-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-15 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Jeffrey Vierra
-
아티스트
Alika Spahn Naihe
-
인원
게임 소개
우울한 게임은 일상적으로 우울증에 대처해야 하는 고등학생의 역할을 플레이어가 맡는 사회적 공제 게임이다.
이 게임은 하와이 오아후 서쪽 해안에 위치한 나나쿨리 고등학교 학생들이 디자인했습니다.
이 카드 게임은 주제의 심각성을 이해하면서도 가볍고 유머러스하며, 풍자를 사용하여 민감한 주제를 탐구합니다.
게임플레이 요약:
여러분은 캠퍼스에서 교류하는 고등학생입니다. 행복한 선수들은 누가 우울한 선수인지 찾아내 그들을 햇빛의 영역으로 데려오려고 시도하고 있다. 그 의기소침한 선수는 다른 선수들을 고통의 전염으로 감염시키려 하고 있다.
게임의 시작은 숨겨진 역할을 한다.
몰래 해피 역할(weirdo)을 수행하는 경우 마지막 라운드는 해피 카드로 승리해야 합니다.
우울한 역할을 몰래 연기하는 경우(당신이 불쌍하다고 느껴짐) 마지막 라운드는 우울한 카드 DR이 승리해야 합니다.
차례에 따라:
각 플레이어는 자신의 손에서 카드 하나를 선택하고 카드를 아래로 향하게 놓습니다... (무지개에 대한 설명)
그러면 모든 선수들은 "라고 말합니다.HAPPY!" 그리고 동시에 그들의 카드를 공개하세요.
플레이어는 라운드에서 승리하고 플레이되는 모든 카드 중 가장 높은 숫자 값을 가짐으로써 자신의 비밀 의제를 발전시킨다. 동점이 있으면 서로 상쇄된다.
가장 높은 번호를 가진 선수가 라운드에서 승리합니다. 모든 동점이 있는 숫자는 취소되고 0으로 계산됩니다.
라운드 승자가 1개의 액션(A 또는 B)을 선택합니다.
a)Tableau of Imotions(테이블 중앙에 있는 카드)에서 카드를 가져옵니다. 이제 손에서 카드를 꺼내서 카드를 위로 향하게 하세요.
b)감정 테이블(테이블 중앙에 있는 카드)에서 카드를 가져옵니다. 이제 다른 플레이어의 손에서 랜덤 카드를 꺼내어 그 카드를 위로 향하게 하는 테이블오브감정표(Tableau of Emotions)에 놓으세요.
승자는 방금 한 카드를 모두 모읍니다. 이들을 아래를 향하게 배치한다.더미"를 버리고 그 더미를 한쪽에 두세요. 지금부터 재생된 모든 카드를 Discard(폐기) 더미에 넣습니다. 어떤 선수도 경기 중에 버려진 카드를 볼 수 없습니다.
각 플레이어가 마지막 카드까지 떨어질 때까지 계속해서 카드를 돌립니다. 이 라운드는 게임에 중요한 라운드입니다.
모든 플레이어가 마지막 카드를 아래로 향하게 합니다. 마지막 카드를 뒤집기 전에 모든 플레이어가 숨겨진 역할을 드러냅니다.
선수들은 같은 규칙에 따라 마지막 카드를 뒤집습니다. 우승 카드의 종류(행복 또는 우울)가 승자를 결정합니다.
—디자이너의 설명
이 게임은 하와이 오아후 서쪽 해안에 위치한 나나쿨리 고등학교 학생들이 디자인했습니다.
이 카드 게임은 주제의 심각성을 이해하면서도 가볍고 유머러스하며, 풍자를 사용하여 민감한 주제를 탐구합니다.
게임플레이 요약:
여러분은 캠퍼스에서 교류하는 고등학생입니다. 행복한 선수들은 누가 우울한 선수인지 찾아내 그들을 햇빛의 영역으로 데려오려고 시도하고 있다. 그 의기소침한 선수는 다른 선수들을 고통의 전염으로 감염시키려 하고 있다.
게임의 시작은 숨겨진 역할을 한다.
몰래 해피 역할(weirdo)을 수행하는 경우 마지막 라운드는 해피 카드로 승리해야 합니다.
우울한 역할을 몰래 연기하는 경우(당신이 불쌍하다고 느껴짐) 마지막 라운드는 우울한 카드 DR이 승리해야 합니다.
차례에 따라:
각 플레이어는 자신의 손에서 카드 하나를 선택하고 카드를 아래로 향하게 놓습니다... (무지개에 대한 설명)
그러면 모든 선수들은 "라고 말합니다.HAPPY!" 그리고 동시에 그들의 카드를 공개하세요.
플레이어는 라운드에서 승리하고 플레이되는 모든 카드 중 가장 높은 숫자 값을 가짐으로써 자신의 비밀 의제를 발전시킨다. 동점이 있으면 서로 상쇄된다.
가장 높은 번호를 가진 선수가 라운드에서 승리합니다. 모든 동점이 있는 숫자는 취소되고 0으로 계산됩니다.
라운드 승자가 1개의 액션(A 또는 B)을 선택합니다.
a)Tableau of Imotions(테이블 중앙에 있는 카드)에서 카드를 가져옵니다. 이제 손에서 카드를 꺼내서 카드를 위로 향하게 하세요.
b)감정 테이블(테이블 중앙에 있는 카드)에서 카드를 가져옵니다. 이제 다른 플레이어의 손에서 랜덤 카드를 꺼내어 그 카드를 위로 향하게 하는 테이블오브감정표(Tableau of Emotions)에 놓으세요.
승자는 방금 한 카드를 모두 모읍니다. 이들을 아래를 향하게 배치한다.더미"를 버리고 그 더미를 한쪽에 두세요. 지금부터 재생된 모든 카드를 Discard(폐기) 더미에 넣습니다. 어떤 선수도 경기 중에 버려진 카드를 볼 수 없습니다.
각 플레이어가 마지막 카드까지 떨어질 때까지 계속해서 카드를 돌립니다. 이 라운드는 게임에 중요한 라운드입니다.
모든 플레이어가 마지막 카드를 아래로 향하게 합니다. 마지막 카드를 뒤집기 전에 모든 플레이어가 숨겨진 역할을 드러냅니다.
선수들은 같은 규칙에 따라 마지막 카드를 뒤집습니다. 우승 카드의 종류(행복 또는 우울)가 승자를 결정합니다.
—디자이너의 설명
The Depressing Game is a social deduction game, where players take on the role of high school students who have to deal with depression on a daily basis
This game was designed by the students of Nanakuli High School, located on the west coast of O'ahu, Hawaii.
While understanding the serious of the topic, this card game is light and humorous, and uses satire to explore the sensitive subject.
Gameplay summary:
You are high school students interacting on campus. The happy players are attempting to find out who is the depressed player and bring them around to the realm of sunshine. The depressed player is attempting to infect the other players with a contagion of woe.
A the beginning of the game platers are dealt a hidden role.
If you are secretly playing a Happy Role (weirdo) the last round must be won by a Happy Card.
If you are secretly playing the Depressed Role (I feel for you) the last round must be won by a Depressing Card DR the last round ends in a tie.
On a turn:
Each player selects 1 card from their hand and places it face down ... (thinking about rainbows)
All players then say "HAPPY!" and reveal their cards simultaneously.
A player wins the round and furthers their secret agenda by having the highest numeric value of all cards played. Tied numbers cancel each other out.
The player who plays the highest number wins the round. All tied numbers cancel out and count as zero.
The winner of the round selects 1 action (A or B)
a)Take a card from the Tableau of Emotions (cards in the center of the table). Now take a card from your hand and place that card face up in the Tableau of Emotions.
b)Take a card from the Tableau of Emotions(cards in the center of the table). Now take a random card from another player's hand and place that card face up in the Tableau of Emotions.
The winner will gather all the cards just played. place them together face-down in a "Discard pile" and place that pile aside. Place all played cards in the Discard pile from now on. No players may look at the discarded cards during the game.
Continue playing cards round after round until each player is down to their last card. This is the round that counts for the game.
All players play their last card face down. Before flipping over their last card, all players reveal their Hidden Role.
Players flip over their last cards following the same rules. Except the winning card's type (Happy or Depressed) determines the winner.
—description from the designer
This game was designed by the students of Nanakuli High School, located on the west coast of O'ahu, Hawaii.
While understanding the serious of the topic, this card game is light and humorous, and uses satire to explore the sensitive subject.
Gameplay summary:
You are high school students interacting on campus. The happy players are attempting to find out who is the depressed player and bring them around to the realm of sunshine. The depressed player is attempting to infect the other players with a contagion of woe.
A the beginning of the game platers are dealt a hidden role.
If you are secretly playing a Happy Role (weirdo) the last round must be won by a Happy Card.
If you are secretly playing the Depressed Role (I feel for you) the last round must be won by a Depressing Card DR the last round ends in a tie.
On a turn:
Each player selects 1 card from their hand and places it face down ... (thinking about rainbows)
All players then say "HAPPY!" and reveal their cards simultaneously.
A player wins the round and furthers their secret agenda by having the highest numeric value of all cards played. Tied numbers cancel each other out.
The player who plays the highest number wins the round. All tied numbers cancel out and count as zero.
The winner of the round selects 1 action (A or B)
a)Take a card from the Tableau of Emotions (cards in the center of the table). Now take a card from your hand and place that card face up in the Tableau of Emotions.
b)Take a card from the Tableau of Emotions(cards in the center of the table). Now take a random card from another player's hand and place that card face up in the Tableau of Emotions.
The winner will gather all the cards just played. place them together face-down in a "Discard pile" and place that pile aside. Place all played cards in the Discard pile from now on. No players may look at the discarded cards during the game.
Continue playing cards round after round until each player is down to their last card. This is the round that counts for the game.
All players play their last card face down. Before flipping over their last card, all players reveal their Hidden Role.
Players flip over their last cards following the same rules. Except the winning card's type (Happy or Depressed) determines the winner.
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
649
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
474
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
406
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
379
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18