-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-120 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Grant Wylie, Mike Wylie
-
아티스트
Sean Cooke
-
인원
게임 소개
리의 전쟁은 게이머들이 1861년부터 1865년까지의 미국 남북전쟁을 다시 조명할 수 있는 숨겨진 움직임의 전쟁 게임이다. 이 게임은 동양의 다양한 군단과 군대를 나타내기 위해 표식을 사용한다. 추적 시트는 온보드 마커의 명령어와 강도를 추적하는 데 사용됩니다.
이 게임은 1861년, 1862년, 1863년, 1864년 4개의 시나리오가 있다. 12페이지 분량의 규칙만 있으면 게이머들이 30분 안에 게임을 할 수 있습니다. 규칙은 보급, 공성, 진취, 명령 제어, 요격, 그리고 그랜트의 집념과 같은 특별한 상황, 그리고 무능으로 인한 명령 변경을 다룬다.
그 게임은 매우 오픈 엔딩입니다. 플레이어에게는 초기 설정, 시나리오에 대한 특별한 규칙(보통 3~4문단 미만), 승리 조건이 주어진다. 그들이 주어진 것으로 무엇을 하느냐는 그들에게 달려 있다. 각 플레이어가 다이롤 한 번으로 전투를 처리하며, 소규모 병력은 더 큰 병력을 공격할 수 있다.
지형 목표 장악, 보급 중단, 적 부대 제거로 승부가 결정된다.
각 시나리오 플레이어가 90-120분 동안 2 - 4인 게임입니다.
-게시자의 설명
이 게임은 1861년, 1862년, 1863년, 1864년 4개의 시나리오가 있다. 12페이지 분량의 규칙만 있으면 게이머들이 30분 안에 게임을 할 수 있습니다. 규칙은 보급, 공성, 진취, 명령 제어, 요격, 그리고 그랜트의 집념과 같은 특별한 상황, 그리고 무능으로 인한 명령 변경을 다룬다.
그 게임은 매우 오픈 엔딩입니다. 플레이어에게는 초기 설정, 시나리오에 대한 특별한 규칙(보통 3~4문단 미만), 승리 조건이 주어진다. 그들이 주어진 것으로 무엇을 하느냐는 그들에게 달려 있다. 각 플레이어가 다이롤 한 번으로 전투를 처리하며, 소규모 병력은 더 큰 병력을 공격할 수 있다.
지형 목표 장악, 보급 중단, 적 부대 제거로 승부가 결정된다.
각 시나리오 플레이어가 90-120분 동안 2 - 4인 게임입니다.
-게시자의 설명
Lee's War is a point to point hidden movement war game that allows gamers to refight the American Civil War in the East from 1861-1865. The game uses markers to represent the various corps and armies in the East. Tracking sheets are used to keep track of the commanders and strengths of the onboard markers.
The game has 4 scenarios,each covering one year, 1861, 1862, 1863, and 1864. With only 12 pages of rules gamers will be up and playing in 30 minutes. Rules cover supply, sieges, initiative, command control, interception, and special situations such as Grant's Tenacity, and command change due to incompetetence.
The game is very open ended. Players are given the initial setup, special rules for the scenario (normally less than 3 to 4 paragraphs), and victory conditions. What they do with what they are given is up to them. Combat is handled with a single die roll by each player, and smaller forces can suprise larger forces.
Victory is determined by seizure of terrain objectives, cutting of supply, and elimination of enemy units.
It is a 2 - 4 player game with each scenario player in 90-120 minutes.
-description from publisher
The game has 4 scenarios,each covering one year, 1861, 1862, 1863, and 1864. With only 12 pages of rules gamers will be up and playing in 30 minutes. Rules cover supply, sieges, initiative, command control, interception, and special situations such as Grant's Tenacity, and command change due to incompetetence.
The game is very open ended. Players are given the initial setup, special rules for the scenario (normally less than 3 to 4 paragraphs), and victory conditions. What they do with what they are given is up to them. Combat is handled with a single die roll by each player, and smaller forces can suprise larger forces.
Victory is determined by seizure of terrain objectives, cutting of supply, and elimination of enemy units.
It is a 2 - 4 player game with each scenario player in 90-120 minutes.
-description from publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
673
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
484
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
416
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
388
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
616
-
2024-11-13
-
Lv.18