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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 3-5 명
  • 게임시간

    150-150 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.54 / 5

게임 소개

라이즈 오브 엠파이어(Rise of Empire)는 플레이어가 고대부터 현대까지 변화하는 제국을 발전시키는 제국 구축 게임이다. 전쟁, 경제, 과학, 외교가 이 서사시 게임에서 성공적으로 승리하기 위해 고려되어야 한다.

라이즈 오브 엠파이어에서는 2~5명의 플레이어가 역사의 시작부터 현재까지 자신만의 문명을 건설하고 있습니다. 모든 플레이어들은 작고 꽤 무력하게 시작하지만, 영리한 플레이를 통해 부를 얻고 여러 분야에서 발전하려고 노력한다. 많은 제국 건설 게임처럼, 한 차례는 보드에서 지워질 수 있지만, 다른 영역에 다음 차례를 반환할 수 있습니다.

제국의 서막은 세 시대로 나뉜다. 각 시대는 두 개의 게임 턴으로 구성된다. 이 게임의 핵심은 플레이어가 턴 동안 다양한 동작을 수행하는 액션 디스플레이이다. 한 시대의 첫 번째 턴은 A 턴, 두 번째 턴은 B 턴이라고 불립니다. 어떤 면에서 B턴은 A턴의 거울상입니다.

이 게임의 목적은 마지막에 가장 많은 승점을 얻는 것이다. 승리 포인트는 도시 건설, 제국(지역 통제), 기술 개발, 상품 거래로 채점된다.

다른 문명형 게임과 달리 라이즈 오브 엠파이어는 상당히 빠르게 플레이된다. 풀게임은 3시간 안에 끝낼 수 있다. 도시, 마을, 기술이 플레이어가 가지고 있는 타일로 표현된다는 점에서 많은 시민 게임보다 추상적이다.

게시자 블러브:

그냥 역사 가이드로 만들지 마! 당신이 궁극적으로 전 대륙을 아우르는 제국을 건설하는 지도에서 영토를 주장하고 방어하는 것처럼, 가장 빠른 확장을 이끌 자원과 발전 경로를 선택하면서, 개발도상국 문명의 고삐를 잡으세요.

라이즈 오브 엠파이어 놀이는 세 시대로 나뉜다. 시대 초기에 내린 선택이 늦게 반복되기 때문에, 당신의 결정이 성공하기 위해서는 단기적, 장기적 이익이 모두 있어야 한다. 이 과정은 힘든 의사결정을 필요로 하며, 소름 돋는 긴장감을 가진 분위기를 조성한다. 승리 포인트는 도시를 건설하고, 제국을 건설하고, 과학을 발전시키고, 상품을 거래할 때 보상된다.

라이즈 오브 엠파이어는 문명 게임 장르에 새로운 활력을 불어넣습니다! 금과 식량, 전쟁과 농업, 영토와 기술의 균형을 맞춰라!

라이즈 오브 엠파이어의 각 복사본은 다음을 포함합니다.
. 대형 게임 보드 1개
. 타일 1개 표시
. 리소스 디스크 40개
. 5가지 색상의 큐브 150개
. 5가지 색상의 작업 디스크 45개
. 제국 타일 8개
. 영토 타일 40개
. 진행률 타일 48개
. 36개 도시 타일
. 104 금색 마커
. 동맹 조각 5개
. 5명의 선수 지원 카드
. 놀이 예시를 담은 규칙 책자 1권.
Rise of Empires is an empire-building game in which players develop their ever changing empire from Ancient Age to Modern Age. War, economics, science and diplomacy are to be taken into consideration to successfully win this epic game.

In Rise of Empires two to five players are building their own civilization from the dawn of history to present times. All players start small and fairly powerless, however, through clever play they try to gain wealth and progress in several areas. Like many empire building games, it is possible to be wiped from the board one turn, only to return the next in another area.

Rise of Empires is divided into three eras. Each era consists of two game turns. The core of the game is the Action Display where players conduct various actions during a turn. The first turn in an era is called the A turn, the second one the B turn. In a way, the B turn is a mirror image of the A turn.

The aim of the game is to have the most victory points at the end. Victory points are scored by building cities, having an empire (area control), developing technology, and trading goods.

In contrast to some other civilization type games, Rise of Empires plays fairly quickly. A full game can be completed in less than three hours. It is also more abstract than many civ games, in that cities, towns, and technologies are represented by tiles the players keep, even if their civilization is buried in the sands of time.

Publisher Blurb:

Don't just make history-guide it! Take the reins of a developing civilization, choosing the resources and development paths that will lead to the fastest expansion, as you claim and defend territory on a map forging an empire that eventually encompasses whole continents.

Rise of Empires play is divided into three eras. Choices made early in the era are repeated late, so your decisions must have both short-term and long-term benefits to be successful. This process requires tough decision-making and promotes an atmosphere with nail-biting suspense. Victory points are rewarded for building cities, having an empire, for progress in science, and for trading goods.

Rise of Empires breathes new life into the civilization games genre! Balance gold and food, war and agriculture, territory and technology to forge an empire that is destined to rise above all other nations!

Each copy of Rise of Empires contains:
. 1 large game board
. 1 tiles display
. 40 resource discs
. 150 player cubes in 5 colors
. 45 action discs in 5 colors
. 8 empire tiles
. 40 territory tiles
. 48 progress tiles
. 36 city tiles
. 104 gold markers
. 5 alliance pieces
. 5 player aid cards
. 1 rules booklet with illustrated example of play.

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