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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: 4-4 명
  • 게임시간

    120-180 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    3.44 / 5

게임 소개

22세기까지 지구의 인구는 140억 명에 달했다. 고조되는 위기는 인류를 자원이 부족한 고향 세계에 절망적이고 절박하게 만들었다. 행성 식민지화에 대한 여러 번의 시도 끝에, 연합 문명은 태양계 가장자리에서 새로 발견된 웜홀을 통해 아르고 탐험을 시작했다.

그들은 한쪽에는 지옥 같은 헬륨-3 태양풍이 불고, 다른 한쪽에는 메탄가스의 얼어붙은 바다가 있는 두 개의 얼굴을 가진 행성 야누스에 도착한다. 인류는 중요한 자원을 찾아 얼어붙은 국경에 정착할 수밖에 없다. 희망이 찾아졌지만 우주는 차갑고 용서받지 못한다.


겨울왕국 프론티어는 인류의 우주적 미래에 대한 경험이 풍부한 플레이어들을 위한 매우 전략적인 유로 게임입니다.

각 턴마다 플레이어는 캐리어를 다른 도시로 옮기고 프로젝트 카드를 수집하여 다음 세 가지 작업 중 하나를 수행할 수 있습니다.

)) 시공
플레이어는 건물을 짓기 위해 다중 사용 프로젝트 카드의 상단 부분을 사용한다. 각 카드는 건물의 종류와 건물을 지을 위치를 정의합니다. 플레이어가 두 가지 요건을 모두 충족하면 프로젝트 카드가 플레이어 보드에 추가되며, 카드가 트리거될 때마다 카드 하단의 효과를 누리게 된다. 대부분의 건물은 새로운 기회를 얻기 위해 플레이어 산업 또는 과학 트랙을 발전시키지만 건설하는 데 다양한 양의 자원이 소요된다.

b) 공동작업
플레이어는 식민지 주민을 정착시키고 자신의 경쟁자 또는 경쟁자’를 사용하여 자원과 귀중한 효과를 얻을 수 있다.

)) 자금 조달
플레이어는 보조금 카드를 사용하여 큐비트 및/또는 특별한 기회를 받는다.

보조금 카드 덱이 비어 있을 때 플레이어는 다음 단계를 순서대로 수행합니다.

1) 소득 단계 효과와 함께 그들의 건물과 카드에서 수입을 받는다.

2) 지구로 자원을 보내는 방법: 이사회에서 일반적인 선적 계약(예정 선적), 개인 계약(예정되지 않은 선적), 위약금 토큰(필수 선적)을 피하기 위해 요청한 He3의 양을 제공합니다.

3) 다음 라운드를 위해 경기를 준비하다

3라운드가 끝나면 선수들은 각자 몇 개의 승점을 얻었는지 세어본다. 가장 많은 점수를 받은 사람이 승자입니다!

플레이어는 다음과 같은 이유로 승리 포인트를 획득합니다.
- 통제된 도시(도시에 더 많은 건물과 AI 토큰을 보유한 기업이 통제한다)
- 정착민.
- 발송 계약 이행
- 카드 위에 묘사된 경기 종료 및 효과의 상황
By the 22nd century, Earth’s population has reached 14 billion. Escalating crises have left mankind hopeless and desperate on a resource-starved homeworld. After multiple failed attempts at planetary colonization, the United Civilizations launched the Argo expedition through newly discovered wormholes at the edge of the solar system.

They arrive on Janus, the two-faced planet, with hellish Helium-3 solar winds on one side, frozen seas of methane gas on the other. Mankind has no choice but to settle on the frozen frontier in search of vital resources. Hope has been found, but space is cold and unforgiving.


Frozen Frontier is a highly strategic Eurogame for experienced players about the cosmic future of humanity.

Each turn, a player has an opportunity to move their Carrier to any city, collect a project card, and take 1 of 3 possible actions:

а) Construct
A player uses the top part of a multi-use project card to construct a building. Each card defines the type of building and where to build it. If a player meets both requirements, the project card gets added to their player board, and they benefit from the effect on the bottom half of the card anytime it’s triggered. Most buildings advance a player’s Industrial or Science tracks to gain new opportunities but cost a varying amount of resources to build.

b) Collaborate
A player can settle colonists and use their own, or their competitors’, production/science buildings to receive resources and valuable effects.

с) Raise funds
A player receives Qubits and/or special opportunities by using a subsidy card.

When the Subsidy cards deck is empty, players perform these steps in order:

1) receive income from their own buildings and from their cards with an income phase effect

2) send resources to Earth: fulfill common shipments contracts from the board (scheduled shipments), private ones from their hand (unscheduled shipments), and provide the requested amount of He3 to avoid a penalty token (mandatory shipments).

3) prepare the game for the next round

When the 3rd round ends, players count how many victory points each of them has earned. The one with the most points is the winner!

Players earn victory points for:
- controlled cities (the corporation that has more buildings and AI tokens in a city controls it)
- settled colonists
- fulfilled Shipment contracts
- the circumstances described on the cards with “end of the game” effects

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