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Esprit de Corps: Power & Glory – Fast Action Wargames Rules for 19th Century Warfare (2009)
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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    0-0 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

에스프리 드 코르스 – 파워 앤 글로리는 빠르게 움직이고, 통쾌하며, 진정한 삶의 기술 게임의 형태로, 시대 전장의 모든 분위기, 색깔, 영웅적 행위를 상기시키면서, 역사의 종료 시기를 살아나게 하는 도전을 충족시키기 위해 고안되었다.

에스프리 드 코르스 및 에스프리 드 코르스 A 하우스 디비전의 사용자는 이 규칙서의 일반적인 형식과 내용, 그리고 채택된 규칙 메커니즘에 익숙할 것이다. 실제로 에스프리트 드 군단이 다룬 시기에는 어느 정도 겹치는 부분이 있고, 남북전쟁의 역사적 뉘앙스와 특징을 끌어내기 위해 특별히 갈고 닦은 '가문 분열'과 완전히 겹치는 부분이 있다. 권력과 영광이 다루려고 하는 더 넓은 캔버스를 고려할 때 그것은 고의적이며 후자의 경우 피할 수 없다. 예를 들어 크림 반도와 인디언 반란의 경우 에스프리트 드 콥스 또는 파워 앤 글로리 중 하나를 워게임에 사용할 수 있으며 결과는 거의 같습니다. 이후 우리 시대에는 효율적인 후미 장전 총기와 대포, 그리고 보다 효과적인 기관총이 널리 보급되면서 사상자 발생률이 증가했고, 그 결과 전투 전선에 다소 더 분산된 병력을 배치하려는 경향이 있었으며, 이 모든 것이 이 규칙에서 정확히 고려되었다. 물론 '힘과 영광의 발전'은 에스프리 드 코르스 시리즈의 이전 두 출판물과 역사 초기의 전쟁을 다룬 병행 워로드 시리즈의 규칙서들에 대한 저자들의 경험으로부터 많은 혜택을 받았다.

에스프리트 드 콥스 시리즈와 워로드 시리즈와 마찬가지로 지휘와 통제, 신속한 기동 등이 이 규칙의 핵심이다. 화력의 효과가 대단하지만 성공을 위해 수비 전술에만 의존할 수는 없다. 그러니 대담하게, 지휘 계통을 이용하여 가장 유리한 곳에 병력을 집중시키고, 가능한 한 적극적으로 방어하되, 반드시 지켜야 할 곳을 항상 최대한 활용하라. 여러분은 이 규칙들을 가지고 아주 재미있게 놀 수 있고 여러분의 게임은 빠르고 격렬할 것입니다.

진정한 역사적 정확성은 19세기 후반의 전쟁에서 전투의 성격과 분위기를 살아나게 한다.
모든 전장에서 모든 레벨의 빠른 액션 게임입니다.
상세하고 세심하게 보정된 병력 분류는 부대의 특성을 정확하게 재현하고,
전 세계의 모든 전쟁에 참전하는 병사들
전투 대형과 무기에 대한 포괄적인 보도입니다.
요소로서 표준 배수를 기반으로 한 수치 - 병력을 재배치할 필요가 없습니다.
Summary Starter Rules(요약 스타터 규칙)를 통해 신속하게 작업을 수행할 수 있습니다.
본 규정에서 상세하고 포괄적인 설명.
많은 규칙들이 어떻게 작동하는지에 대한 예시들과 수많은 설명도들이 있었다.
예시 전투 계정 - 'El Teb에서의 액션'을 완성하십시오.
빠른 액션과 흥미로운 게임을 위해 세심하게 제작되고 내부적으로 완전히 일관됩니다.
기본적으로 Esprit de Corp Series의 다른 규칙들과 공통적으로 사용되는 간단한 D6 기반 규칙 시스템 - 모두 한 번에 플레이하십시오!
교대로 움직이면 빠른 플레이가 가능하다.
명령 및 제어 - C-in-C에서 유닛 CO까지 완전한 기능을 수행하는 명령 체인으로 전장에서 지휘의 어려움과 좌절을 재현합니다.
당신의 미니어처 군대를 조립하는 방법에 대한 군대 목록과 지침의 예를 들어보세요.
20세기 초로 여러분을 안내하는 별도의 부록에 완전히 호환되는 추가 규칙이 있습니다.
상호 참조 및 색인화된 규칙의 모든 측면에 빠르고 쉽게 액세스할 수 있습니다.
테이블 상판에서 번거로움 없이 신속한 기동 및 신속한 전투 해결을 위한 플레이시트가 포함되어 있습니다.

—출판사의 설명
Esprit de Corps – Power and Glory is designed to meet the challenge of bringing to life this exiting period of history in the form of fast-moving, exhilarating and true to life games of skill on the table-top, redolent with all the atmosphere, colour and heroism of the battlefields of the times.

Users of Esprit de Corps and Esprit de Corps A House Divided will be familiar with the general format and content of this rule book and with the rule mechanisms employed. Indeed there is some overlap in the period covered with that covered by Esprit de Corps, and complete overlap with A House Divided which is specifically honed to bring out the historical nuances and characteristics of the American Civil War. That is deliberate and in the latter case unavoidable given the broader canvas which Power and Glory seeks to address. For battles in the Crimea or the Indian Mutiny, for example, you have the choice to use either Esprit de Corps or Power and Glory for your wargames, the outcome will be more or less the same. Later in our period casualty rates increased with the widespread introduction of efficient breech-loading firearms and artillery and more effective machine-guns, and there was a resulting tendency to employ a somewhat more dispersed deployment of troops in the line of battle, all of which are accurately taken into account in these rules. Of course the development of Power and Glory' has benefited enormously from the experience of the authors with the two previous publications in the Esprit de Corps series and with rule books in the parallel Warlord series covering warfare in earlier periods of history.

Command and control and rapid manoeuvre are at the heart of these rules, just as they are in others in the Esprit de Corps and Warlord series. Though the effect of firepower is awesome, you cannot merely rely on defensive tactics alone for success. So be bold, exploit your chain of command to best advantage, concentrate your troops where it matters most, be aggressive where you can but defend resolutely where you must, and make best use of ground at all times. You can have great fun with these rules and your games will be fast and furious.

Authentic historical accuracy brings to life the character and atmosphere of combat in the wars of the second half of the 19th Century.
Fast action games at every level in all theatres of war.
Detailed and carefully calibrated troop classification accurately reproducing the characteristics of the units and
soldiers in each and every war world-wide.
Comprehensive coverage of combat formations and weaponry.
Figures based in standard multiples as elements - no need to re-base your troops.
Summary Starter Rules to get you into action fast.
Fully detailed and comprehensive explanation in the Main Rules.
Many worked examples of how the rules operate plus numerous explanatory diagrams.
Complete example battle account - 'Action at El Teb'.
Carefully crafted and entirely internally consistent for speedy action and exciting games.
Essentially simple D6 based rules systems common with others in the Esprit de Corps Series - play one play them all!
Alternate movement facilitates fast play.
Command & control - recreating the difficulties and frustrations of command on the battlefield with a fully functioning chain of command from the C-in-C to the unit CO.
Example army lists and guidelines on how to put together your miniature armies.
Bolt on, fully compatible additional rules in a separate Appendix taking you on into the early 20th Century.
Fast and easy access to all aspects of the rules - cross referenced and indexed throughout.
Playsheets included for hassle-free, rapid manoeuvre and swift combat resolution on the tabletop.

—description from the publisher

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