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BGG랭킹
BGG전체 : 19755
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인원
1-6 명
BGG추천: 5-5 명 -
게임시간
120-200 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.67 / 5
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디자이너
Andrew Aitcheson, Matt Lees
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아티스트
Makistony Carvalho, Hugo Dourado
-
인원
게임 소개
The Live: Attack on Cable 54는 1988년 공상과학 고전에서 영감을 받은 숨겨진 적들을 특징으로 하는 서사 중심의 모험 게임이다.
메인 게임은 4~6명의 플레이어가 휴먼 또는 인베이더 역할을 맡을 수 있도록 고안된 협동 캠페인이 특징이다(두 번째는 1-2 플레이어 블라인드 플레이 모드가 현재 개발 중이다).
가장 중요한 것은 실제 작동하는 호프만 렌즈가 포함되어 있어 영화 세계에 더욱 몰입할 수 있을 뿐만 아니라 게임의 필수적인 부분이라는 점이다.
이 모험은 플레이어들이 인베이더의 억압에 맞서 최후의 공격을 준비시킬 자산을 얻기 위해 LA를 탐험하는 것을 포함한다.
플레이어는 인간 또는 침략자의 역할을 맡게 되며, 이는 저항을 강화할 것인지, 성공을 위한 노력을 방해할 것인지를 결정하게 된다. 그러나 이 역할은 다른 플레이어들에게 숨겨지며 호프만 렌즈를 사용해야만 감지할 수 있습니다.
이것이 고전 영화의 세계 안에서 살아 숨 쉬는 이야기처럼 느껴지도록 하기 위해 많은 노력이 기울여졌다.
단순한 떠돌이들이 일어나 침략자들에 대항할 수 있을까?
부패한 정치인이 구원을 찾을 수 있을까?
피곤한 형사가 찾기 힘든 침입자를 노리는 연쇄살인범을 추적할 수 있을까?
이 이야기들은 각 캐릭터마다 독특한 스토리 데크를 통해 전달된다. 카드 덱의 순서는 무작위로 정해지며, 당신의 스토리를 완성하는 데 얼마나 많은 카드가 필요한지는 각각의 성공 여부에 달려 있다. 이 시스템은 게임을 할 때마다 다른 개인적인 이야기 경험을 의미합니다.
각각의 이야기는 당신이 인간으로 플레이하는지 침략자로 플레이하는지에 따라 결말이 다르다. 그것들을 완료하는 것은 선택 사항이지만, 그렇게 하는 것은 인베이더를 타도하거나 저항을 방해하는데 도움을 줄 수 있는 독특한 캐릭터 아이템과 특별한 기술로 보상해 줄 것입니다.
이 게임은 정해진 마감일을 향해 진행되는 똑딱거리는 타이머를 포함하고 있다. 게임에서 이기려면 54번 케이블로 이동하여 시계가 자정을 가리키기 전에 ‘ 최종 돌격’를 시작해야 합니다!
‘ 최종 돌격’에는 팀이 이기기 위해 극복해야 하는 세 가지 스토리 기반 시험이 포함되어 있습니다. 그러려면 선수들이 게임 내내 키워온 고난도 캐릭터가 필요할 것이다. 승리를 거두려면 엄청난 양의 무기, 물품, 동맹군도 필요할 것이다.
세 번의 시험 각각은 당신의 기술을 시험할 것이며, 주사위 굴리기에 성공할 가능성을 높이기 위해 자산을 지출해야 합니다. 이 공격 동안 적 플레이어들은 자신을 드러낼 가능성이 가장 높으며, 파괴된 상품을 당신의 진행을 멈추는데 사용합니다.
정확한 계획, 올바른 장비, 그리고 약간의 행운이 있다면, 당신은 신호를 완전히 멈추고 저항 역사의 일부로 전설에 남을 수 있는 기회를 얻게 된다.
만약 당신이 실패한다면, 음, 상황은 훨씬 더 악화될 것입니다.
—출판사의 설명
메인 게임은 4~6명의 플레이어가 휴먼 또는 인베이더 역할을 맡을 수 있도록 고안된 협동 캠페인이 특징이다(두 번째는 1-2 플레이어 블라인드 플레이 모드가 현재 개발 중이다).
가장 중요한 것은 실제 작동하는 호프만 렌즈가 포함되어 있어 영화 세계에 더욱 몰입할 수 있을 뿐만 아니라 게임의 필수적인 부분이라는 점이다.
이 모험은 플레이어들이 인베이더의 억압에 맞서 최후의 공격을 준비시킬 자산을 얻기 위해 LA를 탐험하는 것을 포함한다.
플레이어는 인간 또는 침략자의 역할을 맡게 되며, 이는 저항을 강화할 것인지, 성공을 위한 노력을 방해할 것인지를 결정하게 된다. 그러나 이 역할은 다른 플레이어들에게 숨겨지며 호프만 렌즈를 사용해야만 감지할 수 있습니다.
이것이 고전 영화의 세계 안에서 살아 숨 쉬는 이야기처럼 느껴지도록 하기 위해 많은 노력이 기울여졌다.
단순한 떠돌이들이 일어나 침략자들에 대항할 수 있을까?
부패한 정치인이 구원을 찾을 수 있을까?
피곤한 형사가 찾기 힘든 침입자를 노리는 연쇄살인범을 추적할 수 있을까?
이 이야기들은 각 캐릭터마다 독특한 스토리 데크를 통해 전달된다. 카드 덱의 순서는 무작위로 정해지며, 당신의 스토리를 완성하는 데 얼마나 많은 카드가 필요한지는 각각의 성공 여부에 달려 있다. 이 시스템은 게임을 할 때마다 다른 개인적인 이야기 경험을 의미합니다.
각각의 이야기는 당신이 인간으로 플레이하는지 침략자로 플레이하는지에 따라 결말이 다르다. 그것들을 완료하는 것은 선택 사항이지만, 그렇게 하는 것은 인베이더를 타도하거나 저항을 방해하는데 도움을 줄 수 있는 독특한 캐릭터 아이템과 특별한 기술로 보상해 줄 것입니다.
이 게임은 정해진 마감일을 향해 진행되는 똑딱거리는 타이머를 포함하고 있다. 게임에서 이기려면 54번 케이블로 이동하여 시계가 자정을 가리키기 전에 ‘ 최종 돌격’를 시작해야 합니다!
‘ 최종 돌격’에는 팀이 이기기 위해 극복해야 하는 세 가지 스토리 기반 시험이 포함되어 있습니다. 그러려면 선수들이 게임 내내 키워온 고난도 캐릭터가 필요할 것이다. 승리를 거두려면 엄청난 양의 무기, 물품, 동맹군도 필요할 것이다.
세 번의 시험 각각은 당신의 기술을 시험할 것이며, 주사위 굴리기에 성공할 가능성을 높이기 위해 자산을 지출해야 합니다. 이 공격 동안 적 플레이어들은 자신을 드러낼 가능성이 가장 높으며, 파괴된 상품을 당신의 진행을 멈추는데 사용합니다.
정확한 계획, 올바른 장비, 그리고 약간의 행운이 있다면, 당신은 신호를 완전히 멈추고 저항 역사의 일부로 전설에 남을 수 있는 기회를 얻게 된다.
만약 당신이 실패한다면, 음, 상황은 훨씬 더 악화될 것입니다.
—출판사의 설명
They Live: Assault on Cable 54 is a narrative driven, adventure game that features hidden enemies inspired by the 1988 sci-fi classic.
The main game features a cooperative campaign designed for 4-6 players taking the roles of Human or Invader (secondly a 1-2 Player Blind Play mode is currently in development).
Most importantly, it includes a real-world working pair of Hoffman Lenses that not only make you feel more immersed in the world of the movie, but are also an integral part of the game.
The adventure involves players exploring the city of LA to gain assets that will prepare them for the final push against the oppression of the Invaders.
Players will assume the role of either a Human or an Invader, and that will determine if they plan to strengthen the resistance or sabotage their efforts to succeed. However, this role will be hidden from the other players, and can only be detected by using the Hoffman Lenses.
Great effort has been taken to ensure that this feels like a living, breathing story within the world of the classic movie.
Can a simple drifter rise to lead the resistance against our Invaders?
Can a corrupt politician find redemption?
Can a tired detective track down an elusive Invader-targeting serial killer?
These stories are told through a unique story deck for each character. The order of their deck is randomised, and how many cards it takes to complete your story depends on your success with each. This system means a different personal-story experience each time you play.
Each story features different endings depending on if you’re playing as a Human or an Invader. Completing them is optional, but doing so will reward you with unique character items and special skills to aid in overthrowing the Invaders, or sabotaging the resistance.
The game contains a ticking timer that progresses towards a fixed deadline. In order to win the game, you need to get to Cable 54 and start the ‘final assault’ before the clock hits midnight!
The ‘final assault’ contains three story-based trials that your team will need to overcome to win. Doing so will require high-level characters that players have developed throughout the game. You will also need a vast stash of weapons, items and allies to be victorious.
Each of the three trials will test your skills, and require you to spend assets on improving your chances of successful dice rolls. It’s during this assault that enemy players are most likely to reveal themselves, and spend their sabotaged goods on halting your progress.
With the correct planning, the right equipment, and a little luck, you have the chance to stop the signal once and for all, and live on in legend as part of resistance history.
If you fail, well, things will be a lot worse…
—description from the publisher
The main game features a cooperative campaign designed for 4-6 players taking the roles of Human or Invader (secondly a 1-2 Player Blind Play mode is currently in development).
Most importantly, it includes a real-world working pair of Hoffman Lenses that not only make you feel more immersed in the world of the movie, but are also an integral part of the game.
The adventure involves players exploring the city of LA to gain assets that will prepare them for the final push against the oppression of the Invaders.
Players will assume the role of either a Human or an Invader, and that will determine if they plan to strengthen the resistance or sabotage their efforts to succeed. However, this role will be hidden from the other players, and can only be detected by using the Hoffman Lenses.
Great effort has been taken to ensure that this feels like a living, breathing story within the world of the classic movie.
Can a simple drifter rise to lead the resistance against our Invaders?
Can a corrupt politician find redemption?
Can a tired detective track down an elusive Invader-targeting serial killer?
These stories are told through a unique story deck for each character. The order of their deck is randomised, and how many cards it takes to complete your story depends on your success with each. This system means a different personal-story experience each time you play.
Each story features different endings depending on if you’re playing as a Human or an Invader. Completing them is optional, but doing so will reward you with unique character items and special skills to aid in overthrowing the Invaders, or sabotaging the resistance.
The game contains a ticking timer that progresses towards a fixed deadline. In order to win the game, you need to get to Cable 54 and start the ‘final assault’ before the clock hits midnight!
The ‘final assault’ contains three story-based trials that your team will need to overcome to win. Doing so will require high-level characters that players have developed throughout the game. You will also need a vast stash of weapons, items and allies to be victorious.
Each of the three trials will test your skills, and require you to spend assets on improving your chances of successful dice rolls. It’s during this assault that enemy players are most likely to reveal themselves, and spend their sabotaged goods on halting your progress.
With the correct planning, the right equipment, and a little luck, you have the chance to stop the signal once and for all, and live on in legend as part of resistance history.
If you fail, well, things will be a lot worse…
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