-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
018th Century Wars of Absolutism: Rules for Land Battles (2012) -
-
인원
2-99 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Roger Underwood
-
아티스트
-
인원
게임 소개
육지 규칙에는 각 부대의 형태에 따른 포괄적인 상비 명령과 각 지휘관에게 부여된 전투 명령이 포함되어 있다. 게임 중에 마주치는 상황에 따라 이러한 플레이어와 유닛이 역사적으로 행동하도록 강제한다. 사상자 시스템은 HIT 주사위를 사용하여 즉시 전장과 캠페인 사상자로 변환됩니다. 전투 후 추적과 캠페인에 필요한 후방 경비 행동도 포함된다.
부대들은 대대나 연대가 아닌 전장여단으로 편성되어 당시의 실제 관행을 반영하고 작전 체계에 맞게 운영된다. 이것은 사상자와 탈영으로 인해 군대의 수가 감소했음에도 불구하고 대대와 연대의 수는 일정하게 유지될 때 발생하는 곤경을 피할 수 있다.
지휘관들은 자신의 성격과 참모들의 능력을 반영할 수 있는 능력 등급을 가지고 있습니다. 각 바운드는 지휘관의 능력과 주사위 굴리기 능력에 따라 달라진다. 움직임은 대안적이며 진취성에 달려있다. 충전 테스트, 반응 테스트, 사격 및 근접이 동시에 이루어집니다.
포메이션.
조직.
병력 포인트 값(AP)입니다.
순서 및 명령.
반응 테스트.
전투 전 기동.
테이블 상단 지형도.
—출판사의 설명
부대들은 대대나 연대가 아닌 전장여단으로 편성되어 당시의 실제 관행을 반영하고 작전 체계에 맞게 운영된다. 이것은 사상자와 탈영으로 인해 군대의 수가 감소했음에도 불구하고 대대와 연대의 수는 일정하게 유지될 때 발생하는 곤경을 피할 수 있다.
지휘관들은 자신의 성격과 참모들의 능력을 반영할 수 있는 능력 등급을 가지고 있습니다. 각 바운드는 지휘관의 능력과 주사위 굴리기 능력에 따라 달라진다. 움직임은 대안적이며 진취성에 달려있다. 충전 테스트, 반응 테스트, 사격 및 근접이 동시에 이루어집니다.
포메이션.
조직.
병력 포인트 값(AP)입니다.
순서 및 명령.
반응 테스트.
전투 전 기동.
테이블 상단 지형도.
—출판사의 설명
The Land rules contain comprehensive standing orders for each troop type and battle orders assigned to each commander. Dependent upon the circumstances encountered during a game these force players and units to act historically. The casualty system uses HIT dice which translate immediately into battlefield and campaign casualties. After battle pursuits and rear guard actions necessary for a campaign are also included.
Units are organised as battlefield brigades rather than battalions or regiments to reflect the actual practice of the period and to fit in with the campaign system. This avoids the predicament which arises when army numbers are reduced by casualties and desertions and yet the number of battalions and regiments remains constant.
Commanders have an ability rating to reflect their own personality and that of the ability of their staff. Initiative each bound is dependent upon the ability of the commanders and dice rolls. Movement is alternative and dependent upon initiative. Charge Tests, Reaction Tests, shooting and melee is simultaneous.
Formations.
Organisation.
Troops Points Values (APs).
Order and Command.
Reaction tests.
Pre-Battle Manoeuvring.
Table Top Terrain Maps.
—description from the publisher
Units are organised as battlefield brigades rather than battalions or regiments to reflect the actual practice of the period and to fit in with the campaign system. This avoids the predicament which arises when army numbers are reduced by casualties and desertions and yet the number of battalions and regiments remains constant.
Commanders have an ability rating to reflect their own personality and that of the ability of their staff. Initiative each bound is dependent upon the ability of the commanders and dice rolls. Movement is alternative and dependent upon initiative. Charge Tests, Reaction Tests, shooting and melee is simultaneous.
Formations.
Organisation.
Troops Points Values (APs).
Order and Command.
Reaction tests.
Pre-Battle Manoeuvring.
Table Top Terrain Maps.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
206
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
724
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
508
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
438
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
408
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
626
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
637
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
751
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
947
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1032
-
2024-11-13
-
Lv.11