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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Perry Moore
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아티스트
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인원
게임 소개
북극 전쟁은 1941년 독일의 핀란드 지원으로 무르만스크를 점령하려는 시도를 다룬 전쟁이다.
이 게임은 5장의 11"x17" 시트와 2장의 8.5"x11" 시트로 구성되어 있다.
지도 축척은 1 헥스 당 약 1.25 마일이고 회전은 3일입니다. 대부분의 부대는 중대이지만, 대대는 기본적으로 단계 축소를 위해 사용되는 단일 스택으로 이동한다.
턴 순서는 독일군의 움직임과 공격 이후 두 번째 독일군 움직임, 소련군 움직임, 소련군의 공격이 있다는 점에서 다소 이례적이지만, 이들의 순서는 다이롤에 의해 결정된다.
보급이 중요하기 때문에 독일군은 보급부대를 전선으로 이동시켜 전투에 참여시켜야 한다. 그들은 보급 능력을 확장하기 위해 개척자들을 이용하여 작은 도로를 건설할 수 있다.
독일 증원군은 군단 지휘관들이 어디에 있고 무엇을 하는지 결정하기 위해 일부 다이롤링 대상이 된다.
8회전 시나리오와 27회전 캠페인 게임이 있다.
이 게임은 5장의 11"x17" 시트와 2장의 8.5"x11" 시트로 구성되어 있다.
지도 축척은 1 헥스 당 약 1.25 마일이고 회전은 3일입니다. 대부분의 부대는 중대이지만, 대대는 기본적으로 단계 축소를 위해 사용되는 단일 스택으로 이동한다.
턴 순서는 독일군의 움직임과 공격 이후 두 번째 독일군 움직임, 소련군 움직임, 소련군의 공격이 있다는 점에서 다소 이례적이지만, 이들의 순서는 다이롤에 의해 결정된다.
보급이 중요하기 때문에 독일군은 보급부대를 전선으로 이동시켜 전투에 참여시켜야 한다. 그들은 보급 능력을 확장하기 위해 개척자들을 이용하여 작은 도로를 건설할 수 있다.
독일 증원군은 군단 지휘관들이 어디에 있고 무엇을 하는지 결정하기 위해 일부 다이롤링 대상이 된다.
8회전 시나리오와 27회전 캠페인 게임이 있다.
War in the Arctic is about the German attempt (with Finnish assistance) to capture Murmansk in 1941.
The game contains five 11"x17" sheets and two 8.5"x11" sheets which must be assembled to form the map, approximately 250 uncut counters, rules, and a few pages of supplementary material such as historical commentary.
The map scale is about 1.25 miles per hex and turns are three days. Most units are companies, however generally a battalion moves as a single stack, with the companies basically used for step reduction.
The turn sequence is somewhat unusual in that after the Germans move and attack, there is a second German move, a Soviet move, and a Soviet attack, but the order these occur in is determined by a die roll.
Supply is important and the Germans have to move supply units to the front to engage in combat in addition to generally keeping units in supply. They can use pioneers to build minor roads to extend their supply capabilities.
German reinforcements are subject to some die-rolling to determine where the corps commanders are and what they do.
There is an eight-turn scenario and a 27-turn campaign game.
The game contains five 11"x17" sheets and two 8.5"x11" sheets which must be assembled to form the map, approximately 250 uncut counters, rules, and a few pages of supplementary material such as historical commentary.
The map scale is about 1.25 miles per hex and turns are three days. Most units are companies, however generally a battalion moves as a single stack, with the companies basically used for step reduction.
The turn sequence is somewhat unusual in that after the Germans move and attack, there is a second German move, a Soviet move, and a Soviet attack, but the order these occur in is determined by a die roll.
Supply is important and the Germans have to move supply units to the front to engage in combat in addition to generally keeping units in supply. They can use pioneers to build minor roads to extend their supply capabilities.
German reinforcements are subject to some die-rolling to determine where the corps commanders are and what they do.
There is an eight-turn scenario and a 27-turn campaign game.
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