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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
4-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
11+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Isil Akgul, Connor Haseley, Truly Johnson, Theo Miller, Richard Reiss, Janet Tam
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아티스트
Isil Akgul, Janet Tam
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인원
게임 소개
에너제틱은 뉴욕의 미래에 관한 4-6인 협동 보드게임입니다. 그것은 지도 보드, 3개의 카드 덱, 142개의 기반 시설과 그 외 더 많은 것들을 제공합니다. 2021년부터 2035년까지 매년 한 번씩 경기를 합니다. 여러분의 팀은 여러분의 예산, 전력망 안정성, 여론의 균형을 맞추기 위해 함께 일해야 하며, 선거에서 승리하고, 기후 영향을 극복하고, 도시를 위한 16기가와트의 청정 전력을 건설해야 합니다. 행동 변화와 효율성으로 인한 수요 감소가 있다면, 당신은 모든 화석 연료를 대체하게 될 것입니다.
우리의 목표는 에너지 수요와 800만 명의 뉴요커에게 공급할 수 있는 재생 가능 또는 탄소 중립 세대의 유형을 바탕으로 물리적, 사회적 의미에서 기후 변화를 해결하는 것이 실제로 무엇을 의미하는지에 대한 빠른 근거를 플레이어들에게 제공하는 것입니다.
게임을 하다 보면 이 문제가 크고, 우리의 반응도 커야 한다는 것을 깨닫게 될 것이다. 이것은 무엇보다도 그것이 보일 것이라는 것을 의미한다. 솔라 음악 한 곡을 재생하는 것은 맨해튼의 절반에 가까운 크기의 인프라를 구축하는 것을 의미합니다. 하나의 윈드 곡을 연주하는 것은 각각 롱아일랜드 해안에서 수 마일 떨어진 에펠탑과 비슷한 높이의 167개의 금속 구조물을 건설하는 것을 의미한다.
우리는 이 게임을 하는 것이 향후 10년 동안 여러분의 역할을 더 효과적이고, 더 잘 알고, 더 강력하게 만들 수 있기를 바랍니다. 그리고 해결책의 어떤 부분이 보이는지에 대한 가시적인 비전을 제공함으로써, 사회는 이 더 큰 목표를 향해 방향을 바꾸는 데 필요한 단계를 시작할 수 있기를 바랍니다. 그것은 또한 매우 재미있습니다!
개발 과정에서 에너제틱은 중학생, MIT 에너지 박사, 전직 상품 거래자, 환경 NGO 리더 등 11세부터 60세까지의 사람들이 테스트하고 즐겼다. 이 게임은 예일 대학교, 카네기 멜론 대학교, 네이처 에너지, NYSERDA, 콘 에디슨, 연방 에너지 규제 위원회(FERC), 영국 정부 산업 전략부를 포함한 단체에서 사용되고 있다.
—출판사의 설명
우리의 목표는 에너지 수요와 800만 명의 뉴요커에게 공급할 수 있는 재생 가능 또는 탄소 중립 세대의 유형을 바탕으로 물리적, 사회적 의미에서 기후 변화를 해결하는 것이 실제로 무엇을 의미하는지에 대한 빠른 근거를 플레이어들에게 제공하는 것입니다.
게임을 하다 보면 이 문제가 크고, 우리의 반응도 커야 한다는 것을 깨닫게 될 것이다. 이것은 무엇보다도 그것이 보일 것이라는 것을 의미한다. 솔라 음악 한 곡을 재생하는 것은 맨해튼의 절반에 가까운 크기의 인프라를 구축하는 것을 의미합니다. 하나의 윈드 곡을 연주하는 것은 각각 롱아일랜드 해안에서 수 마일 떨어진 에펠탑과 비슷한 높이의 167개의 금속 구조물을 건설하는 것을 의미한다.
우리는 이 게임을 하는 것이 향후 10년 동안 여러분의 역할을 더 효과적이고, 더 잘 알고, 더 강력하게 만들 수 있기를 바랍니다. 그리고 해결책의 어떤 부분이 보이는지에 대한 가시적인 비전을 제공함으로써, 사회는 이 더 큰 목표를 향해 방향을 바꾸는 데 필요한 단계를 시작할 수 있기를 바랍니다. 그것은 또한 매우 재미있습니다!
개발 과정에서 에너제틱은 중학생, MIT 에너지 박사, 전직 상품 거래자, 환경 NGO 리더 등 11세부터 60세까지의 사람들이 테스트하고 즐겼다. 이 게임은 예일 대학교, 카네기 멜론 대학교, 네이처 에너지, NYSERDA, 콘 에디슨, 연방 에너지 규제 위원회(FERC), 영국 정부 산업 전략부를 포함한 단체에서 사용되고 있다.
—출판사의 설명
Energetic is a 4-6 player cooperative board game about the future of New York City. It comes with a map board, three card decks, 142 infrastructure pieces, and more. You play from 2021 to 2035, a turn each year. Your team must work together to balance your budget, your grid stability, and your public opinion to keep the lights on, win elections, overcome climate impacts, and build 16 gigawatts of clean power for the city. Then you will have replaced all fossil fuels, provided there is a matching reduction in demand from behavior change and efficiency.
Our objective is to give players a quick grounding in what solving climate change actually means, in a physical and social sense, based on demand of energy and the types of renewable or carbon neutral generation that can supply 8 million New Yorkers.
As you play, one thing you'll realize is that this problem is big, and our response must be too. This means, among other things, that it will be visible. Playing a single Solar piece represents building a piece of infrastructure nearly half the size of Manhattan. Playing a single Wind piece represents the construction of 167 metal structures, each nearly as tall as the Eiffel Tower, miles off the Long Island coast.
We hope playing this game can make your role in the coming decade more effective, better informed, and more powerful, and that by providing a tangible vision of what part of the solution looks like, society can begin the necessary step of reorienting itself towards this larger goal. It's a lot of fun, too!
During development, Energetic was tested and enjoyed by people ages 11 to 60, including middle school students, MIT energy PhDs, former commodity traders, and leaders at environmental NGOs. The game is in use at organizations including Yale University; Carnegie Mellon University; Nature Energy; NYSERDA; Con Edison; Federal Energy Regulatory Commission (FERC); and the British Government's Department for Business, Energy, and Industrial Strategy.
—description from the publisher
Our objective is to give players a quick grounding in what solving climate change actually means, in a physical and social sense, based on demand of energy and the types of renewable or carbon neutral generation that can supply 8 million New Yorkers.
As you play, one thing you'll realize is that this problem is big, and our response must be too. This means, among other things, that it will be visible. Playing a single Solar piece represents building a piece of infrastructure nearly half the size of Manhattan. Playing a single Wind piece represents the construction of 167 metal structures, each nearly as tall as the Eiffel Tower, miles off the Long Island coast.
We hope playing this game can make your role in the coming decade more effective, better informed, and more powerful, and that by providing a tangible vision of what part of the solution looks like, society can begin the necessary step of reorienting itself towards this larger goal. It's a lot of fun, too!
During development, Energetic was tested and enjoyed by people ages 11 to 60, including middle school students, MIT energy PhDs, former commodity traders, and leaders at environmental NGOs. The game is in use at organizations including Yale University; Carnegie Mellon University; Nature Energy; NYSERDA; Con Edison; Federal Energy Regulatory Commission (FERC); and the British Government's Department for Business, Energy, and Industrial Strategy.
—description from the publisher
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