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018th Century Wars of Absolutism: Rules for Naval Battles (2012) -
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인원
2-99 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Roger Underwood
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 책에는 해전을 위한 테이블 탑 규칙이 포함되어 있습니다.
이 규칙은 함대 행동과 소규모 일대일 조우 모두에 적합하다.
이 책에는 18세기 해군의 행동과 전술에 대한 소개가 포함되어 있다.
이 전투는 플레이어가 자신의 사용을 위해 포토카피에 초대되는 특별히 설계된 주문 카드를 사용하여 시스템을 조작한 6각 함대에서 치러진다. 속도와 기동성은 배의 크기, 풍향 및 사용 중인 돛 수에 따라 달라집니다.
적중 주사위 사용 시 피해를 입힌다. HIT 주사위 및 관련 전술적 요인들은 사정거리, 포의 크기, 적 목표선의 크기와 보호를 반영한다. 이것들은 선박 통나무에 상자를 긋는 방식으로 기록된다.
이 배들은 프리깃, 슬룹스, 브릭스로 구성된 SOL과 리피터함으로 나뉜다. 전열함들은 그들이 가지고 있던 포의 수에 따라 더 세부적으로 분류된다. 90발, 80발, 74발, 64발. 간단한 게임 메커니즘은 18세기 제독의 책임처럼 주문을 미리 비밀리에 선택하여 전 함대에 적용하고 여러 척의 배를 동시에 처리하는 어려움을 반영하는 대체 동작을 포함한다.
규칙이 간단하기 때문에 한 편당 10척 이상의 함대가 2-3시간의 전투게이밍 저녁 만에 작전을 수행할 수 있으며, 사전 작전 작전은 필수적이고 즐거운 기능이다.
카드 – 라인 배들을 주문하십시오.
카드 – 중계선을 주문하십시오.
카드 – 호송선을 주문하십시오.
함대 작전을 위한 테이블 상단 전투 일지.
소규모 액션에 대한 테이블 상단 전투 로그입니다.
규칙 개요.
플레이어 참조 시트.
—출판사의 설명
이 규칙은 함대 행동과 소규모 일대일 조우 모두에 적합하다.
이 책에는 18세기 해군의 행동과 전술에 대한 소개가 포함되어 있다.
이 전투는 플레이어가 자신의 사용을 위해 포토카피에 초대되는 특별히 설계된 주문 카드를 사용하여 시스템을 조작한 6각 함대에서 치러진다. 속도와 기동성은 배의 크기, 풍향 및 사용 중인 돛 수에 따라 달라집니다.
적중 주사위 사용 시 피해를 입힌다. HIT 주사위 및 관련 전술적 요인들은 사정거리, 포의 크기, 적 목표선의 크기와 보호를 반영한다. 이것들은 선박 통나무에 상자를 긋는 방식으로 기록된다.
이 배들은 프리깃, 슬룹스, 브릭스로 구성된 SOL과 리피터함으로 나뉜다. 전열함들은 그들이 가지고 있던 포의 수에 따라 더 세부적으로 분류된다. 90발, 80발, 74발, 64발. 간단한 게임 메커니즘은 18세기 제독의 책임처럼 주문을 미리 비밀리에 선택하여 전 함대에 적용하고 여러 척의 배를 동시에 처리하는 어려움을 반영하는 대체 동작을 포함한다.
규칙이 간단하기 때문에 한 편당 10척 이상의 함대가 2-3시간의 전투게이밍 저녁 만에 작전을 수행할 수 있으며, 사전 작전 작전은 필수적이고 즐거운 기능이다.
카드 – 라인 배들을 주문하십시오.
카드 – 중계선을 주문하십시오.
카드 – 호송선을 주문하십시오.
함대 작전을 위한 테이블 상단 전투 일지.
소규모 액션에 대한 테이블 상단 전투 로그입니다.
규칙 개요.
플레이어 참조 시트.
—출판사의 설명
This book contains the Table Top Rules for Naval Battles.
The rules are suitable for both fleet actions and also small one on one encounters.
It includes an introduction to 18th century naval actions and tactics.
The battles are fought on hexagons with fleets manoeuvred with a system using specially designed order cards which players are invited to photocopy for their own use. Speed and manoeuvrability being dependent upon size of the ship, wind direction and the number of sails in use.
Damage is inflicted with the use of HIT dice. The HIT dice and associated Tactical Factors reflect range, size of gun and the size and protection of the enemy target ship. These are recorded by crossing out boxes on the ships log.
The ships are divided into Ships Of the Line (SOL) and Repeater ships consisting of Frigates, Sloops and Brigs. The Ships of the Line are further categorized by the number of guns that they contained. 90 gun, 80 gun, 74 gun and 64 gun. The simple game mechanism includes alternative moves in which orders are secretly chosen in advance and apply to the whole fleet and reflect the difficulty of handling multiple ships simultaneously as was the responsibility of 18th Century Admirals.
The simplicity of the rules enables fleet actions of ten or more ships per side to be completed in a single two to three hour wargaming evening with the pre action manoeuvring being a vital and enjoyable feature.
Order Cards – Ships of the Line.
Order Cards – Repeater Ships.
Order Cards – Ships of the Convoy.
Table Top Battle Logs for Fleet Actions.
Table Top Battle Logs for Small Actions.
Rules Synopsis.
Players Reference Sheet.
—description from the publisher
The rules are suitable for both fleet actions and also small one on one encounters.
It includes an introduction to 18th century naval actions and tactics.
The battles are fought on hexagons with fleets manoeuvred with a system using specially designed order cards which players are invited to photocopy for their own use. Speed and manoeuvrability being dependent upon size of the ship, wind direction and the number of sails in use.
Damage is inflicted with the use of HIT dice. The HIT dice and associated Tactical Factors reflect range, size of gun and the size and protection of the enemy target ship. These are recorded by crossing out boxes on the ships log.
The ships are divided into Ships Of the Line (SOL) and Repeater ships consisting of Frigates, Sloops and Brigs. The Ships of the Line are further categorized by the number of guns that they contained. 90 gun, 80 gun, 74 gun and 64 gun. The simple game mechanism includes alternative moves in which orders are secretly chosen in advance and apply to the whole fleet and reflect the difficulty of handling multiple ships simultaneously as was the responsibility of 18th Century Admirals.
The simplicity of the rules enables fleet actions of ten or more ships per side to be completed in a single two to three hour wargaming evening with the pre action manoeuvring being a vital and enjoyable feature.
Order Cards – Ships of the Line.
Order Cards – Repeater Ships.
Order Cards – Ships of the Convoy.
Table Top Battle Logs for Fleet Actions.
Table Top Battle Logs for Small Actions.
Rules Synopsis.
Players Reference Sheet.
—description from the publisher
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