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BGG전체 : 0
018th Century Wars of Absolutism: Introductory Campaign – Mollwitz (2012) -
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인원
2-99 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Roger Underwood
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아티스트
-
인원
게임 소개
이 전투는 1741년 겨울, 오스트리아 왕위 계승 전쟁으로 알려진 제1차 실레시아 전쟁 2년째를 배경으로 하고 있다. 이는 니에페르그 원수가 지휘하는 오스트리아군이 봉쇄된 니세와 브리에그 요새를 구원하기 위해 진군하는 것과 동시에 프로이센 점령군의 보급선을 차단하려는 시도를 재현하려는 시도였다. 오스트리아군이 성공한다면 프로이센의 프리드리히 2세 국왕은 슐레지엔에서의 그의 지위를 지킬 수 없었기 때문에 항복할 수밖에 없었을 것이다.
프리드리히 2세는 기습당했고, 그의 많은 병력이 겨울의 광주로 흩어졌고, 오스트리아군의 공격을 받기 전에 병력을 집중시키기 위한 시간과의 경쟁이었다. 몰비츠 전투 초기에 전장에서 도망친 프레데릭은 그가 없는 동안 그의 군대가 승리를 거두었다는 것을 알게 되었다.
이 캠페인 모듈은 마지막 역사적 세부 사항까지 슐레지엔 구호 시도를 노예처럼 재현하는 것을 목표로 하지 않는다. 또한 1741년 동안 중부 유럽을 가로지르는 모든 교전이나 전쟁을 시도하지도 않는다. 물론 마지막으로, 그것은 복제된 지형과 그 곳의 역사적으로 공인된 군대와 몰비츠 전투를 다시 치르는 것을 목표로 하지 않는다. 대신 플레이어들에게 역사적으로 정확한 병력, 지휘관, 전략적 고려사항을 바탕으로 몰비츠 캠페인과 긴밀하게 재대결할 수 있는 정보와 메커니즘을 제공한다.
이 게임의 목적은 테이블 탑 전투에 대한 흥미로운(그리고 도전적인) 배경이나 맥락을 제공하는 것이다.
이것은 2주도 안되어 모든 곳에서 끝난 매우 짧은 선거운동이었다. 포위, 해상 작전, 증원 병력은 없다. 결과적으로, 그것은 캠페인 시스템에 대한 훌륭한 소개 역할을 한다.
포함:
역사적 배경.
캠페인 맵.
사령관님들.
초기 육군 병력과 요새.
프로그래밍된 이벤트.
기회 이벤트.
군대 목록.
—출판사의 설명
프리드리히 2세는 기습당했고, 그의 많은 병력이 겨울의 광주로 흩어졌고, 오스트리아군의 공격을 받기 전에 병력을 집중시키기 위한 시간과의 경쟁이었다. 몰비츠 전투 초기에 전장에서 도망친 프레데릭은 그가 없는 동안 그의 군대가 승리를 거두었다는 것을 알게 되었다.
이 캠페인 모듈은 마지막 역사적 세부 사항까지 슐레지엔 구호 시도를 노예처럼 재현하는 것을 목표로 하지 않는다. 또한 1741년 동안 중부 유럽을 가로지르는 모든 교전이나 전쟁을 시도하지도 않는다. 물론 마지막으로, 그것은 복제된 지형과 그 곳의 역사적으로 공인된 군대와 몰비츠 전투를 다시 치르는 것을 목표로 하지 않는다. 대신 플레이어들에게 역사적으로 정확한 병력, 지휘관, 전략적 고려사항을 바탕으로 몰비츠 캠페인과 긴밀하게 재대결할 수 있는 정보와 메커니즘을 제공한다.
이 게임의 목적은 테이블 탑 전투에 대한 흥미로운(그리고 도전적인) 배경이나 맥락을 제공하는 것이다.
이것은 2주도 안되어 모든 곳에서 끝난 매우 짧은 선거운동이었다. 포위, 해상 작전, 증원 병력은 없다. 결과적으로, 그것은 캠페인 시스템에 대한 훌륭한 소개 역할을 한다.
포함:
역사적 배경.
캠페인 맵.
사령관님들.
초기 육군 병력과 요새.
프로그래밍된 이벤트.
기회 이벤트.
군대 목록.
—출판사의 설명
This campaign is set in Silesia part of modern day Poland in the winter of 1741 and at the beginning of the second year of the conflict popularly known as the First Silesian War which later expanded into the wider conflict known as the War of the Austrian Succession. It attempts to re-enact the attempt by the Austrian army commanded by Marshal Niepperg to march to the relief of the blockaded fortresses of Neisse and Brieg and to simultaneously cut the Prussian occupying army’s lines of supply. Had the Austrians succeeded, King Frederick II (The Great) of Prussia would in all probability have been forced to surrender because his position in Silesia would have been untenable.
Frederick was taken by surprise and with many of his troops being dispersed into winter cantonments, it was a race against time to concentrate his forces before being attacked by the Austrians. Early on at the battle of Mollwitz it went badly for Frederick who fled the field only to discover that his army had gained a victory during his absence.
The campaign module does not aim to slavishly recreate the attempted relief of Silesia to the last historical detail. Nor does it attempt to fight the whole war or even every engagement across central Europe during 1741. Finally of course, it does not aim to re-fight the battle of Mollwitz on replicated terrain and with the historically accredited troops there. Instead it provides players with the information and mechanics to re-fight the Mollwitz campaign closely based on historically accurate forces, commanders and strategic considerations.
Its aim is to provide an interesting (and challenging) backdrop or context for table top battles.
This was a very short campaign being all over in less than 2 weeks. There are no sieges, naval actions or reinforcements involved. Consequently, it serves as an excellent introduction to the campaign system.
Contains:
Historical Background.
Campaign Map.
Commanders.
Initial Army Strengths and Fortresses.
Progremmed Events.
Chance Events.
Army Lists.
—description from the publisher
Frederick was taken by surprise and with many of his troops being dispersed into winter cantonments, it was a race against time to concentrate his forces before being attacked by the Austrians. Early on at the battle of Mollwitz it went badly for Frederick who fled the field only to discover that his army had gained a victory during his absence.
The campaign module does not aim to slavishly recreate the attempted relief of Silesia to the last historical detail. Nor does it attempt to fight the whole war or even every engagement across central Europe during 1741. Finally of course, it does not aim to re-fight the battle of Mollwitz on replicated terrain and with the historically accredited troops there. Instead it provides players with the information and mechanics to re-fight the Mollwitz campaign closely based on historically accurate forces, commanders and strategic considerations.
Its aim is to provide an interesting (and challenging) backdrop or context for table top battles.
This was a very short campaign being all over in less than 2 weeks. There are no sieges, naval actions or reinforcements involved. Consequently, it serves as an excellent introduction to the campaign system.
Contains:
Historical Background.
Campaign Map.
Commanders.
Initial Army Strengths and Fortresses.
Progremmed Events.
Chance Events.
Army Lists.
—description from the publisher
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