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BGG랭킹
BGG전체 : 6423
STRATEGY : 2095
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.35 / 5
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디자이너
Stefan Risthaus
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아티스트
Harald Lieske
-
인원
게임 소개
이 기념물들을 보고하는 역사적 자료들과 기념물들을 만드는 게임입니다.
게임에서 이기기 위해서는 기념비를 세워야 할 뿐만 아니라 역사가 기념비를 알도록 해야 합니다. 그리고 동료 게이머들이 그것에 대해 함께 결정할 것입니다! 그리고 당신의 기념물로 얻은 영광에 이의를 제기할 카피스트들도 있습니다
이 게임은 피라미드나 콜로세움과 같은 12가지 종류의 고대 기념물이 있는 기념물 카드를 보여준다. 게임은 차례대로 진행되며 보통 카드 수집, 기념비 건립, 기존 기념물 확장을 위한 3가지 동작으로 구성됩니다. 예를 들어, 그림 더미나 그 근처에 있는 3장의 페이스업 카드에서 그림을 그리려면 카드당 한 번의 동작이 필요합니다.
동일한 기념비를 표시하는 카드가 있는 경우 다른 작업을 사용하여 디스플레이에 이 기념물을 세울 수 있습니다. 이런 종류의 기념비를 처음 세우는 경우에는 두 장의 카드만 있으면 됩니다. 같은 종류의 기념비를 세우는 두 번째 참가자는 3장 이상의 카드를 소지해야 합니다. 그리고 어떤 세 번째 선수도 같은 기념비를 세울 수 없습니다! 따라서, 당신의 카드를 일찍 치면 당신이 기념비를 세우는 것이 더 쉬워집니다. 그러나 사용된 카드의 수에 관계없이 하나의 기념비를 세우는 것은 하나의 작업으로만 계산되므로, 표시하기 전에 일부 카드를 수집하는 작업은 절약됩니다.
당신의 기념물들은 역사의 일부일 경우에만 영원한 명성을 얻게 될 것입니다. 각 플레이어는 2개의 역사 토큰(3인용 게임: 3인용)을 가지고 있다. 역사학자의 입장에서 보면, 기념비 활동은 없고, 상대편의 기념비에 대한 기록만 남길 수 있습니다. 기념비는 유명해지며, 게임 마지막에 소유자들은 승리 포인트를 얻게 된다. - 그러한 역사에 당신의 기념물이 더 자주 있을수록, 당신은 더 많은 포인트를 얻게 됩니다. 하지만, 적어도 두 개의 카드의 흥미로운 기념물만이 역사로 간주되고, 역사를 쓰면서, 역사가는 한 개의 카드를 게임에서 제거한다! 따라서 이 기념비는 경기 중 단 하나의 카드로만 줄어들 수 있고 후대의 역사학자들에게는 더 이상 흥미롭지 않을 것이다. 왜 내가 역사를 써야 하고 상대편의 기념비를 더 가치 있게 만들어야 하는가? 만약 당신이 역사학 토큰을 모두 사용하지 않는다면, 당신은 게임 마지막에 12개의 부정적인 점수를 받을 수 있습니다. 그리고 많은 기념물이 있는 역사를 쓸 경우 추가 승점을 얻게 됩니다.
당신은 역사학자들에게 당신의 기념물을 다시 흥미롭게 만들어야 합니다. 기념비 회전 중에 한 가지 동작을 사용하여(동시에 재생된 카드 수에 관계없이) 이미 세운 기념비에 카드를 추가할 수 있습니다.
MONSTORES에서는 타이밍이 중요하므로 지금 해야 할 최선의 조치를 결정해야 합니다. 다른 페트라 카드를 기다려야 하나요, 아니면 이번에는 페트라 기념비를 전시해야 하나요? 역사학자가 지금 돌아설 수 있도록 하는 것이 바람직할까요, 아니면 다음 차례에 역사를 쓸 수 없고 결국 부정적인 점수를 받게 되는 위험을 감수하면서 제가 꼭 필요한 얼굴 위로의 카드를 그리는 것이 더 나을까요!
마지막으로, 당신은 당신의 기념물의 승점이 확실하지 않다는 것을 고려해야 합니다. 포인트는 게임 중 기념비와 관련이 있으며, 예를 들어 아크로폴리스 기념비의 가치가 12점일 경우 다른 플레이어가 자신보다 큰 아크로폴리스 기념비를 세울 경우 4점밖에 획득하지 못합니다. 이 망할 카피스트는 당신의 모든 나쁜 소원을 받을 뿐만 아니라 12개의 아크로폴리스 승리 포인트 중 8개를 받을 것입니다. 심지어 그의 기념물이 역사의 일부가 아니더라도 말입니다. 어떻게든 여러분은 모든 영광이 여러분 자신에게만 주어져야 한다고 느낄 것입니다!
게임에서 이기기 위해서는 기념비를 세워야 할 뿐만 아니라 역사가 기념비를 알도록 해야 합니다. 그리고 동료 게이머들이 그것에 대해 함께 결정할 것입니다! 그리고 당신의 기념물로 얻은 영광에 이의를 제기할 카피스트들도 있습니다
이 게임은 피라미드나 콜로세움과 같은 12가지 종류의 고대 기념물이 있는 기념물 카드를 보여준다. 게임은 차례대로 진행되며 보통 카드 수집, 기념비 건립, 기존 기념물 확장을 위한 3가지 동작으로 구성됩니다. 예를 들어, 그림 더미나 그 근처에 있는 3장의 페이스업 카드에서 그림을 그리려면 카드당 한 번의 동작이 필요합니다.
동일한 기념비를 표시하는 카드가 있는 경우 다른 작업을 사용하여 디스플레이에 이 기념물을 세울 수 있습니다. 이런 종류의 기념비를 처음 세우는 경우에는 두 장의 카드만 있으면 됩니다. 같은 종류의 기념비를 세우는 두 번째 참가자는 3장 이상의 카드를 소지해야 합니다. 그리고 어떤 세 번째 선수도 같은 기념비를 세울 수 없습니다! 따라서, 당신의 카드를 일찍 치면 당신이 기념비를 세우는 것이 더 쉬워집니다. 그러나 사용된 카드의 수에 관계없이 하나의 기념비를 세우는 것은 하나의 작업으로만 계산되므로, 표시하기 전에 일부 카드를 수집하는 작업은 절약됩니다.
당신의 기념물들은 역사의 일부일 경우에만 영원한 명성을 얻게 될 것입니다. 각 플레이어는 2개의 역사 토큰(3인용 게임: 3인용)을 가지고 있다. 역사학자의 입장에서 보면, 기념비 활동은 없고, 상대편의 기념비에 대한 기록만 남길 수 있습니다. 기념비는 유명해지며, 게임 마지막에 소유자들은 승리 포인트를 얻게 된다. - 그러한 역사에 당신의 기념물이 더 자주 있을수록, 당신은 더 많은 포인트를 얻게 됩니다. 하지만, 적어도 두 개의 카드의 흥미로운 기념물만이 역사로 간주되고, 역사를 쓰면서, 역사가는 한 개의 카드를 게임에서 제거한다! 따라서 이 기념비는 경기 중 단 하나의 카드로만 줄어들 수 있고 후대의 역사학자들에게는 더 이상 흥미롭지 않을 것이다. 왜 내가 역사를 써야 하고 상대편의 기념비를 더 가치 있게 만들어야 하는가? 만약 당신이 역사학 토큰을 모두 사용하지 않는다면, 당신은 게임 마지막에 12개의 부정적인 점수를 받을 수 있습니다. 그리고 많은 기념물이 있는 역사를 쓸 경우 추가 승점을 얻게 됩니다.
당신은 역사학자들에게 당신의 기념물을 다시 흥미롭게 만들어야 합니다. 기념비 회전 중에 한 가지 동작을 사용하여(동시에 재생된 카드 수에 관계없이) 이미 세운 기념비에 카드를 추가할 수 있습니다.
MONSTORES에서는 타이밍이 중요하므로 지금 해야 할 최선의 조치를 결정해야 합니다. 다른 페트라 카드를 기다려야 하나요, 아니면 이번에는 페트라 기념비를 전시해야 하나요? 역사학자가 지금 돌아설 수 있도록 하는 것이 바람직할까요, 아니면 다음 차례에 역사를 쓸 수 없고 결국 부정적인 점수를 받게 되는 위험을 감수하면서 제가 꼭 필요한 얼굴 위로의 카드를 그리는 것이 더 나을까요!
마지막으로, 당신은 당신의 기념물의 승점이 확실하지 않다는 것을 고려해야 합니다. 포인트는 게임 중 기념비와 관련이 있으며, 예를 들어 아크로폴리스 기념비의 가치가 12점일 경우 다른 플레이어가 자신보다 큰 아크로폴리스 기념비를 세울 경우 4점밖에 획득하지 못합니다. 이 망할 카피스트는 당신의 모든 나쁜 소원을 받을 뿐만 아니라 12개의 아크로폴리스 승리 포인트 중 8개를 받을 것입니다. 심지어 그의 기념물이 역사의 일부가 아니더라도 말입니다. 어떻게든 여러분은 모든 영광이 여러분 자신에게만 주어져야 한다고 느낄 것입니다!
A game of building monuments and historical sources, reporting on these monuments.
In order to win the game, you not only have to build the monuments, you have to make sure that history will know them - and your fellow gamers will co-decide about it! And there are copyists, who will dispute the glory you've earned for your monuments...
The game shows monument cards with 12 types of ancient monuments like the Pyramids or the Colosseum (9 per type). The game is played in turns and usually you take a "monument turn," consisting of 3 actions allowing you to collect cards, to build monuments, and to expand your existing monuments. For example, it takes you one action per card to draw it either from the draw pile or the 3 faceup cards near it.
If you have some cards showing the same monument, you can use another action to erect this monument in your display. In case you are the first one to build this type of monument, you only need two cards - the second player building this same type of monument must have at least 3 cards. And no third player is allowed to build the same monument! Thus, playing your cards early makes it easier for you to erect the monument. But it saves you actions to collect some cards before displaying it, because regardless of the number of cards used, erecting one monument only counts as one single action.
Your monuments will receive their eternal fame only, if they are part of history. Each player has 2 (in a 3 player game: 3) historian tokens. In a historian turn, you have no monument action, but only write a history about all of your OPPONENTS' monuments (not your own ones!). Monuments get famous, and the owners receive victory points at the end of the game - the more often your monuments are in such histories, the more points you get. However, only interesting monuments of at least two cards are considered for a history, and by writing a history, the historian takes one card away (removes it from the game)! Thus the monument could be cut down to only one card during the game and will be not interesting to later historians any more. Why should I write a history and make the monuments of my opponents more worthy? If you do not use all of your historian tokens, you will be punished with 12 negative points at the end of the game! And you get additional victory points in the case that you write histories with a lot of monuments mentioned in it.
You should make your monuments interesting to historians again. During a monument turn, you may use one action (regardless of the number of cards played at the same time) to add cards to a monument that you have already erected.
In MONUMENTS, timing is important, and you have to decide what the best move to do now is: Should I wait for another Petra card, or shall I display the Petra Monument this turn? Is it advisable to make a historian turn now or is it better to choose a monument turn and draw the faceup cards, which I really need - taking the risk that I cannot write a history next turn and wind up getting negative points!
Finally, you have to consider that you are not sure about the victory points for your monuments. The points are related to the monument during the game, and if the Akropolis monument is worth 12 Points for example, you will only get 4 points if another player manages to erect an Akropolis monument that is greater than yours. This damn copyist will not only receive all your bad wishes, but 8 of the 12 Akropolis Victory Points - even in the case that his monument was not part of any history. Somehow you will feel that all the glory should be given to you alone!
In order to win the game, you not only have to build the monuments, you have to make sure that history will know them - and your fellow gamers will co-decide about it! And there are copyists, who will dispute the glory you've earned for your monuments...
The game shows monument cards with 12 types of ancient monuments like the Pyramids or the Colosseum (9 per type). The game is played in turns and usually you take a "monument turn," consisting of 3 actions allowing you to collect cards, to build monuments, and to expand your existing monuments. For example, it takes you one action per card to draw it either from the draw pile or the 3 faceup cards near it.
If you have some cards showing the same monument, you can use another action to erect this monument in your display. In case you are the first one to build this type of monument, you only need two cards - the second player building this same type of monument must have at least 3 cards. And no third player is allowed to build the same monument! Thus, playing your cards early makes it easier for you to erect the monument. But it saves you actions to collect some cards before displaying it, because regardless of the number of cards used, erecting one monument only counts as one single action.
Your monuments will receive their eternal fame only, if they are part of history. Each player has 2 (in a 3 player game: 3) historian tokens. In a historian turn, you have no monument action, but only write a history about all of your OPPONENTS' monuments (not your own ones!). Monuments get famous, and the owners receive victory points at the end of the game - the more often your monuments are in such histories, the more points you get. However, only interesting monuments of at least two cards are considered for a history, and by writing a history, the historian takes one card away (removes it from the game)! Thus the monument could be cut down to only one card during the game and will be not interesting to later historians any more. Why should I write a history and make the monuments of my opponents more worthy? If you do not use all of your historian tokens, you will be punished with 12 negative points at the end of the game! And you get additional victory points in the case that you write histories with a lot of monuments mentioned in it.
You should make your monuments interesting to historians again. During a monument turn, you may use one action (regardless of the number of cards played at the same time) to add cards to a monument that you have already erected.
In MONUMENTS, timing is important, and you have to decide what the best move to do now is: Should I wait for another Petra card, or shall I display the Petra Monument this turn? Is it advisable to make a historian turn now or is it better to choose a monument turn and draw the faceup cards, which I really need - taking the risk that I cannot write a history next turn and wind up getting negative points!
Finally, you have to consider that you are not sure about the victory points for your monuments. The points are related to the monument during the game, and if the Akropolis monument is worth 12 Points for example, you will only get 4 points if another player manages to erect an Akropolis monument that is greater than yours. This damn copyist will not only receive all your bad wishes, but 8 of the 12 Akropolis Victory Points - even in the case that his monument was not part of any history. Somehow you will feel that all the glory should be given to you alone!
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