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BGG랭킹
BGG전체 : 6745
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
40-60 분
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연령
13+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.63 / 5
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디자이너
T. Alex Davis, Ryan Laukat
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아티스트
Ryan Laukat
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인원
게임 소개
해저의 갈라진 틈을 따라 검은색과 흰색의 과열된 물줄기가 가차없이 깊은 곳으로 뿜어져 나옵니다. 그들은 거의 얼어 붙을 듯한 깊은 바닷물에 귀중한 열을 제공할 뿐만 아니라 풍부한 미네랄을 제공한다. 현미경 고균과 다른 극초단층 동물들은 열과 광물을 먹고 살아가며 다양한 외래 심해 생물체들이 서식하는 독특한 먹이사슬의 기반을 형성하고 있다.
딥 벤츠(Deep Vents)에서는 플레이어가 각자 열수생물을 제어하고 새로운 생물과 지질학적 특징을 추가하며, 효율적이고 치명적인 포식자와 함께 근처의 시스템을 먹음으로써 극한의 깊이에서 살아남기 위해 경쟁한다.
각 차례는 전시된 5개의 타일을 제도하여 게임 화폐인 고세균을 생략하는 각 타일에 배치하는 것으로 시작합니다. 이 타일을 에코시스템에서 서로 인접하게 배치한 다음 에코시스템에서 각 타일을 키우거나 트리거하여 위에서 아래로, 왼쪽에서 오른쪽으로 이동하고 원하는 대로 개별적으로 확장하거나 트리거하십시오. 타일을 재배할 때는 생태계 내의 다른 타일에 따라 정해진 양이든 다양한 수가든 고균을 배치하고, 타일을 트리거할 때는 적수를 공격하고, 공격을 방어하기 위해 조개껍질을 얻고, 고균을 개인 용품으로 옮기고, 타일을 소멸시키는 독특한 효과를 발휘합니다.남은 경기 동안 그들을 열원으로만 간주할 뿐이죠
공격으로 인해 고균을 폐기해야 할 경우 부족 토큰과 고균 10개를 가져온 다음 필요에 따라 고균을 폐기해야 합니다. 차례에 따라 부족 토큰 &mdash를 제거하기 위해 10개의 고균을 지불하면 되는데, 이 토큰이 있는 한 진열된 첫 번째 타일만 초안을 작성할 수 있기 때문입니다. 부족한 토큰 두 개로 차례를 마치면 게임에서 탈락한다.
게임은 한 명의 플레이어만 플레이에 남거나 8라운드가 끝난 후 플레이어가 리저브된 고균과 조개껍데기, 타일에 고균을 득점하면 종료된다. 이 경우 가장 높은 점수를 받은 사람이 승리합니다.
—출판사의 설명
딥 벤츠(Deep Vents)에서는 플레이어가 각자 열수생물을 제어하고 새로운 생물과 지질학적 특징을 추가하며, 효율적이고 치명적인 포식자와 함께 근처의 시스템을 먹음으로써 극한의 깊이에서 살아남기 위해 경쟁한다.
각 차례는 전시된 5개의 타일을 제도하여 게임 화폐인 고세균을 생략하는 각 타일에 배치하는 것으로 시작합니다. 이 타일을 에코시스템에서 서로 인접하게 배치한 다음 에코시스템에서 각 타일을 키우거나 트리거하여 위에서 아래로, 왼쪽에서 오른쪽으로 이동하고 원하는 대로 개별적으로 확장하거나 트리거하십시오. 타일을 재배할 때는 생태계 내의 다른 타일에 따라 정해진 양이든 다양한 수가든 고균을 배치하고, 타일을 트리거할 때는 적수를 공격하고, 공격을 방어하기 위해 조개껍질을 얻고, 고균을 개인 용품으로 옮기고, 타일을 소멸시키는 독특한 효과를 발휘합니다.남은 경기 동안 그들을 열원으로만 간주할 뿐이죠
공격으로 인해 고균을 폐기해야 할 경우 부족 토큰과 고균 10개를 가져온 다음 필요에 따라 고균을 폐기해야 합니다. 차례에 따라 부족 토큰 &mdash를 제거하기 위해 10개의 고균을 지불하면 되는데, 이 토큰이 있는 한 진열된 첫 번째 타일만 초안을 작성할 수 있기 때문입니다. 부족한 토큰 두 개로 차례를 마치면 게임에서 탈락한다.
게임은 한 명의 플레이어만 플레이에 남거나 8라운드가 끝난 후 플레이어가 리저브된 고균과 조개껍데기, 타일에 고균을 득점하면 종료된다. 이 경우 가장 높은 점수를 받은 사람이 승리합니다.
—출판사의 설명
Along cracks in the ocean floor, plumes of black and white superheated water pump relentlessly into the depths. They provide precious heat to the near freezing abyssal waters of the deep as well as a bounty of minerals. Microscopic archaea and other extremophiles live off the heat and minerals to form the base of a unique food chain that hosts a variety of exotic deep sea creatures.
In Deep Vents, players each control their own hydrothermal ecosystem to which they add new life and geological features each turn, competing to survive in the unforgiving depths by being efficient and preying on nearby systems with a host of strange and deadly predators.
Start each turn by drafting a tile from the five on display — placing one archaeon, the currency of the game — on each tile you skip. Place this tile adjacent to each other tile in your ecosystem, then either grow or trigger each tile in your ecosystem, moving through them from top to bottom, left to right, and growing or triggering them individually as you like. When you grow a tile, you place archaea on it, whether a set amount or a varying number depending on other tiles in your ecosystem; when you trigger a tile, you remove archaea from it to carry out its unique effect: attacking opponents, gaining shells to defend against attacks, moving archaea to your personal supply, and decimating tiles, which leaves them as nothing but a heat source for the remainder of the game.
If you ever need to discard archaea due to an attack and cannot do so, you must take a shortfall token and ten archaea, then discard archaea as needed. On your turn, you can pay ten archaea to remove a shortfall token — which you want to do because as long as you have one, you can draft only the first tile on display. If you end your turn with two shortfall tokens, you're out of the game.
The game ends if only one player remains in play (with that player winning) or after eight rounds, with players scoring points for archaea and shells in reserve and archaea on tiles. In this case, whoever has the highest score wins.
—description from the publisher
In Deep Vents, players each control their own hydrothermal ecosystem to which they add new life and geological features each turn, competing to survive in the unforgiving depths by being efficient and preying on nearby systems with a host of strange and deadly predators.
Start each turn by drafting a tile from the five on display — placing one archaeon, the currency of the game — on each tile you skip. Place this tile adjacent to each other tile in your ecosystem, then either grow or trigger each tile in your ecosystem, moving through them from top to bottom, left to right, and growing or triggering them individually as you like. When you grow a tile, you place archaea on it, whether a set amount or a varying number depending on other tiles in your ecosystem; when you trigger a tile, you remove archaea from it to carry out its unique effect: attacking opponents, gaining shells to defend against attacks, moving archaea to your personal supply, and decimating tiles, which leaves them as nothing but a heat source for the remainder of the game.
If you ever need to discard archaea due to an attack and cannot do so, you must take a shortfall token and ten archaea, then discard archaea as needed. On your turn, you can pay ten archaea to remove a shortfall token — which you want to do because as long as you have one, you can draft only the first tile on display. If you end your turn with two shortfall tokens, you're out of the game.
The game ends if only one player remains in play (with that player winning) or after eight rounds, with players scoring points for archaea and shells in reserve and archaea on tiles. In this case, whoever has the highest score wins.
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