리 차트를 추가했으며, 마지막으로 현재와 유사한 어뢰 규칙을 적용하여 타격 및 인용 절차를 수행하게 될 것이다.
이 규칙은 툴킷이므로 플레이어가 게임을 향상시킬 수 있다고 생각하는 것들을 사용할 수 있다.
'잔혹한 바다의 군벌'의 소유권이 요구됩니다.
—출판사의 설명
그것들은 복잡하거나 게임을 엄청나게 사실적으로 만들도록 설계되지 않았다.
그것은 내가 해결해야 할 두 가지 사항, 즉 스팟팅과 데미지 모델을 다루면서 원본의 풍미를 유지시켜줍니다.
다음에 대한 규칙을 추가합니다.
점,
주도권 추첨 중 힘의 품질을 구별하는 것,
쉽게 전투 시스템을 다시 작동하여 소모량을 줄이고 더 많은 치명타를 가하는 게임을 만듭니다.
여기에는 소형/중형 보트용과 대형 선박용 등 2개의 확장 중요 히트 테이블이 추가된다.
크루얼러 시즈는 승무원의 질에 기반한 수리 차트를 추가했으며, 마지막으로 현재와 유사한 어뢰 규칙을 적용하여 타격 및 인용 절차를 수행하게 될 것이다.
이 규칙은 툴킷이므로 플레이어가 게임을 향상시킬 수 있다고 생각하는 것들을 사용할 수 있다.
'잔혹한 바다의 군벌'의 소유권이 요구됩니다.
—출판사의 설명
Crueler Seas is a set of optional rules for Warlords naval game Cruel Seas.
They are not designed to be complicated or make the game incredibly realistic.
It keeps the flavor of the original while addressing 2 things that I felt needed to be addressed; namely spotting and the damage model.
It adds rules for:
spotting,
differentiating quality of forces during the initiative draw,
easily re-works the combat system to create a game less of attrition and more of critical hits.
It adds 2 expanded critical hit tables, one for small/medium boats and one for larger ships.
Crueler Seas adds a repair chart based on crew quality and finally it has alternate torpedo rules that are similar to the current gun "to hit" procedure rather than the "guess where I am going to be" method.
The rules are a toolkit so the player can use those he/she feels will enhance their game.
Ownership of Warlords Cruel Seas is required.
—description from the publisher
They are not designed to be complicated or make the game incredibly realistic.
It keeps the flavor of the original while addressing 2 things that I felt needed to be addressed; namely spotting and the damage model.
It adds rules for:
spotting,
differentiating quality of forces during the initiative draw,
easily re-works the combat system to create a game less of attrition and more of critical hits.
It adds 2 expanded critical hit tables, one for small/medium boats and one for larger ships.
Crueler Seas adds a repair chart based on crew quality and finally it has alternate torpedo rules that are similar to the current gun "to hit" procedure rather than the "guess where I am going to be" method.
The rules are a toolkit so the player can use those he/she feels will enhance their game.
Ownership of Warlords Cruel Seas is required.
—description from the publisher
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