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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
80-120 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Leopoldo Muchall
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아티스트
Leopoldo Muchall
-
인원
게임 소개
북한이 최고다(North Korea is Best Korea)는 선수들이 위대한 지도자 정권에서 저명한 장군들을 묘사하는 중급 전략 유로게임이다.
경기 동안 선수들은 국가의 병참, 산업, 선전, 국방 인프라를 개선하고 특별하고 비밀스러운 프로젝트를 수행하며 예상치 못한 사건과 제국주의 적들의 행동에 대처하게 된다. 이 모든 행동은 플레이어에게 위대한 지도자의 호감을 줄 것이며, 그 중 가장 많은 것은 그 자체로 게임의 유일한 승리 조건이다. 그러나 위대한 지도자의 호의는 자원을 얻기 위해서도 사용될 수 있기 때문에 선수들은 언제 얼마나 그 정치적 자본을 의지해야 하는지 신중히 판단해야 한다.
게임 보드는 북한을 묘사하고 지역별로 나뉘는데, 게임의 독특한 메커니즘은 국가 내에서 공유 자원을 정교하게 사용하는 것이다. 즉, 플레이어는 어느 플레이어가 속해 있든 상관없이 모든 건물의 활성화 비용을 지불하고 지역 전체를 활성화해야 한다. 플레이어는 또한 어떤 플레이어가 구축한 전력망과 철도망을 사용하여 비용을 지불할 수 있으며, 이로 인해 플레이어는 위대한 지도자의 총애를 받게 된다.
국제적 측면은 또한 무기 밀수, 노동자 밀수, 제국주의자들의 공습에 대한 건물 방어, 그리고 공포스러운 핵 프로젝트에 이르기까지 여러 요소가 얽혀 있는 반협력적인 시스템이다. 이러한 군사적 측면은 경제적 측면과 마찬가지로 중요하다. 왜냐하면 그것은 종종 처벌적인 결과와 많은 손실 조건을 수반하기 때문이다.
추상화된 메커니즘과 북한 체제 선전의 실제 이상주의적인 미학을 그래픽으로 사용하여 이 게임은 젊은 관객들에게 적합하게 유지된다. 그럼에도 불구하고 어른들은 엽기적인 카툰 카드 이미지에서 그 나라의 알려진 현실과 뚜렷한 대조를 인식할 것이다.
—출판사의 설명
경기 동안 선수들은 국가의 병참, 산업, 선전, 국방 인프라를 개선하고 특별하고 비밀스러운 프로젝트를 수행하며 예상치 못한 사건과 제국주의 적들의 행동에 대처하게 된다. 이 모든 행동은 플레이어에게 위대한 지도자의 호감을 줄 것이며, 그 중 가장 많은 것은 그 자체로 게임의 유일한 승리 조건이다. 그러나 위대한 지도자의 호의는 자원을 얻기 위해서도 사용될 수 있기 때문에 선수들은 언제 얼마나 그 정치적 자본을 의지해야 하는지 신중히 판단해야 한다.
게임 보드는 북한을 묘사하고 지역별로 나뉘는데, 게임의 독특한 메커니즘은 국가 내에서 공유 자원을 정교하게 사용하는 것이다. 즉, 플레이어는 어느 플레이어가 속해 있든 상관없이 모든 건물의 활성화 비용을 지불하고 지역 전체를 활성화해야 한다. 플레이어는 또한 어떤 플레이어가 구축한 전력망과 철도망을 사용하여 비용을 지불할 수 있으며, 이로 인해 플레이어는 위대한 지도자의 총애를 받게 된다.
국제적 측면은 또한 무기 밀수, 노동자 밀수, 제국주의자들의 공습에 대한 건물 방어, 그리고 공포스러운 핵 프로젝트에 이르기까지 여러 요소가 얽혀 있는 반협력적인 시스템이다. 이러한 군사적 측면은 경제적 측면과 마찬가지로 중요하다. 왜냐하면 그것은 종종 처벌적인 결과와 많은 손실 조건을 수반하기 때문이다.
추상화된 메커니즘과 북한 체제 선전의 실제 이상주의적인 미학을 그래픽으로 사용하여 이 게임은 젊은 관객들에게 적합하게 유지된다. 그럼에도 불구하고 어른들은 엽기적인 카툰 카드 이미지에서 그 나라의 알려진 현실과 뚜렷한 대조를 인식할 것이다.
—출판사의 설명
North Korea is Best Korea is a medium-weight strategy eurogame in which players portray prominent Generals in the Great Leader's regime.
During the game, players will be improving the country's logistical, industrial, propaganda and defense infrastructure, as well as undertaking special and secret projects and dealing with unexpected events and the actions of the Imperialists enemy. All those actions will earn the player the Great Leader's favor, which having the most of, is by itself the game's sole victory condition. But the Great Leader's favor can also be spent to obtain resources, so the players must carefully measure when and how much to bank on that political capital.
The game board depicts North Korea and is divided by geographical regions, One distinctive mechanism of the game is the elaborate use of shared resources within the country, meaning that, in a turn, a player must activate a whole region, paying the activation cost of all buildings there, regardless of which player they belong to. The player may also use the power and railway networks, built by any player, to pay those costs, and that would result in them gaining the favor of the Great Leader.
The international aspect is also an involved semi-cooperative system of several intertwined elements, ranging from smuggling arms and workers to other rogue countries, buildings defenses against Imperialist's air attacks, up to the dreaded nuclear project. This military aspect is equally important as the economic one, since it often carries punishing results and a number of losing conditions.
With its abstracted mechanisms and the graphical use of the actual idealistic aesthetic of the North Korean regime's propaganda, the game manages to remain suitable for younger audiences. Adults, nonetheless, will recognize in the bizarre cartoony card images the sharp contrast with the known realities of the country.
—description from the publisher
During the game, players will be improving the country's logistical, industrial, propaganda and defense infrastructure, as well as undertaking special and secret projects and dealing with unexpected events and the actions of the Imperialists enemy. All those actions will earn the player the Great Leader's favor, which having the most of, is by itself the game's sole victory condition. But the Great Leader's favor can also be spent to obtain resources, so the players must carefully measure when and how much to bank on that political capital.
The game board depicts North Korea and is divided by geographical regions, One distinctive mechanism of the game is the elaborate use of shared resources within the country, meaning that, in a turn, a player must activate a whole region, paying the activation cost of all buildings there, regardless of which player they belong to. The player may also use the power and railway networks, built by any player, to pay those costs, and that would result in them gaining the favor of the Great Leader.
The international aspect is also an involved semi-cooperative system of several intertwined elements, ranging from smuggling arms and workers to other rogue countries, buildings defenses against Imperialist's air attacks, up to the dreaded nuclear project. This military aspect is equally important as the economic one, since it often carries punishing results and a number of losing conditions.
With its abstracted mechanisms and the graphical use of the actual idealistic aesthetic of the North Korean regime's propaganda, the game manages to remain suitable for younger audiences. Adults, nonetheless, will recognize in the bizarre cartoony card images the sharp contrast with the known realities of the country.
—description from the publisher
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